AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #1 Skrevet 10. mars 2014 Bruker feitere folk varmere vann i dusjen? Jeg bor i kollektiv med en ganske tjukk person. Hver gang jeg dusjer etter denne personen, står vannet på sinnsykt varmt. Da jeg bodde hjemme hos pappa opplevde jeg det samme. Han har blitt litt kraftigere med årene og har fått litt ølmage. Der sto også vannet på noe grådig varmt etter at han hadde dusjet. Er det en sammenheng? Anonymous poster hash: 07163...71f
Sphynx Skrevet 10. mars 2014 #2 Skrevet 10. mars 2014 Tror nok det er mer snakk om smak og behag.... Jeg er feit selv og jeg digger å dusje i kaldt vann. Så det så. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #3 Skrevet 10. mars 2014 Selvfølgelig har det ikke noe med størrelsen å gjøre, men hva denne personen liker. Mange tynne folk liker det samme. Jeg foretrekker middels varmt vann. Anonymous poster hash: b986a...771 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #4 Skrevet 10. mars 2014 Tror nok ikke det har noe med størrelsen å gjøre. Jeg og typen bor med en kompis, og hver gang han har dusjet så står dusjen på det varmeste, altså ganske så glovarmt. Men han er ikke i nærheten av feit Anonymous poster hash: 23fe3...fd0
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #5 Skrevet 10. mars 2014 Kanskje de prøver å lage bacon? Anonymous poster hash: 3950b...172 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #6 Skrevet 10. mars 2014 Men det er ikke snakk om bare varmt vann altså. Det er dødsvarmt. Jeg er sikker på jeg hadde fått tredjegrads forbrenning om jeg skulle dusjet i det vannet. Tenkte at siden de har så mye fett på kroppen, at de tåler både kulde og varme litt bedre? -TS Anonymous poster hash: 07163...71f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #7 Skrevet 10. mars 2014 Jeg er alt for tynn, har vært syk over lang tid, så gått ned 10 kg fra en allerede tynn kropp. Jeg har også globalt vann!! Elsker å dusje med alt for varmt vann, ellers bare fryser jeg! Huden min liker det ikke så godt da:(Anonymous poster hash: 63132...bcb
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. mars 2014 #8 Skrevet 10. mars 2014 Nei. Mamma er tynn som en flis, men bruker så varmt vann at det kjennes ut som jeg brenner meg om jeg låner badekaret hjemme hos henne Hadde aldri klart den varmen.
Gjest Lille-pus Skrevet 10. mars 2014 #9 Skrevet 10. mars 2014 Nervene ligger i hudens overflate, ikke ikke bak underhudsfettet, så underhudsfettet spiller ingen kasserolle for hvor varmt vannet er før du brenner deg. Det er helt individuelt, og det er en ren tilfeldighet at både din far og dette mennesket i kollektivet liker å dusje i varmt vann. Ikke er det sikkert at de starter med så glo'varmt vann heller... mange skrur opp varmen ettersom de selv blir varmere i dusjen. Og når de er ferdige så skrur de av vannet... uten å justere ned varmen på vannet. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #10 Skrevet 10. mars 2014 Jeg er helt sikker på at det er en sammenheng uansett. Anonymous poster hash: 07163...71f
Gjest Lille-pus Skrevet 10. mars 2014 #11 Skrevet 10. mars 2014 Kan du argumentere for hvorfor du mener mennesker med lite underhudsfett foretrekker lavere vanntemperatur i dusjen?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #12 Skrevet 10. mars 2014 Kan du argumentere for hvorfor du mener mennesker med lite underhudsfett foretrekker lavere vanntemperatur i dusjen? Den argumentasjonen vil jeg også gjerne lese. Jeg har gått opp noen kg de siste ti årene, og er fortsatt like frostig/like glad i varmt vann som jeg alltid har vært. En gang dusjet jeg sammen med en jeg hadde noe på gang med, han mente vannet var for kaldt. Han var både tynnere og bedre trent enn meg. Dessuten burde jeg håndtert varme ting bedre enn min kjære med en slik logikk, men dengang ei. Hans ru og trevlede hender håndterer det meste, mens mine myke hender får brannsår bare jeg ser på et brennende telys ... Og som Lille-pus sier; nervecellene er over fettet, ikke under. Anonymous poster hash: 8e290...d4f
missdior Skrevet 10. mars 2014 #13 Skrevet 10. mars 2014 Jeg er feit og jeg dusjer alltid i kaldt vann
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #14 Skrevet 10. mars 2014 Bruker feitere folk varmere vann i dusjen? Jeg bor i kollektiv med en ganske tjukk person. Hver gang jeg dusjer etter denne personen, står vannet på sinnsykt varmt. Da jeg bodde hjemme hos pappa opplevde jeg det samme. Han har blitt litt kraftigere med årene og har fått litt ølmage. Der sto også vannet på noe grådig varmt etter at han hadde dusjet. Er det en sammenheng? Anonymous poster hash: 07163...71f Jeg er sikker på den feite hvalen du bor i kollektiv med bruker en ekstra varm dusj som en erstatning til badstu eller så er det passiv oppvarming før h*n skal trene. Anonymous poster hash: 7b50d...3a0
Sylvari Skrevet 10. mars 2014 #15 Skrevet 10. mars 2014 Jeg er 170 og veier 60 kg, jeg koker meg når jeg dusjer, til det punktet at jeg ser ut som en kokt hummer.
Gjest Chloe87 Skrevet 10. mars 2014 #16 Skrevet 10. mars 2014 Har nok ikke med størrelse å gjøre, jeg er normalvektig og elsker varmt vann i dusjen, men om sommeren når det er varmt liker jeg best lunkent vann.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #17 Skrevet 10. mars 2014 Før var jeg tjukk, da dusjet jeg i kaldt vann. Nå er jeg undervektig, nå har jeg mye varmere vann. Anonymous poster hash: 0f33f...f53
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #18 Skrevet 10. mars 2014 Hm, jeg bruker varmere og varmere vann gradvis i dusjen jeg da. Begynner med lunka vann, og etterhvert som huden venner seg til varmen, skrur jeg det varmere og varmere for å få mer effekt. Når jeg til slutt skrur av vannet, står det på det varmeste jeg til slutt hadde det på, etter en good oppvarming på 20 minutt. Så kanskje det er det som skjer? Huden din er kald når du går i dusjen, og da blir det for varmt å ha det på det varmeste han hadde det på med sin godt oppvarmede kropp. Tenk f.eks på når du er ute i kulda og hendene fryser. Da føles jo halvkaldt vann som lunka. Tror det er noe i det jeg. Anonymous poster hash: f6eda...f0f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #19 Skrevet 10. mars 2014 alle forteller meg at jeg er tynn. og alle klager på at det vannet står på så sykt varmt etter meg. selv synes jeg noen ganger det kan være kaldt. så tviler på at det har noe med feite folk å gjøre. men mer smak og behag. Anonymous poster hash: 54e36...d91
Gjest Heartbeat Skrevet 10. mars 2014 #20 Skrevet 10. mars 2014 Burde jo isåfall vært omvendt. Som tynn fryser du jo mye oftere enn de som er feite. Du svetter mer som feit om somrene. Rart at du skal behøve varmere vann enn de som er tynne da. Nei, dette er nok individuelt! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå