Gå til innhold

Slik overlever du røykeforbudet!

Ambi

Anbefalte innlegg

"Naken": hvor har jeg skrevet at vi MOBBES FORDI VI IKKE FÅR DET SOM VI VIL???

jeg kom med eksempler på sosiale situasjoner og mediaoppslag som kan oppfattes subjektivt som mobbing. diskuterer gjerne videre, men da forlanger jeg at du ikke tillegger meg meninger jeg ikke har gitt utrykk for. :evil:

Ambi

:smoke:

Har ikke sett at du har skrevet det noen plass.

Hvor har jeg skrevet at du har gjort det? Ingen plass det heller! :wink:

I bunn og grunn er ikke mitt hovedinnlegg myntet på hverken deg eller andre ikke-røyker i dette forumet - men på oss "fortapte" og hvordan vi skal deale med forbudet og finne alternativer
.

Illustrer bra det jeg mener om sutringen til enkelte røykere.

"..Oss fortapte" :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...Di som har valgt det yrke har da for pokker meg et valg....

Så du mener at dersom man ønsker å jobbe i utelivsbransjen så har man ikke krav på det ALLE ANDRE arbeidstakere i andre yrker har krav på? Nemlig en røykfri arbeidsplass?

Så dersom du faktisk ønsker å jobbe i utelivsbransjen så har du ikke rett på å bli behandlet som andre? :o

Og dersom du er så teit å ikke like å bli forpestet med røyk hele arbeidsdagen din, så får du jo bare velge å jobbe med noe annet?

Nei vet du, nå har utelivsbransjen vært det eneste yrket som ikke har hatt samme krav som alle andre i flere år, jeg synes jaggu ikke det å ikke like å bli utsatt for massiv passiv røyking skal være ett hinder for å kunne velge å jobbe med det du selv ønsker å jobbe med!! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Til de som var ute i helgen:

Jeg merket at røyklukta nå var blitt "erstattet" med en stram svettelukt på utestedene!!! Ikke så veldig digg det heller, akkurat! :-? Tidligere dekket røyklukta "over" svettelukten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Til de som var ute i helgen:

Jeg merket at røyklukta nå var blitt "erstattet" med en stram svettelukt på utestedene!!! Ikke så veldig digg det heller, akkurat! :-? Tidligere dekket røyklukta "over" svettelukten

Jaja, lettere å styre unna folk med dårlig kroppshygiene, da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jaja, lettere å styre unna folk med dårlig kroppshygiene, da :wink:

Vel nei, jeg fikk nesten lyst til å snu i døra da jeg kom inn fra frisk luft utenfra til.... ja. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Vel nei, jeg fikk nesten lyst til å snu i døra da jeg kom inn fra frisk luft utenfra til.... ja. :kvalm:

Det er nok alle disse sosialt handikappede astmatikerne som aldri har vært ute før, vettu. Veit ikke hvordan ting foregår på byen. Det går seg nok til etterhvert.

Bare tulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sett at du har skrevet det noen plass.

Hvor har jeg skrevet at du har gjort det? Ingen plass det heller! :wink:

...her skrev du det:

[quote="Naken"For meg virker det som om du mener at hvis man ikke får lov til å gjøre som man selv vil, så blir man mobbet!?

.

Illustrer bra det jeg mener om sutringen til enkelte røykere.

"..Oss fortapte" :roll:

Ironi, kjære... eller kanskje heller selvironi

..men for all del, kall det gjerne sutring. Adskillig merkligere er det når folk (ikke-røykere) fortsetter å sutre ETTER at de har fått det som de

vil :klaske:

Ambi

:smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aline.... Det var ikke slik jeg mente det.Å det skrev jeg i ett inlegg senere.Jeg respekterer røkeloven,Men da synes jeg att di kunne funnet en løsning som passer litt for alle di som røker også.Nå er det sommer å ikke noe problem,men når det er 10-15 minus ute så er det ikke så kost å stå ute å ta seg en røyk når man er ute å fester.Da blir det bare sagt joda vi røykere har et valg,vi kan jo bare slutte eller la vere.Derfor sa jeg det at di som jobber i ute bransjen også har ett valg.Dette er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aline.... Det var ikke slik jeg mente det.Å det skrev jeg i ett inlegg senere.Jeg respekterer røkeloven,Men da synes jeg att di kunne funnet en løsning som passer litt for alle di som røker også.Nå er det sommer å ikke noe problem,men når det er 10-15 minus ute så er det ikke så kost å stå ute å ta seg en røyk når man er ute å fester.Da blir det bare sagt joda vi røykere har et valg,vi kan jo bare slutte eller la vere.Derfor sa jeg det at di som jobber i ute bransjen også har ett valg.Dette er min mening.

Vel, jeg er uenig i at det kan sammenlignes at man har ett valg om å velge ett annet yrke dersom man ønsker samme krav på arbeidsplassen sin som alle andre arbeidsplasser har, og å velge å ta seg en røyk når man må ut!

Når du sier at du mener at de har ett valg om å jobbe i utelivsbransjen, så skjønner ikke jeg annet en at du mener at da velger de å utsette seg for røyken, og det er deres valg på lik linje med at å røyke er en røykers valg.

og det VAR faktisk en røykelov som prøvde å ta hensyn til BÅDE røykerne OG ikke-røykerne, men verken utestedene eller røykerne gadd følge den, fordi de ikke skjønte at det kom til å bli konsekvenser av å bare ignorere norsk lov!

DETTE er konsekvensen, det var IKKE verken ikke-røykern eller staten som ba røykere og utelivsbransen om å drite i siste loven! :wink:

Det var ett valg de tok helt og fullt selv, og må som alle andre lovbrudd tåle konsekvensene det får. I mine øyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...