AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #21 Skrevet 9. mars 2014 Plukker du ikke fra hverandre alle delene?Anonymous poster hash: aea3c...098 Hehe, men om du skal ha dette til å være arbeids- og tidkrevende lurer jeg på hva du driver med? Det tar meg noen sekunder å skylle mokkakanna mi (og ja, jeg plukker selvsagt opp kaffeholderen). Anonymous poster hash: 37d0c...904
Dolce Skrevet 9. mars 2014 #22 Skrevet 9. mars 2014 Plukker du ikke fra hverandre alle delene?Anonymous poster hash: aea3c...098 Det er jo bare 3 deler? Og de må du uansett "plukke fra hverandre" når du skal lage kaffe. Jeg tømmer ut den gamle kaffegruten, skyller alle tre deler i vann. Og så er den klar til neste gang. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #23 Skrevet 9. mars 2014 Jeg drikker som regel pulverkaffe hjemme, men det er kanskje som å banne i kirka blant kaffekjennerne/elskerne Signerer denne! Har moccamaster og kapselmaskin, men sverger til nescafe brasero og vannkoker, beste kaffen jeg får.Anonymous poster hash: 92dd4...bb4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #24 Skrevet 9. mars 2014 Har Bodum sin presskannekopp, genial, funker jo også på trilleturer og man kan jo helle fra den og opp i kopp. Ellers bruker jeg moccamasteren til en kopp jeg da, kjøper god kaffe og trakter. Men skal innrømme at jeg har litt lyst på Aeropress... Så blir kanskje kjøpt inn i denne permisjonen.Anonymous poster hash: b88c6...4ce
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #25 Skrevet 10. mars 2014 Hehe, men om du skal ha dette til å være arbeids- og tidkrevende lurer jeg på hva du driver med? Det tar meg noen sekunder å skylle mokkakanna mi (og ja, jeg plukker selvsagt opp kaffeholderen). Anonymous poster hash: 37d0c...904 Hehe! Det handler nok om at jeg er litt hysterisk også etter at min kjære har slurvet med rengjøring og tørk noen ganger, noe som har ført til ulekkerheter. Derfor endrer jeg opp med å plukke fra hverandre alt som kan plukkes fra hverandre (inkludert gummiringen), vaske veldig godt, og legge alt utover inntil jeg er helt sikker på at alt av fukt er helt borte. Men jeg ser poenget! Den største bøygen er nok det at jeg må stå å følge med på den, og at hele prosessen kan ta det kvarteret jeg sist hadde til rådighet (da bare det å få seg en etterlengtet kopp kaffe føltes som en umulighet til tider). Men sånn blir det jo ikke denne gangen, nå får vi helt sikkert et barn som sover litt mer både natt og dag, noe som kanskje gjør hele hovedproblemstillingen irrelevant ;-) Takk for gode tips alle sammen! Jeg tar de med meg videre! TS Anonymous poster hash: aea3c...098 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #26 Skrevet 10. mars 2014 Bodum har slike små presskanner som akkurat lager en kopp. Min mor elsker sin Anonymous poster hash: c2814...f4b
Gjest Teora Skrevet 10. mars 2014 #27 Skrevet 10. mars 2014 Stemmer for aeropress! Syns det gir renere og friskere smak, og det tar to sekunder å skylle delene etter bruk. Også praktisk å kunne regulerer styrken med rester av varmtvannet fra vannkoker om den blir litt sterk.
gladidag Skrevet 12. mars 2014 #28 Skrevet 12. mars 2014 http://timwendelboe.no/about/where-to-buy-the-aeropress Vil absolutt anbefale aeropress!
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #29 Skrevet 12. mars 2014 Jeg drikker en kopp kaffe pr. arbeidsdag, og elsker smaken av kaffe. Det jeg bruker er en bialetti-kanne som mange har nevnt. Det er noen små forskjeller mellom modellene, og jeg har denne som jeg kan varmt anbefale: http://www.amazon.co.uk/Bialetti-3-Cup-Fiammetta-Green/dp/B004SPF82I/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1394624392&sr=8-4&keywords=bialetti+3+cup+fiammetta Dette er ganske enkelt DEN beste kaffelageren jeg har hatt, også sammenlignet med andre kanner fra samme produsent. Nøkkelen til en riktig god, balansert kopp er å IKKE fylle kammeret som holder kaffen. 2 spiseskjeer av av ekstra finmalt espresso er helt perfekt. Anonymous poster hash: 87fa1...076
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #30 Skrevet 12. mars 2014 Jeg drikker en kopp kaffe pr. arbeidsdag, og elsker smaken av kaffe. Det jeg bruker er en bialetti-kanne som mange har nevnt. Det er noen små forskjeller mellom modellene, og jeg har denne som jeg kan varmt anbefale: http://www.amazon.co.uk/Bialetti-3-Cup-Fiammetta-Green/dp/B004SPF82I/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1394624392&sr=8-4&keywords=bialetti+3+cup+fiammetta Dette er ganske enkelt DEN beste kaffelageren jeg har hatt, også sammenlignet med andre kanner fra samme produsent. Nøkkelen til en riktig god, balansert kopp er å IKKE fylle kammeret som holder kaffen. 2 spiseskjeer av av ekstra finmalt espresso er helt perfekt. Anonymous poster hash: 87fa1...076 Jeg skrev spiseskjeer, jeg mente 2 toppede teskjeer. Anonymous poster hash: 87fa1...076
Mizzyy Skrevet 12. mars 2014 #31 Skrevet 12. mars 2014 Presskanne er genialt. Fåes i liten størrelse også så du kan lage en kopp.
Maximillian Cohen Skrevet 13. mars 2014 #32 Skrevet 13. mars 2014 Min stemme går til Aeropress. Med riktige kaffebønner og riktig fremgangsmåte har du med en Aeropress mulighet til å lage kaffe som ikke står tilbake for noe. Enkel å rengjøre er den også. Samtidig vil jeg anbefale deg og gå til innkjøp av en kaffekvern. Manuell om du vil ha litt mosjon og har god tid, eletrisk om du liker det noe mer praktisk. Hario lager fine manuelle kverner, mens Wilfa er supert om du vil spare armen.
tonete Skrevet 19. mars 2014 #33 Skrevet 19. mars 2014 Mitt forslag er å kjøpe en V60 pour over. Litt gøy, veldig enkelt og super smak.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #34 Skrevet 19. mars 2014 Jeg jobber hjemme og lager stort sett bare kaffe til meg selv. Vi har mokakanne fra Bialetti (3 espressokopper, blir et stort deilig krus med kaffe og melk/melkeskum) og presskanne til et vanlig kaffekrus. Vi har en større presskanne også til gjester, pluss at vi har en cezve (tyrkisk kaffekanne) dersom vi vil ha kruttsterk og søt kaffe. Alle tre metodene gir forskjellig kaffe og ikke noe av utstyret er dyrt. Rengjøring er ikke noe problem, og vi har kaffemølle som vi maler opp kaffen med rett før tilberedning. Vanlige espressobønner passer til alle typene. Anonymous poster hash: cdc0d...761
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå