AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #1 Skrevet 9. mars 2014 Jeg har ved flere anledninger målt blodsukker under minimunsgrensa. Jeg har vært så langt nede som 2,2, men det var under en test på sykehuset. Jeg er visst av de få som ikke får følinger eller andre symptomer.. Helsepersonellet snakket noe om at kanskje kroppen min var blitt vant til at det var lavt, så den reagerer ikke som andre.. Jeg våkner ofte om morgenen å føler meg dårlig i kroppen, spesielt kraftløs i armene. Har tatt å målt blodsukkeret ved slike anledninger og hatt blodsukker på 2,6 og 2,8. Har prøvd å google hva det vil si å ha lavt blodsukker og hva som kan gjøres for å unngå det..skjønner at det er bare å spise, men det er ikke normalt at blodsukkeret skal gå under 4,6 når man faster. Vet om en som har diabetes, og da han tok for mye insulin og kom ned i 2,6 fikk han kraftige følinger..familien fikk ikke kontakt med han og han klarte ikke snakke! Endokrinologen min ville at jeg skulle ta ein 3 dagers faste test på sykhuset. Og da bli innlagt. Huff..sa at jeg ikke orket tanken på å ikke få mat, så så lenge ting går bra, så vil jeg helst slepp..men nå har jeg begynt å lure på om det kanskje hadde vært lurt å gjøre det likevel.. Noen andre som har gjort en slik test eller sliter med lavt blodsukker? Blodsukker er vel energien i cellene, så det er kankskje ikke så rart jeg føler meg trøtt? Setter pris på alle svar Anonymous poster hash: 2652e...010
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #2 Skrevet 9. mars 2014 Er også plaget med lavt blodsukker, men har ikke tatt noen fastetest. Har veldig dårlig konsentrasjon på skolen, og blir raskt svimmel, om jeg går mer enn 3 timer uten å spise. Ganske slitsomt. Men jeg tror ikke jeg har vært så lav som 2,2. Men hadde 3 bare halvannen time etter måltid her om dagen. Anonymous poster hash: 496a6...d21
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #3 Skrevet 9. mars 2014 Hva er egentlig normal blodsukkerverdi? Jeg målte en gang med broren min sin måler, da var det lenge siden jeg hadde spist, var kjempesulten og slapp. Hadde da 6,0. Anonymous poster hash: be9cd...79d
Gjest pærecider Skrevet 9. mars 2014 #4 Skrevet 9. mars 2014 Hva er egentlig normal blodsukkerverdi? Jeg målte en gang med broren min sin måler, da var det lenge siden jeg hadde spist, var kjempesulten og slapp. Hadde da 6,0. Anonymous poster hash: be9cd...79d Normale verdier er mellom 4(på fastende) til 6 (etter måltid)
Edie Skrevet 9. mars 2014 #5 Skrevet 9. mars 2014 (endret) Jeg sliter med lavt blodsukker. Men får symptomer på føling da; kaldsvetting, skjelving, generell dårlig. I de verste tilfellene mister jeg taleevnen. Holdes i sjakk ved å spise ofte, hver andre til tredje time. En tilvenning som tok tid, men kommet inn i en ganske god rutine nå. De gangene jeg får føling nå, er hvis det har gått for lenge etter mat, trente hardt dagen før uten å justere matinntak, eller spist noe usunt eller annet som øker blodsukkeret uten å få i meg noen langsomme karbohydrater etterpå. Endret 9. mars 2014 av Aricept
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå