Gå til innhold

Shopping i New York!!

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå har jeg og samboeren bestilt tur til New York!!! Jeg har aldri vært i USA, han har vært i Florida da han var yngre, så vi er veldig spent på om fordommene våre er sanne eller ikke! :wink:

Vi har tenkt å bare kose oss og antar at det blir en del shopping, så da lurte jeg på om noen hadde noen gode tips/råd til oss!

- Hvor bør vi gå på shopping som ikke er sååå dyrt?! (Ser på www.macys.com og blir helt reisesyk!!)

- Noen gode restaurantforslag? Helst ikke så dyrt her heller, for vi regner med at pengene klarer å fly likevel!!! (Liker egentlig alle typer mat, men jeg er spesielt glad i sjømat, da...)

- Hva bør vi se? Vi orker ikke noen "turistferie", men enkelte ting må man vel se?

- Andre praktiske råd/tips?

Nå gleder jeg meg!!!!!! :kul:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har noen butikk tips men det kommer litt ann på hvor gammel du er/hva slags stil du liker og hvor mye penger du vil bruke. Skal det feks være skikkelige merkevarer? Eller er du som meg å blir lei av en topp etter å ha brukt den noen ganger så det er greit at den ikke er for dyr?

Noen butikker jeg likte da jeg bodde i USA (ikke NY spesikt da):

* Express

* Limited

* Banana Republic

* Bebe

* Papaya

* Rampage

* Gap

* Wet Seal

* 5-7-9

* Rave

* Charlotte Russe

* Nine West (sko)

* Payless Shoesource (masse fine sko)

* Bakers (sko)

Å nå fikk jeg lyst til å dra på shopping :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for mange tips!

Jeg er 26 år, har egentlig en ganske klassisk stil. Har dessverre ikke så mye penger, så jeg må nok nøye meg med å bare se i mange av butikkene!! Er ikke så opptatt av merket, er mer interessert i hvordan den ser ut og kvaliteten.

Skrevet

Da finner du sikkert mye fint. Jeg er 27 så da burde vi vel ikke være for langt fra hverandre sånn "smkas-messig".

Noen av butikkene er kjempe billig og andre er vel mer på norsk prisnivå. Men ingen av disse er særlig oover priced eller skremmende. Hvis du vil vite prisnivå og litt av hva de har har de fleste sider på nettet hvor du kan se endel produkter og priser. Du er såååååå heldig!!

Gjest shopping queen
Skrevet

Høres ut som du ville like deg i Banana Republic og Gap. Klassiske klær av god kvalitet. Varene er ikke spesielt billige, men overkommelige. Det som er fint med disse butikkene er at varene kommer fort på salg, og der er det mye fint å finne. Det samme gjelder diverse department stores som Macy's og Nordstrom's, som har masse fine klær, og merker som DKNY, Calvin Klein osv, som også ofte er på salg.

:tommelsmil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Husk også på at det tilkommer 8,75% NY-skatt på det du shopper i NY. Lett å glemme når du står i butikken ;)

Jeg ville i tillegg sjekket ut Century21 som ligger like ved WTC-ruinene. Her finner du merkevarer til kuppris. En sånn outlet-butikk.

På Macys lønner det seg å få tak i et slikt rabattkort slik at du slipper skatten på 8,75%. Tror du får det i 1 etasje et sted, og er noe iallefall alle turistene kan få. Da får du 11% (tror jeg) rabatt på varen og så kommer skatten i tillegg. Men alt i alt rimeligere enn den prisen som står på varen.

God tur!

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for råd og tips! Nå gleder jeg meg MASSE!!!!

Supert å få vite om de 8,75%, det ante jeg ikke! Legges det bare på i kassa når du betaler, da? Hmm... greit å vite!

... nå er jeg bare bekymret for å få shoppingsperre!!!

Skrevet
Husk også på at det tilkommer 8' date='75% NY-skatt på det du shopper i NY. [/quote']

Tror man slipper sales-tax i NY på varer under et visst beløp. Vet iallefall at jeg kjøpte etpar (billige) sko på Payless, og de betalte jeg ingen tax på.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var i New York for en måneds tid siden, og shoppa mange steder, både stort og smått, og UTEN UNNTAK ble tax lagt til i prisen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...