Gå til innhold

Innkalling til spesialist

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge i forveien er det vanlig å få innkalling?
Jeg hadde time for 11 mnd siden, og skulle få ny time om et år. Burde jeg da vente på innkallingen allerede nå?
Jeg har flyttet siden forrige time - men jeg vil tro de sender til adressen som er oppført i folkeregisteret.
Hvor lenge i forveien broker du å få innkallingen?

Anonymous poster hash: c6d5b...f3b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En liten hemmelighet fra en som jobber i helsevesenet:

Når du for første gang skal få time hos en spesialist så må sykehuset holde tidsfristen du har fått, som ofte er innen 3-6 mnd. Når du har hatt den timen og skal på en oppfølgingstime, type 6-12 mnd etterpå, så har man ikke noen tidsfrist. Sykehuset kan altså utsette og utsette denne timen uten å bli straffet for det. Og det gjør de, for de må nemlig prioritere de med den første timen for å ikke få straff.

Så ring og klag, det hjelper ofte. Og hjelper det ikke, så ring igjen. Helt til de er lei av at du maser. I helsevesenet så hjelper det å mase nemlig.

Anonymous poster hash: 0998d...8ad
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge i forveien er det vanlig å få innkalling?

Jeg hadde time for 11 mnd siden, og skulle få ny time om et år. Burde jeg da vente på innkallingen allerede nå?

Jeg har flyttet siden forrige time - men jeg vil tro de sender til adressen som er oppført i folkeregisteret.

Hvor lenge i forveien broker du å få innkallingen?

hvis du har flyttet må du gi beskjed selv. De sender til den adressen de først har fått oppgitt. Så kan være lurt og ringe og høre.

Anonymous poster hash: a543d...ca5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk brev om time i går, og timen er om 3 uker. Tror ikke du skal forvente å få noe brev ennå. "1 år" kan vær alt fra 12 - 18 mnd i helsevesenet

Anonymous poster hash: 3d96d...c5e
AnonymBruker
Skrevet

En liten hemmelighet fra en som jobber i helsevesenet:

Når du for første gang skal få time hos en spesialist så må sykehuset holde tidsfristen du har fått, som ofte er innen 3-6 mnd. Når du har hatt den timen og skal på en oppfølgingstime, type 6-12 mnd etterpå, så har man ikke noen tidsfrist. Sykehuset kan altså utsette og utsette denne timen uten å bli straffet for det. Og det gjør de, for de må nemlig prioritere de med den første timen for å ikke få straff.

Så ring og klag, det hjelper ofte. Og hjelper det ikke, så ring igjen. Helt til de er lei av at du maser. I helsevesenet så hjelper det å mase nemlig.

Anonymous poster hash: 0998d...8ad

Som helsesekretær kan jeg bare signere dette!!

kontroll om 1 år, kan fort bli både1,5 og 2 hvis ikke du maser selv.

Adressen blir heller ikke automatsik oppdatert, så du bør uansett ringe dem for å endre adressen,

og da kan du jo spørre etter timen samtidlig

Anonymous poster hash: 6861e...fa5

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre etter timen nå - selv om det er en mnd til jeg skal ha den? (Om man da regner nøyaktig et år...)

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre etter timen nå - selv om det er en mnd til jeg skal ha den? (Om man da regner nøyaktig et år...) Anonymous poster hash: c6d5b...f3b

Ja.

Anonymous poster hash: 559e6...16c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...