Gå til innhold

Hva finner man ut hos gyn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var stressa så spurte ikke gynekologen, men hva finner man ut hos privat gynekolog med såkalt "full sjekk med ultralyd"? Ser man cyster på eggstokkene? Er plaga med hyppig vannlating og "menssmerter" men fikk beskjed om at hele sjekken var negativ.

Anonymous poster hash: 3a448...83c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man ser cyster med innvendig UL ja. Man kan også se etter muskeknuter i livmoren.

Jeg har en livmor som er veldig foroverbøyd, så den ligger godt oppå blæra i tillegg har jeg eggstokker som ligger bak livmoren. Dette gir meg en god del smerter og etter vannlating så kan jeg ha skikkelige stikkende smerter og menssmerter, særlig hvis jeg har hatt en blære.

Men dette var det ingen som sa til meg før jeg ble utredet pga smerter. Hadde vært hos gynekolog mange ganger før det, fikk bare beskjed om at eggstokkene mine var litt vanskelig å se på UL.

Anonymous poster hash: 383c7...fe6
AnonymBruker
Skrevet

Man ser cyster med innvendig UL ja. Man kan også se etter muskeknuter i livmoren.

Jeg har en livmor som er veldig foroverbøyd, så den ligger godt oppå blæra i tillegg har jeg eggstokker som ligger bak livmoren. Dette gir meg en god del smerter og etter vannlating så kan jeg ha skikkelige stikkende smerter og menssmerter, særlig hvis jeg har hatt en blære.

Men dette var det ingen som sa til meg før jeg ble utredet pga smerter. Hadde vært hos gynekolog mange ganger før det, fikk bare beskjed om at eggstokkene mine var litt vanskelig å se på UL.

Anonymous poster hash: 383c7...fe6

Takk for svar, synd jeg ikke fortalte om smertene så hadde jeg kanskje fått en tilnærmet beskjed. Aldri hørt et ord på undersøkelser annet enn skjøre slimhinner men det har jo ikke noe med saken å gjøre. Får nevne det neste gang men blir en stund til neste gang da :P

Anonymous poster hash: 3a448...83c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...