Gå til innhold

Menn som spanderer

Fremhevede innlegg

Gjest Mankiw
Skrevet

Tenker ikke på å spandere en øl eller to, men menn som kanskje bruker 1000 kroner eller mer på en jente han nettopp møtte.

En venninne ble nettopp påspandert mat og drikke for over 3000 av en hun møtte på byen samme kveld. Hun tok jo i mot, men er det jenter som ikke ville tatt i mot så store spanderinger? Selv hadde jeg tenkt jeg utnyttet personen.

Spørsmål2 er om det er jenter som tenker negativt om slike menn som spanderer for så mye? Er jo litt jantelov, men jeg synes slike menn prøver for hardt å vise at de har penger.

Men jeg er jo mann som selv ikke ville eller kunne gitt slike gaver, så lurer på om jenter tenker helt forskjellig.

Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Jeg kan gjerne bli spandert på men liker å gi tilbake en annen gang. Så derfor blir det lite spontan spandering, mer mellom kjæresten og jeg. Om han kjøper maten en dag tenker jeg verken likestilling osv for jeg vet at jeg betaler en annen gang.

Skrevet

1. Jeg tar ikke imot drikke på byen, med mindre jeg vet at jeg får mulighet/har lyst til å gjengjelde. For meg handler det om verdighet. På date lar jeg han spandere om jeg tenker det kan bli noe mer - altså muligheter for å invitere selv neste gang.

2. Det kommer litt an på spanderingen. Briefing har jeg ingenting til overs for, men det kan også være fint med menn som er generøse og som bidrar til å skape god stemning for alle tilstede - ikke bare hunkjønnene. Det beste er når rundene går uanstrengt på omgang. Det er når menn begynner å forvente sex det begynner å bli kvalmt. Men for å være ærlig er gjerrigknarker verre.

• Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

Ja så lenge han har ønske om å spandere, så hvorfor ikke? Tenker aldri likestilling ved slike ting. De fleste menn spanderer på ei jente han finner interessant

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg tenker at om jeg ikke kunne tatt den regningen selv, så hadde situasjonen stilt seg annerledes.

Det må ha vært et av de litt bedre steder de to var på, Mankiw, siden regningen vel må ha vært på et sted rundt 6" - 7" ;)

- siden du sier at venninnen ble påspandert mat og drikke til 3".

Han hadde med rimelig stor sannsynlighet både ønsket, viljen og evnene til å ta en slik kveld.

Så er ikke jeg den rette til å uttale meg om dette siden jeg pent hadde tatt regningen selv.

Mellom mennesker som stiller på omtrentlig likt nivå så er ikke dette et problem. Begge vet at begge kunne tatt regningen uten at noe hadde blitt prolematisk på privat basis i ettertid.

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg ser for meg at det vil jevne seg ut, altså at jeg kommer til å fortsette å treffe mannen, så er det koselig å bli spandert på! :)

Men dersom han blakker seg for å vise seg blir det bare teit. Det blir det også hvis han nitid skal dele på krona midt på, eller tar sex som en selvfølgelig gjengjeldelse.

Altså er en avslappet, måteholden raushet det beste, mener jeg :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg er interessert i å prate med en fyr, sier jeg ja. Det er opp til ham om han vil bruke mye penger. Jeg regner med at de fleste voksne mennesker er oppegående nok til å ikke bruke mer enn de har råd til. Dersom de gjor det, står de inne for det selv.

Hvis jeg ikke er interessert, takker jeg nei.

Drar aldri ut med mindre jeg har råd til å betale for egne drinker. Det skjer selvsagt at noen spanderer drinker og etter en periodes samtale skjonner jeg at fyren ikke er interessant for meg, og det får bare vaere. Det man legger i drinker er jo ikke et depositum for et ligg, i så fall får de skaffe en prostituert.

Jeg foler meg ikke ille for å si ja takk til en drink jeg blir påspandert, nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jeg ikke interessert i fyren takker jeg alltid nei. Særlig på byen! Er jeg oppriktig interessert i å holde kontakten takker jeg kanskje ja, for da ser jeg samtidig for meg at jeg kan gjengjelde tjenesten senere (ikke nødvendigvis i form av et ligg). Jeg foreslår alltid å enten spandere på ham eller ta min del av regningen før jeg blir spandert på. Hvor stor tjenesten eller summen på kvitteringen er, kommer an på hvor godt jeg kjenner vedkommende. Har jeg aldri møtt personen før, tar jeg neppe imot mer enn en øl. Når det gjelder fyren som er villig til å bruke mye penger på meg rett etter å ha møtt meg, kommer det an på hva jeg tenker om han. Enten tenker jeg at han er litt desperat og tror at han kan kjøpe meg, at penger er en quick-fix, eller så tenker jeg at han kanskje bare vil vise seg frem. Ingen av delene er særlig positive i mine øyne. For min del holder det med én øl, og han trenger ikke å betale for den engang. Jeg liker menn som er litt kostbare, som heller gir meg en hyggelig prat enn dyre drinker og måltider. Det har en større verdi.

Anonymous poster hash: 83798...45a
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke tatt i mot fordi jeg ville følt at jeg utnyttet ham. Jeg har ikke noe til overs for kvinner som lar menn spandere en hel kveld uten å være interesserte i noe annet enn pengene deres. Med venner blir det noe helt annet, da man kan spandere neste gang

Jeg tenker vel at slike menn er litt desperate og ikke minst gammeldagse.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes menn som kaster penger rundt på den måten er turn off uansett

Skrevet

Jeg ville ikke tatt i mot fordi jeg ville følt at jeg utnyttet ham. Jeg har ikke noe til overs for kvinner som lar menn spandere en hel kveld uten å være interesserte i noe annet enn pengene deres. Med venner blir det noe helt annet, da man kan spandere neste gang

Jeg tenker vel at slike menn er litt desperate og ikke minst gammeldagse.

Enig. Jeg spanderer aldri på fremmede, det er en ypperlig måte å luke ut de som forventer slikt.

• Liker 2
Skrevet

er det en fremmed dott som ikke vet bedre og vil "gi" meg 3000 kr, be my guest men han hadde ikke fått noe tilbake.

er det noen jeg kjenner derimot, no way!

Skrevet

Et par drinker er bare koselig, hvis jeg liker fyren, men om det hadde vært snakk om en god sum penger hadde jeg sagt nei.

Skrevet

Om en mann frivillig og uoppfordret svir av lapp etter lapp for mat + fylla på meg, takker jeg selvsagt ja til det, jeg er da ikke dum. :P

Skrevet

Betaler de er det noe de vil ha

Skrevet

Betaler de er det noe de vil ha

Det er deres problem. ;)

Skrevet

Om en mann frivillig og uoppfordret svir av lapp etter lapp for mat + fylla på meg, takker jeg selvsagt ja til det, jeg er da ikke dum. :P

Får det ikke deg til å føle deg veldig liten?

Skrevet

Får det ikke deg til å føle deg veldig liten?

Nope. Om noen absolutt insisterer på å spandere alt, tar jeg imot med åpne armer. På den annen side, når jeg insisterer på å spandere på noen, uavhengig om det er mann eller dame, tar jeg ikke et nei for et nei. ;)

Skrevet

Nope. Om noen absolutt insisterer på å spandere alt, tar jeg imot med åpne armer. På den annen side, når jeg insisterer på å spandere på noen, uavhengig om det er mann eller dame, tar jeg ikke et nei for et nei. ;)

Aha, jeg foretrekker å beholde litt uttrykk av selvstendighet.
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var ung utnytta jeg dette. Jeg og venninner gikk på steder der vi visste vi ble spandert på for så og si hade bra( uff får dårlig samvittighet nå). Kunne lett gå ut på byen uten å bruke penger. Gjør ikke der nå lenger, spanderer noen på meg sier jeg oki,men da spanderer jeg neste runde. Vil ikke noen skal føle seg brukt....

Anonymous poster hash: 97537...087

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...