Gå til innhold

Brystreduksjon - erfaringer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter og tenker på dette om dagen! Ventet at de ville minske i størrelse når jeg gikk ned i vekt, men nei da. Istedenfor har jeg gått fra en 85F til 75H, og resultatet er deretter! Kunne før gå uten BH hjemme, nå bruker jeg det hele mitt våkne døgn, ellers henger de og gjør etterhvert vondt i nakke. Har gått så langt at jeg rett og slett ikke vil ha sex før/etter vi er i sengs for da har jeg ikke på BH og føler meg helt forferdelig utilpass! I tillegg minsker fortsatt vekten og jeg skal jo ned 10-15 kg til før jeg er på idealvekt!

Men har noen erfaringer med dette? Vet det er anbefalt å vente til man har fått barn, men slik det er i dag er jo det uansett lite aktuelt siden jeg ikke vil ha sex pga brystene!

Anonymous poster hash: 337b9...11e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var gjennom en reduksjon i slutten av 2012. Jeg har ikke barn, men det var ikke aktuelt for meg å vente pga amming. Det er ikke sikkert jeg kan få barn en gang! Jeg hadde ekstreme hodepiner og kroniske ryggplager, så for meg var det viktig å sette helsa mi der og da fremfor muligheten til å amme et potensielt barn senere. Dessuten er de nøye på å prøve å bevare ammemuligheten til unge som gjennomgår operasjonen. Både fastlegen og kirurgen mente det var fornuftig og forsvarlig med operasjonen, og ingen av dem anbefalte å vente.

Jeg er nå veldig fornøyd med det estetiske resultatet, og hodepinen forsvant omtrent over natta. Det var litt rusk som gjorde at det gikk litt opp og ned i starten, men nå er jeg veldig glad jeg gjorde det. Skulle bare ønske de hadde fjernet mer!

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvor mye du gikk ned i størrelse?

Anonymous poster hash: 337b9...11e
Skrevet

Jeg gikk fra Change størrelse 75 I/J til G. Ikke akkurat den D-cupen jeg ønsket meg... Men jeg syns rett og slett de er veldig fine nå, faste, runde og uten noe særlig heng, så jeg har forsont meg med at de fortsatt er ganske store ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk fra Change størrelse 75 I/J til G. Ikke akkurat den D-cupen jeg ønsket meg... Men jeg syns rett og slett de er veldig fine nå, faste, runde og uten noe særlig heng, så jeg har forsont meg med at de fortsatt er ganske store ;)

Hadde du diskutert på forhånd med kirurgen om hvor mye du ønsket å fjerne?

Det er dette jeg er redd for, at de ikke skal fjerne nok. Jeg skjønner at når mitt utgangspunkt er K-cup, er det ikke mulig med A eller B, men jeg hadde vært sjeleglad for å komme ned i D-cup. Men hvis de kun fjerner et par cup-størrelser, da tenker jeg om ubehaget ved en operasjon virkelig vil være verdt det.

Sikkert noen kirurger som er redde for å ta "for mye", slik at pasienten blir misfornøyd og synes det er for stor forandring.

Anonymous poster hash: 75669...91e

Skrevet

Ja, jeg diskuterte det litt med kirurgen. Siden jeg fikk det dekket pga helseplager, sa han at det var krav til hvor mye de måtte fjerne. Så jeg var mest redd for at de skulle bli for små... Angående størrelse sa han at det egentlig ikke var noen vits å diskutere en størrelse på forhånd, fordi det var umulig å planlegge det. Jeg har også ganske brede pupper, så det ville også begrense hvor mye det var mulig å fjerne og få et fint resultat. Siden jeg var så ung (25) ville han ta mye hensyn til det estetiske, og han mente altså tydeligvis at store pupper er finest på min kropp. Og de passer veldig fint til resten av meg nå, absolutt!

De fjernet like under 500 gram per bryst, det var nok til at den kroniske hodepinen min forsvant omtrent over natten (sikkert godt hjulpet av paralgin forten jeg tok de første dagene...). Hadde de tatt for lite til at hodepinen forsvant, hadde jeg kanskje angret. Men i ettertid lever jeg veldig godt med størrelsen jeg endte opp med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...