Gå til innhold

"Dessuten er du tykk og burde slanke deg!"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hørt på barne-tv for noen dager siden:

"Dessuten er du tykk og burde slanke deg!"

Jeg må si jeg reagerte på den. Hva synes dere, er det ok å si noe sånt i et barne-tv program?



Anonymous poster hash: 65c45...07d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei... Kroppspresset kommer tidlig nok fra før av i dag. Synes virkelig ikke at programmer for barn trenger å kommunisere slike holdninger.



Anonymous poster hash: 0d10e...951
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken sammenheng ble det sagt?

Det var en hai som ville spise noen, og da sa de det til den.

Anonymous poster hash: d15b6...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes generelt det er mye upedagogisk dritt på barne-tv for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en hai som ville spise noen, og da sa de det til den. Anonymous poster hash: d15b6...7e0

Om man er tykk er det jo bare meg kjøtt fir haien å spise:)

Anonymous poster hash: 9c6df...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er tykk er det jo bare meg kjøtt fir haien å spise:)

Anonymous poster hash: 9c6df...350

Siden de sa det til haien regner jeg med at det var i et forsøk på å ikke bli spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes generelt det er mye upedagogisk dritt på barne-tv for tiden.

som for eksempel branman dam og mummittullwt

Anonymous poster hash: 9c6df...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt innenfor syns jeg, i den settingen. Mange andre ting man kunne redigert bort enn den kommentaren der.

Ingen ønsker kroppsfokusering og slankepress hos barn, men barn vet og ser at en elefant er tykkere enn en gaselle, en hai større enn en fisk. Jeg reagerer mer på ord som "idiot", "dust" , "jeg skal banke deg" osv, enn selve ordene slanking og tykk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som for eksempel branman dam og mummittullwt

Anonymous poster hash: 9c6df...350

Brannman Sam og Mummi er jo helt ok! Det som er dårlig er for eksempel barnas supershow der det går sport i å latterliggjøre voksne, være respektløs mot voksne osv. osv. Jeg er ikke ute etter at barneTV skal være et eneste langt pedagogisk opplegg, men å lære ungene dårlig folkeskikk det synes jeg barneTV kan holde seg for god til.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler nå på om overvektige haier vil føle seg såret av dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riskjeks

Brannman Sam og Mummi er jo helt ok! Det som er dårlig er for eksempel barnas supershow der det går sport i å latterliggjøre voksne, være respektløs mot voksne osv. osv. Jeg er ikke ute etter at barneTV skal være et eneste langt pedagogisk opplegg, men å lære ungene dårlig folkeskikk det synes jeg barneTV kan holde seg for god til.

Helt enig med deg - det "Barnas supershow" er et skikkelig dårlig konsept, liker det ikke i det hele tatt. Barna mine synes heller ikke det er morsomt, så hvis det er på TV vil de ikke se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt på barne-tv for noen dager siden:

"Dessuten er du tykk og burde slanke deg!"

Jeg må si jeg reagerte på den. Hva synes dere, er det ok å si noe sånt i et barne-tv program?

Anonymous poster hash: 65c45...07d

Det virker selvsagt veldig uskyldig og er isolert sett en morsom replikk til en hai man ikke vil bli spist av. Men det er litt ekkelt også, at barn umiddelbart skjønner konseptet slanking og at det ikke er bra å være for stor. For en drøm det hadde vært om unger ikke skjønte en dritt av hva det var snakk om. Tykk? Slanking? Hæ??

Anonymous poster hash: 13b34...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...