Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal 90% av reklamene som omhandler damer handle om kropp, sex og nakenhet?

For ikke så lenge siden så la jeg merke til en hamburger-reklame. Reklamen skulle hovedsakelig handle om mat. Det eneste jeg så var en halvnaken dame som spiste hamburger, mens hun rullet rundt i sanden i en liten bikini. Hva er vitsen?

Jeg ser nesten aldri halvnakne menn som driver med sånn reklame liksom. Et annet eksempel er for eksempel shampoo-reklamer. Damene vrikker på ræva mens håret svinger i alle kanter. På toppen av det hele er dama halvnaken i tillegg. Er det kroppen eller håret vi skal legge merke til?

HVORFOR? Hvorfor må alle kvinnene bli sex-objekter med en gang det skal komme en reklame om klær, hår, hud, menn, mat... :murvegg:

Anonymous poster hash: e82be...4fe
  • Liker 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal 90% av reklamene som omhandler damer handle om kropp, sex og nakenhet?

For ikke så lenge siden så la jeg merke til en hamburger-reklame. Reklamen skulle hovedsakelig handle om mat. Det eneste jeg så var en halvnaken dame som spiste hamburger, mens hun rullet rundt i sanden i en liten bikini. Hva er vitsen?

Jeg ser nesten aldri halvnakne menn som driver med sånn reklame liksom. Et annet eksempel er for eksempel shampoo-reklamer. Damene vrikker på ræva mens håret svinger i alle kanter. På toppen av det hele er dama halvnaken i tillegg. Er det kroppen eller håret vi skal legge merke til?

HVORFOR? Hvorfor må alle kvinnene bli sex-objekter med en gang det skal komme en reklame om klær, hår, hud, menn, mat... :murvegg:

Har du sett Ronaldo i bare boxeren? Den reklamen ble faktisk kommentert av en mann jeg kjenner... Da minnet jeg ham om det du sier :-)

Anonymous poster hash: c0807...838

• Liker 1
Skrevet

Fordi det er det alle menn og nesten alle damer vil se/ha. Neste spørsmål?

Skrevet

"HVORFOR? Hvorfor må alle kvinnene bli sex-objekter med en gang det skal komme en reklame om klær, hår, hud, menn, mat..."

Det faktisk et godt spørsmål, med tanke på at det meste av reklame faktisk er siktet nettopp etter kvinner.

Svarer er nok så enkelt som at det er kvinnelige "sex-objekter" som fenger best... Merkelig nok.....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål. Verden går baklengs. Vi tillater at kvinner blir gjort til objekter, og fnyser av feminister. Hvorfor vi godtar det er en gåte. Ikke rart unge jenter blogger med kroppen som virkemiddel for å få oppmerksomhet.

Anonymous poster hash: 31e57...ebe

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Fordi at menn skal gidde å se på reklamene tror jeg. Digge halvnakne damer er jo alt menn bryr seg om virker det som.

Anonymous poster hash: 816a1...f35
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommenterte noe lignende til typen en gang forresten. Da sa han jeg skulle slutte å være så "feministkjerring" og at jeg bare var sjalu. :daane:

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det gir et bilde til kvinner om hva de vil bli (sexy kropp osv...) og det gir mannen et bilde om hva de vil få. Så enkelt er det.

Anonymous poster hash: 482c6...ba0

Skrevet

Money talks, bullshit walks.

Når det kommer til å tjene penger så renner fine unødige fasader av. Menn får lystsenteret i hjernen trigget av en pen og sexuelt tiltalende kvinne og forandrer adferdsmønsteret. Som velvillighet generelt og det å bruke penger en eller kanskje ikke ville gjort. Derfor.

Tar man det sexuelle ut av bildet eller setter hele den mannlige delen av jordens befolkning på kjemisk kastrasjon med piller, slik som en gjør med pedofile, slik att sexdriften opphører, så er egentlig ikke kvinner så interessante. Man har ikke behov for å dra dem inn i husene sine. De ville endt opp boende i pappkasser under broer å slikt, de fleste. Det er generelt altså, ikke unntaksvis personlig.

Så reklamen du ser er en slags i bunn og grunn måte for å riste litt ekstra penger ut av først og fremst menn.

AnonymBruker
Skrevet

Så akkurat den mest tragiske reklamen jeg har sett på leeenge! Gilde reklamen hvor mann og kone er på butikken. Der står ei pen dame og serverer smaksprøver og mannen blir helt satt ut, prøver å få denne dama til å mate seg, og nærmest sikler på denne dama mens kona hans bare står og ser dumt på han!

Teit, teit, teit, men menn er vel bare så teite! :kjempesinna:

Anonymous poster hash: 12661...2f3
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Skulle så sykt ønske jeg var mann.. Er veldig deprimerende å være kvinne oppi alt det her. Er akkurat som at menn er dumme skapninger som blir fristet av alle pene damer, mens kvinner må bare finne seg i det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig, menn er en rar skapning. Vi får oppdra våre barn slik at de ikke ser på damer som kun en fristelse, og til bruk for egen lyst.

Anonymous poster hash: 99752...b4f
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har bitt meg merke i en ny reklame som har kommet nå. Noe mat-greier, stekepose til kjøtt, eller ett-eller-annet. Reklamen skal jo få folk til å kjøpe stekeposen eller whatever, men siden det er kona i huset som er ivrig på å prøve det, tar hun med mannen i butikken, og han lar bare overtale ved at den fine dama i butikken er så flink til å demonstrere og selge produktet, samtidig som hun skjærer kjøttet på en seksuell måte mens mannen står å flørter med henne. Synes liksom ikke den reklamen henger helt på greip..

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det har ingenting med lite respekt for damer.<br /><br />Ser jeg en pen dame klarer jeg ikke å la være å ikke legge merke til det. Slik er det bare. Det samme gjelder fine biler.<br /><br />Det betyr jo ikke at vi ser ned på kvinner fordi vi ser at de ser forskjellig ut.

Anonymous poster hash: 6441c...1eb

AnonymBruker
Skrevet

"Respect the lades, respect the men even more"

AB

Anonymous poster hash: 68a60...5e3

AnonymBruker
Skrevet

Fordi at menn skal gidde å se på reklamene tror jeg. Digge halvnakne damer er jo alt menn bryr seg om virker det som.

Jeg har da sett plenty av halvnakene damer i dameblader og rosablogger som det er stort sett kvinner som leser.

Jeg tror ikke fantasiverdenen du lever i hvor menn er roten til allt ondt er helt bra for deg. Kanskje på tide å droppe alle disse konspirasjonsteoriene for en stund?

Anonymous poster hash: 65af1...729

AnonymBruker
Skrevet

De fleste reklamene med halvnakne damer er retter mot nettopp damer. Hvilken interesse har H&M/Lindex/sminke-produsenter av at vi menn ser på reklamene deres?

Det som er sykt her er at kvinner klager på menn fordi det er så mye nakenhet, og så er det faktisk like mye deres egen feil. Tenk på det. Reklamene som er rettet mot kvinner er det like mye nakenhet i (om ikke seksualitet), så det betyr jo rett og slett at damer også reagerer på dette.

Got 99 problems, but nudity aint one.

Anonymous poster hash: 155d2...4e4

• Liker 2
Skrevet

Fordi det selger. Gratulerer med dagen.

Skrevet

Enig, menn er en rar skapning. Vi får oppdra våre barn slik at de ikke ser på damer som kun en fristelse, og til bruk for egen lyst.

Anonymous poster hash: 99752...b4f

Det nytter ikke. Det er instinkter som sikrer menneskehetens overlevelse. De fleste menn klarer å lære å håndtere denne forbannelsen jeg kaller disse driftene,- ganske greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...