Gjest Lino Skrevet 9. mars 2014 #1 Skrevet 9. mars 2014 Har noen erfaring med johannesurt mot depresjon? Og om det har funket for deg, hvilket merke anbefaler du?(samme om det er kjøpt i Norge eller bestillt over nettet) Fortell også gjerne om erfaringen. Tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #2 Skrevet 9. mars 2014 For meg hjalp ikke johannesurt mot depresjon. Merket ingen forskjell.Anonymous poster hash: 64f01...eff
Gjest Lino Skrevet 9. mars 2014 #3 Skrevet 9. mars 2014 Uffda hvor lenge gikk du på dem? Og var du veldig nede?
FantasDick Skrevet 9. mars 2014 #4 Skrevet 9. mars 2014 Jeg brukte Hypericum stada fast i flere år tidligere. Var lett deprimert året rundt, men ekstra ille i vinterhalvåret. Synes de hjalp; nok til at jeg klarte å komme meg ut av senga, ta meg sammen og gjøre det måtte istedet for å bare ligge der. Fikk etterhvert orden på livet mitt, og klarte meg fint uten pillene.
Gjest Lino Skrevet 9. mars 2014 #5 Skrevet 9. mars 2014 (endret) Edit: fikset sitering Endret 9. mars 2014 av Lino
Gjest Lino Skrevet 9. mars 2014 #6 Skrevet 9. mars 2014 Jeg brukte Hypericum stada fast i flere år tidligere. Var lett deprimert året rundt, men ekstra ille i vinterhalvåret. Synes de hjalp; nok til at jeg klarte å komme meg ut av senga, ta meg sammen og gjøre det måtte istedet for å bare ligge der. Fikk etterhvert orden på livet mitt, og klarte meg fint uten pillene. Så bra! Glad på dine vegne :D Kjøpt på apoteket?
FantasDick Skrevet 9. mars 2014 #7 Skrevet 9. mars 2014 Så bra! Glad på dine vegne :D Kjøpt på apoteket? Ja, på apoteket.
Gjest Lino Skrevet 9. mars 2014 #8 Skrevet 9. mars 2014 Ja, på apoteket. Flott, flott. Da prøver jeg. Kanskje de funker for meg også.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #9 Skrevet 9. mars 2014 Uffda hvor lenge gikk du på dem? Og var du veldig nede? Gikk på dem noen uker en vinter. Tror nok jeg hadde en moderat depresjon. Men har hørt at noen får effekt, så det går jo an å prøve? Ville nok prøvd før jeg evt startet på antidep i alle fall. Håper de hjelper for deg Anonymous poster hash: 64f01...eff
Gjest crazycatlady Skrevet 9. mars 2014 #10 Skrevet 9. mars 2014 Er det ikke sånn at Johannesurt ikke skal tas om man tar epilepsimedisin? Jeg har mild grad av epilepsi, men klarer meg ikke uten medisiner. Sliter med depresjon i varierende grad fra mild til ganske sterk, men vil ikke gå på antidepressiver igjen siden cipralex ødela mye for meg. Selv om den hjalp meg litt i starten når jeg begynte på den har den også ødelagt mye, så jeg har det faktisk bedre uten. Dessuten klarer jeg meg greit selv om enkelte perioder er veldig tunge. Men kunne tenke meg å prøve Johannesurt om jeg kan ta det i håp om å bli litt bedre, ihverfall lindre de tyngste periodene litt.
fuksia Skrevet 9. mars 2014 #11 Skrevet 9. mars 2014 For meg hjalp det ikke noe særlig første gangen jeg prøvde det, merket ikke noe særlig forskjell. Men synes de hjalp godt andre gangen, men da var også depresjonen litt mildere.
brud 2015 Skrevet 9. mars 2014 #12 Skrevet 9. mars 2014 Bare husk at Johannesurt kan gjøre til at p piller (og sikkert annen hormonprevansjon) kan miste virkningen sin
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #13 Skrevet 9. mars 2014 Jeg tester kosttilskuddet SAM-E. Det gir ingen bivirkninger, skjønt noen kan få magevondt men det har jeg ikke merket noe til. Har bare gått på det i litt over en uke og føler meg litt mer oppstemt iblant. Ingen skumle interaksjoner med andre legemidler bortsett fra SSRI og bør ikke brukes om du er bipolar siden de kan trigge mani. Men fortsatt for tidlig å snurre terningen på det ennå. Anonymous poster hash: f33b0...cad
Gjest crazycatlady Skrevet 9. mars 2014 #14 Skrevet 9. mars 2014 Jeg går på p-piller og mister de virkningen av johannesurt tror jeg at jeg revurderer det gitt. Jeg trodde virkningen bare kunne bli litt redusert, men ikke nødvendigvis ble det.
Gjest Lino Skrevet 9. mars 2014 #15 Skrevet 9. mars 2014 Oi ja, det med p-piller er litt skummelt. Går ikke på dem selv, men flott at du brud 15 nevner dette slik at andre får det med seg. Tommel opp! Du som tester ut SAM-E, hva er dette? Og kan noen forklare meg hva SSRI er? Leser stadig om dette, og har fått med meg det er et stoff som er i antidep? (Eller er jeg helt på tur?)
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #16 Skrevet 9. mars 2014 Oi ja, det med p-piller er litt skummelt. Går ikke på dem selv, men flott at du brud 15 nevner dette slik at andre får det med seg. Tommel opp! Du som tester ut SAM-E, hva er dette? Og kan noen forklare meg hva SSRI er? Leser stadig om dette, og har fått med meg det er et stoff som er i antidep? (Eller er jeg helt på tur?) Selektiv serotonin re-opptaks hemmer. Det er et hvilket som helst stoff som hemmer at hjernen tar opp igjen serotonin som er fritt, men som ikke påvirker nevneverdig andre ting i hjernekjemien. Et slikt stoff er en antidepressiv. Anonymous poster hash: 0c254...420
Gjest Lino Skrevet 11. mars 2014 #17 Skrevet 11. mars 2014 Da kjøper jeg hypericum stada i dag, og krysser fingrene for at den virker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå