Gå til innhold

wellbutrin retard

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke erfaringer har dere?

Har fått resept for:

Har ingen sexlyst

Ser mørkt på ting

Liten tro på meg selv

Dårlig hukommelse

Negarive tanker

Sosial angst

Passiv

Uregelmessig søvn

Er redd for bivirkninger som står på nettet:

Vekttap

Hårtap

At jeg vil bli rastløs

Rare drømmer

Kvalme

Mer angst

Vil gjerne høre andres erfaringer

Har lurt på om jeg er bipolar men dette har ingen skjemaer vist.

Takk for svar ! :)

Anonymous poster hash: 28f06...1aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Wellbutrin gis ikke alene for bipolar lidelse. Den må i såfall gis samtidig med en annen medisin, f.eks. en stemningsstabiliserende medisin. Er nå ikke sikkert at du har bipolar lidelse, da. Først bør du få en diagnose. Etter det kan legen finne fram til den medisinen som er riktig for deg.

Anbefaler deg å ikke lese så mye om bivirkninger. De fleste av dem vil du nok ikke få uansett, så det skremmer deg bare unødig.

Anonymous poster hash: 50792...71b

AnonymBruker
Skrevet

Ba om utredning for 5 år siden hos psykolog men pstkoligen mente jeg ikke hadde noen diagnose. Likevel sliter jeg med litt forskjellig. Angst, depresjon og dårlig selvbilde. Kjempeslitsomt. Har fått utskrevet antidepressiva av legen. Håper det hjelper. Når jeg er i en negativ syklus synes jeg bare at livet er håpløst og jeg får null overskudd. Flott tråd her inne. Takk for svar. :)

Anonymous poster hash: 28f06...1aa

AnonymBruker
Skrevet

Dere som bruker Wellbutrin, går dere på andre medikamenter i tillegg? I så tilfelle hva+ Og hvilken diagnose har dere?

Anonymous poster hash: 32d03...6bc
  • 6 måneder senere...
Skrevet

Dere som bruker Wellbutrin, går dere på andre medikamenter i tillegg? I så tilfelle hva+ Og hvilken diagnose har dere?

Anonymous poster hash: 32d03...6bc

Gammel tråd, men jeg kan svare her likevel, kanskje kommer det opp flere erfaringer etterhvert.

Jeg er bipolar 1, fikk nylig diagnosen. Går på lithium, som er en stemningsstabiliserende medisin som skal hindre mani og dype depresjoner. Dette har jeg gått på i litt over et år, etter at jeg var manisk i fjor (for første gang), men fikk likevel nylig en depresjon. Min depresjon har mest psyko-somatiske symtomer, som gjør at jeg er sliten, slapp, utmattet og får kvalme og hodepine når jeg blir sliten. Har i tillegg kognitive symptomer som dårlig konsentrasjon og litt svekket hukommelse. Sover mye. Har ikke så mye tungsinn (utover det som er normalt når man plutselig får en kronisk diagnose)

Fikk wellbutrin i går, og startet på den i dag. Ønsker de gode bivirkningene velkommen, slik som vekttap, røykeslutt osv. Håper jeg slipper unna kramper, angst og søvnvansker. :) Wellbutrin er ikke egnet for de som sliter med angst, da den kan forverre angstsymptomer.

Anonymous poster hash: 93846...327

Skrevet

mistet nesten 2/3 deler av håret av den. Veldig angst, nesten paranoid, pluss støtføleser i kroppen

Anonymous poster hash: 26abc...f71
Skrevet

mistet nesten 2/3 deler av håret av den. Veldig angst, nesten paranoid, pluss støtføleser i kroppen

Hadde du angst fra før?

Anonymous poster hash: 93846...327

Skrevet

Støt pleier vel å komme av brå nedtrapping?

Anonymous poster hash: b99f1...496

Skrevet

Gått på den siden januar, tar det for angst, har også adhd, derfor ble det denne medisinen.

I starten var jeg endel kvalm husker jeg, viktig å prøve å spise nok likevel, og hetetokter! Plutselig kjentes deg bare ut som det kokte inni meg :P

Hmm.. var det mer. Ikke merket hårtap iallefall, nå idag har jeg bare en bivirkning, men den plager meg ikke så mye -jeg er skjelven hele tiden, verre når jeg er stressa men litt sånn hele tiden.

Men det kan jeg leve med.

Tar ikke annen medisin. :)

Anonymous poster hash: a559c...aeb

Skrevet

Jeg har veldig god effekt. Har mye tilbakevennende depresjon og angst, dårlig selvbilde og merker at hverdagen er langt enklere nå- og jeg tar litt lettere på ting.

Har ikke merket noe til bivirkninger utenom søvnvansker, men dette hadde jeg også før. De første dagene følte jeg meg høy.

Har prøvd cipralex før, og det fungerte mye dårligere for meg.

Anonymous poster hash: 474ba...66c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...