Gå til innhold

Livmorbetennelse hos hund - erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 5 år gammel labrador-tispe som de siste dagene har hatt blank utflod. Ringte vet. og forhørte meg ang. livmorbetennelse, men siden allmenntilstanden hennes er god skulle jeg se det litt an. Hun er glad og er energisk, god matlyst og drikker ikke mer en normalt. Da jeg tok tempen var den først på 37,6 og 10 min etterpå 38. Er det lavt? Hun har før brukt å ha 38,5 (riktignok på kveldstid og i dag har hun så langt ikke vært spesielt aktiv). Lurer på om noen her har hatt lignende erfaringer? Er bekymret for at hun skal få livmorbetennelse.

Anonymous poster hash: f01de...4e9
Skrevet

tatt fra nettet :

"Det er litt variasjon i normaltemperatur hos hund - derfor er det flott at du har tatt det på din hund så du vet hva den er. Eldre hunder har ofte lavere temperatur enn yngre hunder. 37,3 er en ganske lav temperatur hos hund, normalt er det mellom 38 og 39. Jeg ville derfor sjekket at termometeret måler rett, og at du målte temperaturen på rett måte (ved å stikke termometeret et par cm inn i endetarmen).

Hilsen fra veterinær Cecilie Strømstad AlternatiVet Dyreklinikken for hund og katt"

Du kjenner din hund og opplever du henne som syk,da kontakter du vetrinær :)

AnonymBruker
Skrevet

Blank utflod i små mengder er egentlig normalt. Begynner det derimot å lukte død og fordervelse, så bør det sjekkes hos veterinær.
Så lenge hundens allmenntilstand er normal, hun ikke viser ubehag om du klemmer bak på magen, og hun ikke drikker unormale mengder vann, så bør det ikke være fare på ferde. Det er flott at du er oppmerksom, for livmorbetennelse bør absolutt tas så tidlig som mulig.

Anonymous poster hash: 7f6e1...261

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...