AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Vi er midt i en barnefordelig sak og samvær ble stoppet pga fars psykiske tilstand... han ble 2 ganger tvangsinnlagt på psykiatri pga store psykiske kriser. Nå er han ute og sier at han er frisk ( etter 2 mnd) og krever å fortsette med samvær. Bv har ikke nok ressurser for å stille opp med tilsyn og jeg er redd å sende barnet til faren på overnatting. Det er minst 2 mnd til hovedforhandling og jeg føler meg som verdens verste menneske og mor. Han ber meg for å treffe sønnen sin og vil at jeg skal ta ham med på et caffe osv så kan de treffes. Men jeg er redd... Blir helt kvalm av å være i nærheten av det menneske. Jeg ønsker at barnet mitt skal treffe faren, men jeg må vite at han er frisk og at barnet mitt skal være trygg der. Vanskelig situasjon og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre. Får vondt langt i hjerteroten pga jeg vet at han er glad i sønnen sin...Anonymous poster hash: e7e7e...9b9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Du skriver ikke noe om hvilke store psykiske kriser det er snakk om. Om han er skrevet ut av av sykehus - vel - da er han vel frisk da? I såfall kan han ha samvær med barnet sitt. Om du vanskeliggjør dette, så blir han vel i hvertfall ikke friskere av det. Om du blir kvalm av å være i nærheten av han har ingenting med saken å gjøre. Anonymous poster hash: a502b...03f 1
Medusa13 Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Kan ikke du selv være "tilsynet" her? Man blir ikke frisk etter 2 måneder, og du burde få forståelse for din bekymring i hovedforhandlingen. Jeg ville sagt til ham at du ikke ønsket overnatting på grunn av alt som hadde skjedd, og at du selv ville være med på samværet i påvente av hva som ville komme i retten. Barnevernet bør kunne støtte deg med at din bekymring er reell. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Barnevernet støtter meg fullt og helt. Tvangsinnlagt pga vold og selvmordsforsøk. Ja jeg kan være tilsyn , men jeg er ikke 100% trygg på at han er frisk. TsAnonymous poster hash: e7e7e...9b9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Kan ikke du selv være "tilsynet" her? Man blir ikke frisk etter 2 måneder, og du burde få forståelse for din bekymring i hovedforhandlingen. Jeg ville sagt til ham at du ikke ønsket overnatting på grunn av alt som hadde skjedd, og at du selv ville være med på samværet i påvente av hva som ville komme i retten. Barnevernet bør kunne støtte deg med at din bekymring er reell. Ikke enig her. Om man blir frisk etter 2 mnd på sykehus, eller ikke, kommer vel an på diagnosen han fikk. Har han f.eks vært innlagt med en depresjon, så kan han godt være helt frisk og velfungerende nå. Det er det vel legene (som skrev han ut) som avgjør. Synes det høres ut som Ts prøver å finne unnskyldninger for å hindre samvær. Spesielt siden hun sier hun blir kvalm av å ha han i nærheten. Anonymous poster hash: a502b...03f 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Om han er voldelig, så er det en annen sak. Selvmordsforsøk betyr ikke at han automatisk mister samværsrett. Anonymous poster hash: a502b...03f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Ikke enig her. Om man blir frisk etter 2 mnd på sykehus, eller ikke, kommer vel an på diagnosen han fikk. Har han f.eks vært innlagt med en depresjon, så kan han godt være helt frisk og velfungerende nå. Det er det vel legene (som skrev han ut) som avgjør. Synes det høres ut som Ts prøver å finne unnskyldninger for å hindre samvær. Spesielt siden hun sier hun blir kvalm av å ha han i nærheten. Anonymous poster hash: a502b...03f Hindre samvær? Jeg prøver å finne en løsning der han skal få litt tid med sønnen sin. Jeg har mine grunn hvorfor er jeg kvalm og føler meg utrygg når han er der. TsAnonymous poster hash: e7e7e...9b9
GammelKaktus Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Hadde jeg vært deg så hadde jeg stolt på magefølelsen og hvis den sier deg at han ikke er helt frisk, så venter du med samvær. Det er du som kjenner han og du må gjøre det som er best for sønnen din. Det at han er voldelig synes jeg er litt ekkelt, han er ustabil og da er det ingen som vet hva han kan finne på... Tryggest at noen andre fører tilsyn under samvær. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 La han møte barnet sammen med deg på et offentlig sted? Anonymous poster hash: 24d52...464
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Hvis han er voldelig og ustabil, så skjønner jeg at du er usikker. Likevel må det kunne dokumenteres i en rettssak at han evt ikke er skikket til samvær på vanlig måte. Det er en del mødre i slike saker som hevder at barnefar ikke er egnet til å ha samvær med barnet sitt. Noen ganger snakker de sant. Andre ganger har de andre motiver. Sier IKKE at det er slik i ditt tilfelle, men du vil nok oppleve at det skal mye til for å kunne få igjennom i retten at en forelder ikke skal ha samvær med barnet sitt. I påvente av en rettsak kan du jo, om du mener det er riktig, holde barnet deres tilbake fra samvær. Men vær forberedt på at retten kan komme til den konklusjonen at han skal ha samvær. Da vil det ikke være til din fordel at du har nektet han dette. Anonymous poster hash: a502b...03f
Kontormus Skrevet 7. mars 2014 #11 Skrevet 7. mars 2014 Tvangsinnlagt? Det er det bare lege og politi som kan gjøre, og da er det alvorlig!!! Med tanke på hans fortid med vold, så skal du altså ikke sende barnet av gårde for å være alene med denne mannen. Om mannen vil se barnet sitt, bør det foregå med andre tilstede, og det er ikke deg. Helst burte det vært to røsslige nøytrale karer der sammen med dem. Kjenner du noen slike? Denne faren stiller med svært dårlige kort i en rettssak. Fra så alvorlige forhold til frisk på 2 måneder??? Neppe! 4
Skogsprinsessa Skrevet 7. mars 2014 #12 Skrevet 7. mars 2014 Stemmer for at du møter han på offentlig sted med gutten (og holder dere der!) Føler du deg trygg på det?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #13 Skrevet 7. mars 2014 Skal prøve å få det til neste uke. Føler meg ikke trygg nei, men det går jo nok bra.ser ikke en annen løsning. Første gang han ble tvangsinnlagt fikk jeg klar beskjed at han er veldig syk og jeg fikk voldsalarm for sikkerhetsskyld. Nå er han ,, friskemeldt,, og later som ingenting har skjedd og at han har lært leksen. Vet at det er snakk om to diagnoser og det er alt TsAnonymous poster hash: e7e7e...9b9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #14 Skrevet 7. mars 2014 Skal prøve å få det til neste uke. Føler meg ikke trygg nei, men det går jo nok bra.ser ikke en annen løsning. Første gang han ble tvangsinnlagt fikk jeg klar beskjed at han er veldig syk og jeg fikk voldsalarm for sikkerhetsskyld. Nå er han ,, friskemeldt,, og later som ingenting har skjedd og at han har lært leksen. Vet at det er snakk om to diagnoser og det er alt TsAnonymous poster hash: e7e7e...9b9 Hvis det er slik at han er så voldelig at du har fått voldsalarm, så er jo hans voldelige tendenser godt dokumentert. Sannsynlig at han ikke får samvær med barnet alene da. Anonymous poster hash: a502b...03f 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #15 Skrevet 7. mars 2014 Jeg hadde ikke sendt barnet på overnatting, men hadde likevell latt faren se barnet. Er du redd han så be evt en venninde være med deg når samværet tar sted, du vil gjerne føle deg mer komfortabel da. Og gjerne ha samværet på en offentlig plass som feks lekeland, ser for meg at det vil være bedre enn cafe da han får aktivisert seg mer med barnet og ta del i noe som er mer spennende og gøy for sønnen/datteren din Anonymous poster hash: f1637...129
Skogsprinsessa Skrevet 8. mars 2014 #16 Skrevet 8. mars 2014 Om du er redd noe skal skje om dere møter han på offentlig sted også, så tror jeg at jeg hadde stått over det!
Raquelle Skrevet 8. mars 2014 #17 Skrevet 8. mars 2014 Jeg hadde ikke sendt barnet mitt til noen som har vært tvangsinnlagt pga vold og selvmordsforsøk. Her i norge blir man desverre bare holdt akkurat lenge nok til at man ikke utgjør noen akutt fare for seg selv eller andre. Hvordan man er om en uke er derimot en annen sak. Men jeg hadde heller ikke turt å nekte pappaen samvær på noen måte, for da noen som er psykisk ustabil mistenker at de vil mist det kjæreste de har. Kan det ende tragisk for fler enn bare den som er syk. Det har man sett flere ganger både i her i landet og i andre land. Ville møtt han på ett offentlig sted, sammen med ei venninne eller noen andre du føler deg trygg sammen med. Å så ville jeg vært tydelig på det at du vil at han skal få se barne sitt, men ikke alene enda. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #18 Skrevet 10. mars 2014 Takk for mange gode råd Skal treffe ham denne uken-på lekeland ) Der kan jeg sitte og lese et blad mens de herjer rund og leker sammen TsAnonymous poster hash: e7e7e...9b9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå