AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #1 Skrevet 7. mars 2014 Jeg skriver her da jeg ikke har NOEN jeg kan snakke med dette om. Og jeg tror egentlig jeg søker trøst, råd eller støtte, jeg vet iallefall ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Prøver å få tankene over på noe annet, men det er langt ifra enkelt. I går fikk jeg meg et skikkelig psykisk sammenbrudd. Jeg sliter med alvorlig depresjon - og jeg brøt sammen da jeg så et bilde som ble tatt av meg for noen dager siden. Jeg har prøvd å gå ned i vekt og selvtilliten min har økt drastisk, men det viser seg at jeg har hatt et forvrengt syn på speilbildet mitt og sett meg selv flottere enn jeg egentlig er. Jeg er fortsatt feit og ser grisestygg ut. Noe jeg trodde jeg ikke gjorde lenger. Når jeg så bildet var det nesten som om pusten ble slått ut av meg, jeg var på nippet til å besvime på hele greia. Jeg har grått i ett sett siden i går. Kjæresten min reiste å klart i dag og skal være borte hele helgen. Og så klart skal han til samme by som en av venninnene hans som han er grisekåt på, så det hjalp jo fint lite. Nå er jeg bekymret for det også. I tillegg har det skjedd mye forskjellig i livet mitt - sliter med økonomiske problemer, studiene osv. Alt har liksom gått til helvete, mangler bare at forholdet raser sammen. Skulle gjerne ha skrevet mer men jeg vil ikke gå i detaljer. Jeg føler meg bare så tom, jeg gråter og gråter, greier ikke slutte, jeg får ikke tankene over på noe annet UANSETT hva. Jeg tenkte at om jeg dro på butikken så kunne jeg kanskje få tankene over på noe annet - endte med at jeg så og si brøt sammen og bare måtte gå. Lagde meg mat i sted og er på nippet til å spy da jeg prøver for harde livet å holde tilbake gråten og tenke på noe annet. Jeg har ingen å vende meg til, ingen som kan trøste meg eller si fine ting slik at jeg kommer over på andre tanker, jeg har heller ikke jeg kan gjøre - vaske leiligheten og vaske klær så klart, men det får meg ikke bort fra tankekjøret. Er totalt kaos i hodet mitt og jeg er så ufattelig nedbrutt, jeg så egentlig sammenbruddet komme da jeg har hatt det bra litt for lenge (1-2 måneder..). Siden jeg er hjemme alene vil jeg helst bare slappe av, kose meg og nyte alenetiden men jeg får det ikke til!!! Har sikkert en million sommerfugler i magen, jeg sliter med å puste når jeg begynner å gråte og ja. Jeg føler meg så ensom og alene, jeg har jo som sagt INGEN som jeg kan snakke med noe som helst om. Dere lurer sikkert på hvorfor jeg ikke kan snakke med kjæresten eller foreldrene mine - jeg kan ikke snakke om noe slikt med foreldrene mine, blir bare styr da. Kjæresten glemmer hva vi har snakket om etter 5 minutt og tviler på at han bryr seg i det hele tatt. Og jeg gidder ikke spørre han hvordan det går, om han koser seg sammen med kompisen sin som han ikke har sett på lenge, for jeg orker ikke høre på han lyve om hvor han er og hva han gjør og hva han skal finne på. Jeg har så VONDT. Hovedproblemet er egentlig ikke det med kjæresten, det er hvordan jeg selv føler meg. Jeg føler meg så ekkel, stygg og forferdelig. Jeg sov noen timer tidligere i dag, men jeg sov utrolig dårlig så det hjalp heller ikke på. I tillegg drømmer jeg som oftest mareritt når jeg er inne i slike depressive faser. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. :'( Anonymous poster hash: 965b9...d92
Nordis Skrevet 7. mars 2014 #2 Skrevet 7. mars 2014 Ta deg en tur til legen - du høres deprimert ut. Kanskje bør du prøve antidepressiva en periode for å komme over kneika. Du ser ned på og snakker stygt om/til deg selv. Du mistror kjæresten din (kanskje uten grunn.) I depressive faser er slike tanker vanlige. Håper ting blir bedre for deg etterhvert!
malucca Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Først vil jeg bare gi deg en stor klem! Støtter meg på forrige svar her, du burde komme deg til legen og bli utredet for depresjon. Legen kan henvise til psykolog eller gruppeterapi som jeg hvertfall fikk mye nytte av. Jeg kjenner meg altfor godt igjen i det du skriver! Hadde det slik i fire år, men det ble mye bedre etter jeg fikk hjelp! Har gått til psykolog i ti år, vært innom ulike medikamenter mot anhst og depresjon... Det du må vite er at det blir bedre!!!! Du kan også sjekke instagramkontoene til @honorcurves @tessmunster og @healthyisthenewskinny Det har faktisk hjulpet meg, hbor teit det enn høres ut! Igjen; det blir bedre!!!! <3 Du må gjerne skrive en melding hvis du trenger noen konkrete råd. Jeg tror jeg har noen tips, for jeg kan som sagt kjenne meg veldig igjen! Masse lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå