AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #21 Skrevet 9. mars 2014 Etter hva jeg forstår blir alle foreldrene med, ikke bare foreldrene til denne gutten? Det kan jo hende at det blotte nærværet av så mange voksne vil gjøre det tryggere for sønnen din?Anonymous poster hash: 7c888...260 Jada, alle blir invitert med foreldre Anonymous poster hash: 1d9c0...790
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #22 Skrevet 9. mars 2014 Hvis du er riktig heldig melder foreldrene til kloregutten avbud fordi de ikke gidder bli med. Når de ikke tar seg bryet med å klippe neglene hans prioriterer de kanskje ikke å følge gutten i bursdag heller. Uansett håper jeg det ordner seg til det beste for gutten din. Anonymous poster hash: 7c888...260 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #23 Skrevet 9. mars 2014 Synes det er greit at gutten din får bestemme litt selv hvem som skal komme, hvis han ikke vil invitere "kloregutten" så kan dere heller invitere bare to av de på gruppa eller no. La nå gutten slippe å gå rundt å være redd for å bli oppklort på bursdagen.Anonymous poster hash: 653dc...ba1 Det strider veldig mot mine egne meninger... Nå snakker jeg meninger generelt. Når det er snakk om den lille gutten min vil jeg jo selvsagt beskytte han fra alt ubehagelig. Dette er jo en gutt han må forholde seg til mange år framover.Anonymous poster hash: 1d9c0...790
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #24 Skrevet 9. mars 2014 Hvis du er riktig heldig melder foreldrene til kloregutten avbud fordi de ikke gidder bli med. Når de ikke tar seg bryet med å klippe neglene hans prioriterer de kanskje ikke å følge gutten i bursdag heller. Uansett håper jeg det ordner seg til det beste for gutten din.Anonymous poster hash: 7c888...260 Haha, det er sant Anonymous poster hash: 1d9c0...790
Nordis Skrevet 9. mars 2014 #25 Skrevet 9. mars 2014 Det strider veldig mot mine egne meninger... Nå snakker jeg meninger generelt. Når det er snakk om den lille gutten min vil jeg jo selvsagt beskytte han fra alt ubehagelig. Dette er jo en gutt han må forholde seg til mange år framover.Anonymous poster hash: 1d9c0...790 Uenig her. Dette er IKKE en gutt han nødvendigvis må forholde seg til i mange år framover. Sannsynligvis er det snakk om kun 1-2 bursdager til før de er over i skolen og kanskje forskjellige klasser. Hensynet til din egen gutt må komme først, Ts. Også foran det andre foreldre og voksne måtte mene er politisk korrekt å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #26 Skrevet 9. mars 2014 Uenig her. Dette er IKKE en gutt han nødvendigvis må forholde seg til i mange år framover. Sannsynligvis er det snakk om kun 1-2 bursdager til før de er over i skolen og kanskje forskjellige klasser. Hensynet til din egen gutt må komme først, Ts. Også foran det andre foreldre og voksne måtte mene er politisk korrekt å gjøre. Det blir samme klasse ettersom det kun er en klasse. Altså, mange år framover.Anonymous poster hash: 1d9c0...790 1
Tante-Sofie Skrevet 10. mars 2014 #27 Skrevet 10. mars 2014 Uenig her. Dette er IKKE en gutt han nødvendigvis må forholde seg til i mange år framover. Sannsynligvis er det snakk om kun 1-2 bursdager til før de er over i skolen og kanskje forskjellige klasser. Hensynet til din egen gutt må komme først, Ts. Også foran det andre foreldre og voksne måtte mene er politisk korrekt å gjøre. Hva tror du skjer om alle foreldre skal ta hensyn til sine egne barn først i saker som dette? Om det blir en aksept for at "Per" ikke inviteres i bursdager allerede i barnehagen, forplanter det seg videre når de begynner på skolen og plutselig er "Per" utestengt. Et barn i barnehagealder som klorer, biter osv. har ikke ansvaret for det selv og skal ikke straffes med utestengelse fra sosiale ting. Bursdager er en kjempestor greie i barnehagen, det snakkes om i evigheter før og etter. 3
Nordis Skrevet 10. mars 2014 #28 Skrevet 10. mars 2014 Hva tror du skjer om alle foreldre skal ta hensyn til sine egne barn først i saker som dette? Om det blir en aksept for at "Per" ikke inviteres i bursdager allerede i barnehagen, forplanter det seg videre når de begynner på skolen og plutselig er "Per" utestengt. Et barn i barnehagealder som klorer, biter osv. har ikke ansvaret for det selv og skal ikke straffes med utestengelse fra sosiale ting. Bursdager er en kjempestor greie i barnehagen, det snakkes om i evigheter før og etter. Det er ikke snakk om å utestenge ett enkelt barn her, er det vel? Det er faktisk ikke snakk om å "utestenge" noen som helst. Det er snakk om at en liten gutt er så fortvilet at han gråter mtp hvem som skal inviteres i bursdagen hans. Det er snakk om hvem HAN vil ha i sin bursdag - hvem han selv velger. Det er helt ok at ikke kloregutten inviteres, så lenge det er flere som ikke inviteres og invitasjonene leveres ut et annet sted enn i barnehagen. Vi foreldre må passe oss for å ikke sette politisk korrekthet foran våre barns mentale helse. Høres ut som det er det som er i ferd med å skje her. Grøss.. 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #29 Skrevet 10. mars 2014 Det er ikke snakk om å utestenge ett enkelt barn her, er det vel? Det er faktisk ikke snakk om å "utestenge" noen som helst. Det er snakk om at en liten gutt er så fortvilet at han gråter mtp hvem som skal inviteres i bursdagen hans. Det er snakk om hvem HAN vil ha i sin bursdag - hvem han selv velger. Det er helt ok at ikke kloregutten inviteres, så lenge det er flere som ikke inviteres og invitasjonene leveres ut et annet sted enn i barnehagen. Vi foreldre må passe oss for å ikke sette politisk korrekthet foran våre barns mentale helse. Høres ut som det er det som er i ferd med å skje her. Grøss.. TS her. Fikk en prat med ped-leder allerede nå. Så vi har snakket om dette - og at min sønn gruer seg masse til barnehagen fordi han er redd. Hun sier det samme som deg. Det er helt greit å ikke invitere. Vi har uansett ikke lov å levere ut innbydelser i barnehagen, så vi må sende sms eller mail. Hun sa at jeg spør hvem han vil invitere og inviterer dem. Om vi så utelater kun et barn (men hun regnet ikke med at han kom til å ønske alle de andre). Sånn ellers så har de gått fra å skape en relasjon mellom de to en stund nå. Nå blir de skilt. Så får vi se hvordan det går. Heldigvis har han det kjempefint om dagene og er i godt humør. Anonymous poster hash: 1d9c0...790 3
Millimani Skrevet 10. mars 2014 #30 Skrevet 10. mars 2014 TS her. Fikk en prat med ped-leder allerede nå. Så vi har snakket om dette - og at min sønn gruer seg masse til barnehagen fordi han er redd. Hun sier det samme som deg. Det er helt greit å ikke invitere. Vi har uansett ikke lov å levere ut innbydelser i barnehagen, så vi må sende sms eller mail. Hun sa at jeg spør hvem han vil invitere og inviterer dem. Om vi så utelater kun et barn (men hun regnet ikke med at han kom til å ønske alle de andre). Sånn ellers så har de gått fra å skape en relasjon mellom de to en stund nå. Nå blir de skilt. Så får vi se hvordan det går. Heldigvis har han det kjempefint om dagene og er i godt humør. Anonymous poster hash: 1d9c0...790 Det er en veldig god ped-leder som klarer å si det. Gutten din må få bestemme selv! Når det er så ille at han er redd for andre i barnehagen så er det ikke bra! Han får invitere de han selv ønsker at skal komme 1
Nordis Skrevet 10. mars 2014 #31 Skrevet 10. mars 2014 TS her. Fikk en prat med ped-leder allerede nå. Så vi har snakket om dette - og at min sønn gruer seg masse til barnehagen fordi han er redd. Hun sier det samme som deg. Det er helt greit å ikke invitere. Vi har uansett ikke lov å levere ut innbydelser i barnehagen, så vi må sende sms eller mail. Hun sa at jeg spør hvem han vil invitere og inviterer dem. Om vi så utelater kun et barn (men hun regnet ikke med at han kom til å ønske alle de andre). Sånn ellers så har de gått fra å skape en relasjon mellom de to en stund nå. Nå blir de skilt. Så får vi se hvordan det går. Heldigvis har han det kjempefint om dagene og er i godt humør. Anonymous poster hash: 1d9c0...790 Så godt å høre! Så fint for deg at hun sa at dette var ok, så slipper du å lure mer. Klok ped-leder. Man skal ta hensyn til andres barn, men også til sitt eget. Håper han får en fin bursdag med gode venner rundt seg og som han husker lenge
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #32 Skrevet 10. mars 2014 Flott at det ordnet seg for gutten din! Anonymous poster hash: 7c888...260
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #33 Skrevet 10. mars 2014 Takk dere! Jeg føler meg veldig lettet nå ...samtidig som jeg synes synd i den andre gutten... Men mitt barn kommer først!Anonymous poster hash: 1d9c0...790
Gjest Magdalene Skrevet 10. mars 2014 #34 Skrevet 10. mars 2014 Takk dere! Jeg føler meg veldig lettet nå ...samtidig som jeg synes synd i den andre gutten... Men mitt barn kommer først!Anonymous poster hash: 1d9c0...790 Så bra! Men jeg hadde uansett ikke bedt alle, unntatt en.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #35 Skrevet 10. mars 2014 Så bra! Men jeg hadde uansett ikke bedt alle, unntatt en. Det gjør nok ikke jeg heller Anonymous poster hash: 1d9c0...790
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå