*Emma* Skrevet 3. juni 2004 #21 Skrevet 3. juni 2004 Barn som ikke kan gå behøver ikke være stillesittende fordet! De blir ikke plassert i ei vogn for å sitte der resten av dagen........de kan da vel krabbe!! Sønnen min gikk i barnehage fra han var ca 10 mnd. Da krabbet han bare den første mnd. Han hadde gummibukse utenpå tøyet og kom seg rundt akkurat som alle andre...det gikk helt fint. Det var ingen som betvilte at barn kan gå på ulike tidspunkt. Det var mere at man ikke skal begynne i barnehage før man kan gå!
Scorpina Skrevet 3. juni 2004 #22 Skrevet 3. juni 2004 Tøtta vår begynte hos dagmamma nå hun var 11 mnd. Hun var hos dagmamma til hun var 2 1/2 år - da fikk henne inn i barnehage og hun var i barnehage til hun begynte på skolen. Jeg synes også det er leeenge for en liten unge å være så lenge borte - blir jo en lang da ikke for bare foreldre men for ungen også, men dem JOBBER vel slik. Jeg var så heldig å kunne ta avspasering og flexe så noen ganger leverte jeg henne kl 0800 og andre ganger 0900 eller 0730. Alt ettersom.... og henta henne rundt 15.30 - SENEST 16.30. Dagmamma'n skal jo også ha et liv..... Man jobber jo såpass forskjellig.... Mann min jobber turnus (tidlig/sen uke) så anna hver uke ble hun henta 15.15. Om ungen kan gå or not er jo helt urelevant hvorvidt NÅR h*n begynner i barnehage. Cluet er at barnehagen har nok ansatte!! (og det har dem vel..?!??!)
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2004 #23 Skrevet 3. juni 2004 Ingen kan vel være uenig i at det varierer når barn begynner å gå Men barn som ikke kan gå får en veldig stillesittende barnehagehverdag. De sitter i en stol, de sitter i en vogn, og der blir de. Ingen voksne har tid til å gå rundt med de hverken på armen eller som gåøvelser. Barn som kan gå klarer å røre på seg der de stabber rundt i de digre og altfor store vinterklærne sine, mens de som ikke kan gå ofte blir kalde og sutrete, fordi de ikke har det bra. Jeg kunne ha hostet opp flere grunner, men syns igrunn at disse to burde være gode nok. Kanskje det har vært slik i ditt tilfelle, men vær så snill ikke kom her og si at absolutt alle unger har det slik for det vet du ingenting om. Jeg ser det slik som det er hos oss og hun har elsket å være ute. Er ute flere timer hver dag og kryper i sandkasse og herjer på. Har det strålende. Det er nok andre barn igjen som har det motsatt, men hey unger er ikke like. Tilbake til hovedpoenget så kan det være litt lange dager med 0700-1700 da
Gjest Tex Skrevet 3. juni 2004 #24 Skrevet 3. juni 2004 Kanskje det har vært slik i ditt tilfelle, men vær så snill ikke kom her og si at absolutt alle unger har det slik for det vet du ingenting om. Nei, jeg er jo ikke utdannet i barnehagepedagogikk... og ikke har jeg jobbet i barnehage i årevis...... *sitronTex* :-?
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2004 #25 Skrevet 3. juni 2004 Har jobba i barnehage selv forresten Har en mor som jobber og har jobba i Barnehage sikkert mye lenger enn deg. Visste ikke at det gjør en til ekspert bare fordi man har jobba i barnehage - Gurimalla
Gjest Tex Skrevet 4. juni 2004 #26 Skrevet 4. juni 2004 Har en mor som jobber og har jobba i Barnehage sikkert mye lenger enn deg. Og pappaen min er sterkere enn pappaen din. Ikke rart det blir krig i verden. Jeg prøver å fortelle deg at jeg er utdannet på området og vet hva jeg snakker om.
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2004 #27 Skrevet 4. juni 2004 Og pappaen min er sterkere enn pappaen din. Ikke rart det blir krig i verden. Jeg prøver å fortelle deg at jeg er utdannet på området og vet hva jeg snakker om. Forstår at du er utdanna Tex, men det gjør deg ikke til ekspert på alles barn heller da. Er det så vanskelig å forstå. Om pappen min er sterkere enn din var dine ord
Gjest Tex Skrevet 4. juni 2004 #28 Skrevet 4. juni 2004 Forstår at du er utdanna Tex, men det gjør deg ikke til ekspert på alles barn heller da. Nei men det gjør meg til ekspert på barn i barnehage, som var det vi snakket om. Barn oppfører seg alldeles forskjellig når de er i barnehage og når de er hjemme.
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2004 #29 Skrevet 4. juni 2004 Dette har sklidd helt ut, men jeg sier igjen - alle barn oppfører seg ikke likt i barnehage heller Ungen min går til Dagmamma og skal til Barnehage om 2 mnd. Hun elsker å være blant andre unger - ikke kom her og si at ALLE unger mistrives i barnehage. Dette var mitt siste innlegg i denne debatten for jeg har vel sagt det jeg ville
Gjest Tex Skrevet 4. juni 2004 #30 Skrevet 4. juni 2004 Ingen har sagt at alle unger mistrives i barnehage. Jeg sier bare at av erfaring mener jeg at barn ikke bør begynne i barnehage før de kan gå.
Gjest Muslingen Skrevet 4. juni 2004 #31 Skrevet 4. juni 2004 Jeg er enig med Tex jeg. Jobbet i barnehage i noen måneder (har ingen utdannelse). Og det jeg så der var at de to minste barna på 1 år forsvant litt på en måte (mye å gjøre, og liten tid til å bare sette seg ned med de to). De hadde nettopp begynt å gå. Det var da jeg bestemte meg for at mine barn ikke skal i barnehage før de er minst 1 1/2 år. Det virker som det er først da de virkelig får utbytte av det. Jeg synes at dagmamma og barnehage er to forskjellige ting. Som en sa her, hos en dagmamma er det mer hjemlige forhold og det er roligere. Barn blir kanskje "sett" mer hos dagmamma også?
Lille Rosin Skrevet 6. juni 2004 #32 Skrevet 6. juni 2004 Barn bør ikke begynne i barnehage før de selv kan fortelle om sine behov.
Gjest Tex Skrevet 6. juni 2004 #33 Skrevet 6. juni 2004 Barn bør ikke begynne i barnehage før de selv kan fortelle om sine behov. Da bør vi vel utsette skolestarten også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå