Gå til innhold

Hvilke typiske Syden-steder har du vært?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan du nevne typiske syden-steder du har vært, og hvilke type folk som er der?

Er det gamle, unge, festglade, kjærester osv? Eller hva er det du forbinder med stedet?

Prøver å finne et sted å reise på ferie...

Anonymous poster hash: d769b...611
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du prøver å finne et sted å reise på ferie og ønsker tips om dette så kanskje du heller skulle si litt om hva du ønsker deg selv på et eventuellt feriested.

• Liker 2
Skrevet

Enig med det som ble skrevet over. Mye enklere å hjelpe deg da.

Uansett, for å svare på spm ditt;

Jeg har vært i Gran Canaria og Tenerife som er ganske populært blant syden-elskere. Begge turene var for over 10 år siden, så jeg regner med mye har endret seg siden da. Da vi var der, var det hvertfall full av engelskmenn og noen få norske. Ganske behagelig temperatur (var der i mai), og badevann. Mao. veldig greit sted å være for ti år siden.

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på Rhodos og Mallorca. Likte førstnevnte desidert best, da Mallorca var altfor preget av turisme (i hvert fall i områder der vi var). Rhodos føltes mye mer avslappende, men det hadde nok også sammenheng med at hotellet vi bodde på på Mallorca var veldig stort. Hotellet på Rhodos var et lite, koselig familiedrevet hotell. Følte vi fikk koble ut mer der.

Fordelen med Mallorca i motsetning til Rhodos, er at strendene i området vi var på Rhodos var stensteiner. Det er jeg ikke så glad i (dog er det fint å slippe å drasse med seg lass med sandkorn hjem).

Rhodos by var fin, go særlig gamlebyen var spesielt koselig. Det var en gamleby ikke så langt fra oss på Mallorca også, og den var også fin.

Begge stedene var typiske familiesteder, men man kan lett finne deler av øyene som er mer festpreget e.l.

Anonymous poster hash: e100c...dbc
  • Liker 1
Gjest crazycatlady
Skrevet

Lanzarote og Marbella. Var der med foreldrene mine da jeg var liten.

Skrevet

har vært på Rhodos og Kos i Hellas, Ayia Napa i Kypros, Alanya i Tyrkia og Sunny Beach i Bulgaria av de typiske sydenstedene. felles for alle er at det finnes alle slags type mennesker der - unge, gamle, kjærestepar, pensjonister, barnefamilier, partysvensker osv. det som er viktigst for meg når jeg reiser på sydenferie er stranda så viktig med et hotell nær stranda og at stranda er fin! god mat er også viktig. de stedene jeg liker best er Ayia Napa og Alanya. det jeg forbinder med de stedene er god mat, varme temperaturer, turkist hav, sandstrender og hyggelige mennesker. anbefaler hotellene Sunwing Sandy Bay Beach i Ayia Napa og SunPark Marine i Alanya :) begge hotellene ligger rolig til og nært stranda

Skrevet

Jeg har vært på alle Kanariøyene, på Rhodos, på Kreta, I Alanya, på Kypros. På Mallorca .

Hellas, Tyrkia og Kypros er alle veldig varme om sommeren og da snakker vi opp i 45 grader .

På alle disse stedene finnes det party plasser og det finnes rolige familieresort og steder som passer for voksne uten barn. Alle steder har forskjellige aktiviteter, noe for enhver smak.

Jeg har uansett hvor jeg har vært møtt på folk i alle aldersgrupper.

Skrevet

Gran Canaria, Mallorca, Lanzarote og Ibiza er vel de mest typiske syden-stedene jeg har vært (utenom fastlandet i Frankrike og Spania). Som andre har sagt... alle disse har både steder/aktiviteter for barnefamilier, par og venner på partytur. Kommer helt an på området/hotellet man bor i/på. Stedene endrer seg også etter klokka. Rolig og familievennlig på dagen og full fest fra rundt midnatt.

Skrevet

Athen - myee folk, mye stress, men veldig bra shoppested:D
Alanya - nei.. hjølp for et rølpested
Var i Puerto Rico rett før jul - ganske greit der egentlig.. ikke så mye partyungdommer som man skulle tro (selv om det ER liv der på natta) men mest voksne par på gåturer i dalen egentlig :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...