Gå til innhold

Ny deltidsjobb og evt. sykemelding

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i en lengre periode 100% sykemeldt. Dette skjedde midt i et vikariat, så da jeg ble friskmeldt var jeg arbeidsledig. Jeg fikk etter en stund et 100% vikariat, som ikke varte mer enn 3 mnd. Jeg kjente allerede da at jeg ikke var klar for å jobbe 100%. Saken nå er at jeg har vært litt for treig i vendinga, for neste vikariat kom fort.

Jeg har fått et nytt vikariat, 60%. Det vil passe meg perfekt å jobbe kun 60% med tanke på helsa. Men hva skjer om jeg sykemelder meg de resterende 40%? Går det da utover arbeidsgiver, eller går dette direkte til nav, siden jeg jo er 40% arbeidssøkende.

Håper jeg klarte å forklare meg sånn noenlunde forståelig. Og at jeg får noen gode svar.

Tusen takk! :)

Anonymous poster hash: abb1d...ba9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke sykmelde deg fra en stillingsprosent du ikke har. Hvis 60% passer perfekt for deg så jobber du det og lever på det du tjener på 60%, slik alle andre deltidsarbeidende gjør.

Anonymous poster hash: c022e...e12
  • Liker 2
Skrevet

Mottar du dagpenger for de 40 %ene?

Gjest Naria
Skrevet

Mottar du dagpenger for de 40 %ene?

For å få dagpenger må arbeidstiden ha blitt redusert med minst 50%, du vil derfor aldri få dagpepenger hvis du jobber 60%.

Skrevet

Om du sykemelder deg 40%, jobber du 20 % hos arbeidsgiver.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært arbeidssøker i mellomtiden,ja. Regisrert hos nav. Men takk for svar. Da får jeg bare bite tenna sammen, og få fylt opp de resterende 40%. Det kan bli tungt, men det er vel sånn systemet er lagt opp. Fint for de som ikke vil jobbe, men en straff for oss som faktisk VIL. For jeg vil ikke gå hjemme. Jeg vil ut i arbeidslivet. Har, før jeg ble syk, jobbet 130% stilling. Men hvem takker oss for det?

Anonymous poster hash: abb1d...ba9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...