Gå til innhold

Fryser konstant!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 16 år som sliter med at jeg fryser omtrent hele tiden! hvor enn jeg er.. får veldig ofte skjelvinger i hele kroppen, og det er utrolig irriterende! :( som oftest når jeg fryser er de rundt meg varme, så det må være noe galt med meg..? uansett hvor mye jeg kler på meg, fryser jeg -.-

i tillegg til dette sliter jeg også med hodepine og svimmelhet.

Anonymous poster hash: f02ec...e39

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som noe er galt med stoffskiftet.

Anonymous poster hash: af37d...6ae
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som noe er galt med stoffskiftet. Anonymous poster hash: af37d...6ae

:O er det farlig?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 16 år som sliter med at jeg fryser omtrent hele tiden! hvor enn jeg er.. får veldig ofte skjelvinger i hele kroppen, og det er utrolig irriterende! :( som oftest når jeg fryser er de rundt meg varme, så det må være noe galt med meg..? uansett hvor mye jeg kler på meg, fryser jeg -.-

i tillegg til dette sliter jeg også med hodepine og svimmelhet.Anonymous poster hash: f02ec...e39

OBS; glemte å si at jeg alltid er trøtt også! føler meg aldri helt uthvilt...

AnonymBruker
Skrevet

:(

Skrevet

Nesten 99% på at det er noe med stoffskiftet. Besøk legen så får du hjelp :) Ikke noe farlig nei

AnonymBruker
Skrevet

Nesten 99% på at det er noe med stoffskiftet. Besøk legen så får du hjelp :) Ikke noe farlig nei

ok, takk :-)

AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig ut som lavt stoffskifte. Ubehandlet så er det farlig, men da må det gå langt, mye lenger enn bare litt sliten og fryser.

Behandlingen er egentlig enkel, en tablett hver dag med Levaxin. Gå til legen så blir det tatt en blodprøve.

Anonymous poster hash: 59b2c...5ee
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig ut som lavt stoffskifte. Ubehandlet så er det farlig, men da må det gå langt, mye lenger enn bare litt sliten og fryser. Behandlingen er egentlig enkel, en tablett hver dag med Levaxin. Gå til legen så blir det tatt en blodprøve. Anonymous poster hash: 59b2c...5ee

ok, takk :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også veldig plaget med at jeg fryser hele tiden. Jeg kan sitte hjemme i 24 grader med 4 lag + ullpledd og likevel være kald. Uansett hvor mye jeg kler på meg hjelper det ikke, for jeg er liksom kald innvendig. Når jeg trener blir jeg varm og svetter (ganske mye også), men tar ikke mer enn 10 min etter trening før jeg fryser igjen.

Jeg har tatt blodprøver med legen der stoffskifte var inkludert, men jeg har ikke fått tilbakemelding på at det var lavt, så det er nok normalt. Men jeg vet jeg har litt lavt jernnivå.

Problemene hos meg oppsto som 13-åring når jeg fikk anoreksi, men selv om jeg er frisk nå og har mye muskler og normal vekt, så har jeg vært kald siden jeg var 13, altså i 13 år. Kroppen min klarer rett og slett ikke holde seg varm så lenge jeg er i lite aktivitet, noe som er ekstremt plagsomt.

Håper for din del at det er stoffskiftet, så får du i alle fall hjelp :)

Anonymous poster hash: b821f...66f
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som noe er galt med stoffskiftet.

Anonymous poster hash: af37d...6ae

Enig der, men ubehandlet lavt stoffskifte over tid kan være farlig. Men behandlingen er bare en pille du må ta hver dag:) Jeg har det og det er helt uproblematisk^^, Men tror jeg ville utredet meg for andre ting(du kan jo høre med legen), for det er uvanlig at så unge jenter får det, som regel er det kvinner i 30åra. Jeg fikk det selv da jeg var 14-15, men det er en følgesykdom til noe annet. Derfor jeg kanskje ville sett nærmere på om det er noe annet også ute å går. Men det vet vel legen din bedre enn meg:)

Anonymous poster hash: 773fb...ada

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...