Gå til innhold

Må tisse hele tiden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med at jeg må tisse svært ofte. Selv om jeg går på do før jeg f.eks. drar på butikken, så må jeg veldig på do når jeg kommer på butikken, så intenst at jeg må spørre om å få låne toalettet. Slike situasjoner oppstår veldig ofte, og det er plagsomt. Selv om jeg "tømmer meg" helt når jeg er på do, og ikke spiser eller drikker noe etterpå, så må jeg ekstremt på do igjen ikke lenge etter, av og til er det snakk om bare ca ti minutter. Jeg drikker en del pga. at jeg trener mye og derfor passer på å få i meg nok væske, men det virker som vannet bare går rett gjennom kroppen (av og til drikker jeg, og må på do et par minutter senere). Dette virker ikke normalt, og jeg lurer på hva som kan være problemet? Noen som kan hjelpe?

Hilsen jente 19 år.

Anonymous poster hash: 182e0...2cb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen. Kan legge til at jeg har tatt graviditetstester, og jeg er ikke gravid :)

Gjest HappyWaffle
Skrevet

urinveisinfeksjon? ta en test hos legen, er ikke alltid man får svie om man har det :)

Skrevet

Er du overdrevent tørst hele tiden også?

AnonymBruker
Skrevet

Er du overdrevent tørst hele tiden også?

Nei, har ikke noe problem med å være tørst hele tiden. Men opplever stadig en slags tørrhet og litt ekkel smak i munnen, uten at det er direkte tørste. Dette løser jeg med tyggis og pastiller, da det ikke forsvinner dersom jeg drikker vann.

Skrevet

Det kan være overaktiv blære og det kan være andre ting. Det beste er å ta en tur til legen for det finnes medisiner. Du kan sende meg en pm om du sliter veldig.

Hilsen en som sitter som en kasteball i systemet fordi hun må på do hver time uten at de finner ut av det.

Skrevet

Jeg sliter med at jeg må tisse svært ofte. Selv om jeg går på do før jeg f.eks. drar på butikken, så må jeg veldig på do når jeg kommer på butikken, så intenst at jeg må spørre om å få låne toalettet. Slike situasjoner oppstår veldig ofte, og det er plagsomt. Selv om jeg "tømmer meg" helt når jeg er på do, og ikke spiser eller drikker noe etterpå, så må jeg ekstremt på do igjen ikke lenge etter, av og til er det snakk om bare ca ti minutter. Jeg drikker en del pga. at jeg trener mye og derfor passer på å få i meg nok væske, men det virker som vannet bare går rett gjennom kroppen (av og til drikker jeg, og må på do et par minutter senere). Dette virker ikke normalt, og jeg lurer på hva som kan være problemet? Noen som kan hjelpe?

Hilsen jente 19 år.

Har du vært hos legen og fått sjekket blodsukkeret ditt. Det du beskriver er et typisk tegn på diabetes, men du kan også ha hyppig vannlatning hvis du har urinveisinfeksjon. Har du ikke fått sjekket disse to tingene, er det sikkert lurt å ta en tur til legen.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være overaktiv blære og det kan være andre ting. Det beste er å ta en tur til legen for det finnes medisiner. Du kan sende meg en pm om du sliter veldig.

Hilsen en som sitter som en kasteball i systemet fordi hun må på do hver time uten at de finner ut av det.

Jeg har jo overlevd en stund med dette, så sliter ikke sånn VELDIG, men det er ekstremt irriterende, og veldig strevsomt å alltid måtte ha et toalett i nærheten og alltid ha muligheten til å gå på do.

Skrevet

Jeg har jo overlevd en stund med dette, så sliter ikke sånn VELDIG, men det er ekstremt irriterende, og veldig strevsomt å alltid måtte ha et toalett i nærheten og alltid ha muligheten til å gå på do.

I frykt for at jeg kan bli gjenkjent med dette i irl, så send meg en pm så skal du få en god del tips.

AnonymBruker
Skrevet

I frykt for at jeg kan bli gjenkjent med dette i irl, så send meg en pm så skal du få en god del tips.

Har sendt deg en PM :)

AnonymBruker
Skrevet

tørr i munnen sier du - er du litt tørr på øyene også kanskje, slik at du må blunke litt ofte for å fukte øyene,

jeg tenker at det kan vere diabetes, kan vere sjøgrens, du kan også ha en ellers symptomfri urinveisinfeksjon, ubalanse i hormoner og stoffskifte kan det også vere,

så kom deg til legen og nevn alle symptom , mye drikke ofte tisse og tørr munn og hva ellers som du merker og be om full utreding

diverse diagnoser og medisiner kan gi deg trøbbel med tannhelsen så da dekker nav deler av tannlegeregningen, men legen forteller deg ikke hvilke diagnoser og medisiner det er, så begynner du på medisiner eller får diagnoser så fortell det selv til tannlegen, og er det noe nav dekker der så ordner tannlegen med papirene til nav

ønsker deg alt godt

Anonymous poster hash: 3b85e...88b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også slik, hatt det sånn i 2-3 år. Medisinsk utredet, ingenting fysisk galt. Ofte på do 20 ganger bare i løpet av natta, har helt ødelagt livskvaliteten min. Ofte på do 4-5 ganger i timen.

Har funnet ut at det trolig er angst, men lang ventetid for å få hjelp.

Anonymous poster hash: 79078...2c9

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært hos legen og fått sjekket blodsukkeret ditt. Det du beskriver er et typisk tegn på diabetes, men du kan også ha hyppig vannlatning hvis du har urinveisinfeksjon. Har du ikke fått sjekket disse to tingene, er det sikkert lurt å ta en tur til legen.

Man kan merke det på lukta av urinen også. Det lukter søtt.

Anonymous poster hash: d4b2f...165

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...