Gå til innhold

førstegangstjeneste

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg er en mann i begynelsen av 20-årene og gikk gjennom sesjon del 1 da jeg var 17 og besto den og kom videre til sesjon 2 som jeg ble innkalt til høsten 2012 hvor jeg vikk karakteren 3 på den teoretiske biten og karakteren 5 eller noe på den fysiske delen.

på alle ande tester som var på sesjon del 2 besto jeg med glans, fikk en feil på synstesten og ikke noe mer.

men nå til poenget, jeg kom ikke inn fordi jeg hadde røyka hasj 3 ganger iløpet av året før jeg var på sesjon del 2. er det noe jeg kan gjøre for å bli godtatt i forsvaret?

Anonymous poster hash: 310c7...2a9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bestod du ikke urinprøven? ...eller var du så dum du skrev da hadde røyket hasj før. Militæret kan du bare glemme? Siden forsvaret har redusert betraktelig antallet rekrutter som skal inn så vil de selvfølgelig forsikre seg om å plukke ut de beste av de beste.

Noen som har prøvd narko utgjør en for stor risiko. De vil ikke risikere å bruke massevis av penger på opplæring av personell det kan vise seg å ha et avhengighetsproblem.

Anonymous poster hash: 48c5c...bd4

Skrevet

Bestod du ikke urinprøven? ...eller var du så dum du skrev da hadde røyket hasj før. Militæret kan du bare glemme? Siden forsvaret har redusert betraktelig antallet rekrutter som skal inn så vil de selvfølgelig forsikre seg om å plukke ut de beste av de beste.

Noen som har prøvd narko utgjør en for stor risiko. De vil ikke risikere å bruke massevis av penger på opplæring av personell det kan vise seg å ha et avhengighetsproblem.

Det stemmer at man kan se langt etter en karriere i forsvaret om man har oppgitt at man har brukt ulovlig narkotika (pr. i dag er hasj kategorisert som ulovlig narkotika). At man drikker på seg hukommelsessvikt to ganger i uka er ok, at man røyket hasj på folkehøyskolen et par år tidligere er derimot ikke ok.

Skrevet (endret)

Jeg måtte ikke ta urinprøve, men jeg var dum nok til å svare at jeg hadde prøvd hasj da hun spurte om jeg hadde prøvd narkotika.(var forresten bakfull på sesjon del2 der hun spurte om det) Så før jeg dro derifra fikk jeg et ark hvor det stod at jeg ikke ville være tjenestedyktig eller noe sånt, uansett hvor bra jeg gjorde det.

Men er ikke hasj noe av det minst farlige narkoet?, og det minst avhengihetskapende?

Endret av GjestB
AnonymBruker
Skrevet

På min tid (førstegangstjeneste) ville mange vært sjeleglade om det var nok å bare fylle ut "ja" på spm om narkotikabruk for å slippe miliæret. Tidene har nok forandret seg ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...