AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #1 Del Skrevet 9. mars 2014 Nå skal jeg snart ut i permisjon, og da blir det gjerne kun en kopp kaffe om dagen til meg selv. Siden jeg er lei kapselkaffen, lurer jeg på om noen har gode forslag til alternative måter å lage en kaffeporsjon på. (Det blir ikke aktuelt å kjøpe en espressomaskin med det første selv om jeg har lyst på en slik på sikt). Finnes det for eksempel noen små presskanner eller andre lure løsninger?Anonymous poster hash: aea3c...098 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #2 Del Skrevet 9. mars 2014 Kjøp deg mokkakanne. Anonymous poster hash: 37d0c...904 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 9. mars 2014 #3 Del Skrevet 9. mars 2014 Moka-kanne fra Bialetti? (Også kalt espressokanne - litt misvisende, fordi den ikke lager espresso) Men kaffen blir god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vasa Skrevet 9. mars 2014 #4 Del Skrevet 9. mars 2014 Får kjøpt en sånn bodum termokopp ( http://www.kjokkenutstyr.net/bodum-termokopp/ ) Kan lage presskanne kaffe i den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuglen Skrevet 9. mars 2014 #5 Del Skrevet 9. mars 2014 Jeg har kjøpt en billig presskanne på Ikea som funker som bare det, og det går jo an å lage både 1 og 5 kopper kaffe i den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #6 Del Skrevet 9. mars 2014 Stemmer også for en liten presskanne. Mokkakanne er heller ikke dumt, men den lager kraftigere kaffe som i hvert fall jeg vil drikke fra espressokopp med litt sukker i, eller blandet med varmet melk som er skummet opp. Presskanner lager mindre sterk, "norskere" kaffe. Jeg bruker espressobrent kaffe i min, og da får jeg perfekt, passe sterk kaffe til frokosten. Så det kommer litt an på hva du er ute etter. Anonymous poster hash: 2e605...5ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magicpie Skrevet 9. mars 2014 #7 Del Skrevet 9. mars 2014 (endret) Jeg drikker som regel pulverkaffe hjemme, men det er kanskje som å banne i kirka blant kaffekjennerne/elskerne Endret 9. mars 2014 av magicpie 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #8 Del Skrevet 9. mars 2014 Stemmer også for en liten presskanne. Mokkakanne er heller ikke dumt, men den lager kraftigere kaffe som i hvert fall jeg vil drikke fra espressokopp med litt sukker i, eller blandet med varmet melk som er skummet opp. Presskanner lager mindre sterk, "norskere" kaffe. Jeg bruker espressobrent kaffe i min, og da får jeg perfekt, passe sterk kaffe til frokosten. Så det kommer litt an på hva du er ute etter. Anonymous poster hash: 2e605...5ff Da kan man ha i litt vann og lage en americano. Anonymous poster hash: 37d0c...904 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #9 Del Skrevet 9. mars 2014 Da kan man ha i litt vann og lage en americano. Anonymous poster hash: 37d0c...904 Eller man kan lage presskannekaffe i utgangspunktet i stedet, og spare en arbeidsoperasjon. Anonymous poster hash: 2e605...5ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #10 Del Skrevet 9. mars 2014 Eller man kan lage presskannekaffe i utgangspunktet i stedet, og spare en arbeidsoperasjon. Anonymous poster hash: 2e605...5ff Mokkakanne lager sykt mye bedre kaffe enn presskanne, da. Anonymous poster hash: 37d0c...904 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 9. mars 2014 #11 Del Skrevet 9. mars 2014 Aeropress kan være et greit alternativ (kan tilsette mer vann og få americano i stedet for espresso) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #12 Del Skrevet 9. mars 2014 TS her. Har mokkakanne fra Bialetti, glad i den, men den ble lite brukt i forrige permisjon pga man må stå å følge med på den og den etterfølgende rengjøringen. (Hadde da et barn som kun sov 15 min av gangen, mulig det blir annerledes nå) Har presskannne, men kaffen blir ikke noe særlig når jeg skal lage til kun en kopp. Dersom det finnes noen ok små presskanner er nok det en mulighet. Jeg skal også sjekke ut den koppen fra Bodum.Anonymous poster hash: aea3c...098 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #13 Del Skrevet 9. mars 2014 Aeropress kan være et greit alternativ (kan tilsette mer vann og få americano i stedet for espresso) TS igjen: Spennende! Jeg skal sjekke den ut! Er den like enkel i bruk som den virker? Anonymous poster hash: aea3c...098 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 9. mars 2014 #14 Del Skrevet 9. mars 2014 TS igjen: Spennende! Jeg skal sjekke den ut! Er den like enkel i bruk som den virker?Anonymous poster hash: aea3c...098 Nå har ikke jeg brukt min så veldig mye, men den er grei når man bare skal lage en kopp (er det mange på besøk blir det mye søl) Kjekt å ha en ganske stor og veltesikker kopp som man presser oppi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #15 Del Skrevet 9. mars 2014 Kaffetrakter. Uten tvil. Anonymous poster hash: e6403...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 9. mars 2014 #16 Del Skrevet 9. mars 2014 Finnes presskanner til kun en kopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 9. mars 2014 #17 Del Skrevet 9. mars 2014 TS her. Har mokkakanne fra Bialetti, glad i den, men den ble lite brukt i forrige permisjon pga man må stå å følge med på den og den etterfølgende rengjøringen. (Hadde da et barn som kun sov 15 min av gangen, mulig det blir annerledes nå) Har presskannne, men kaffen blir ikke noe særlig når jeg skal lage til kun en kopp. Dersom det finnes noen ok små presskanner er nok det en mulighet. Jeg skal også sjekke ut den koppen fra Bodum.Anonymous poster hash: aea3c...098 Rengjøring? Den er jo superlett å holde ren. Jeg har hatt min i 20 år, og den skylles med vann. Enklere blir det ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 9. mars 2014 #18 Del Skrevet 9. mars 2014 Aeropress, liten presskanne (Bodum har i alle mulige størrelser) eller Kalita (eller tilsvarende). Jeg liker virkelig ikke kaffe fra mokkakanne eller perkulator, jeg synes ikke den bryggemetoden gjør noe som helst godt ut av kaffe. Jeg vil heller ikke anbefale Bodums termokoppresskannedings til daglig hjemmebruk, det er faktisk greit å kunne helle kaffe oppi en vanlig kopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #19 Del Skrevet 9. mars 2014 Rengjøring? Den er jo superlett å holde ren. Jeg har hatt min i 20 år, og den skylles med vann. Enklere blir det ikke. Plukker du ikke fra hverandre alle delene? Anonymous poster hash: aea3c...098 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #20 Del Skrevet 9. mars 2014 Jeg har en bitteliten espressokanne og en liten presskanne. Lager akkurat en kaffekopp begge to Anonymous poster hash: e7852...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå