Gå til innhold

Når kommer feriepengene?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Går og venter og venter på at feriepengene skal komme, men de dukker jo aldri opp! :x Jeg fikk de ikke sammen med lønna nå i juni. Er dette vanlig? Noen som vet når de kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får feriepengene sammen med juni-lønn. Vet også at noen får dem i januar og i mai.

Kanskje dere får dem etterhvert som dere tar ut ferie? Med fullt oppgjør i desember?

Jeg synes du skal ringe lønnsavdelingen/personalavdelingen på jobben og spørre.

Skrevet

Jeg fikk mine i forrige uke sammen med juni lønna.Siden jeg hopper rundt på krykker og må ta pause stort sett hver 3. meter står alt trygt plassert på kontoen ennda.Men når krykkene er kasta................da er det sjåpping :o :D

Gjest mettemo
Skrevet

Vi fikk også ferie pengene i juni lønningen. 8)

Skrevet

Jeg fikk feriepengene i stede for feriepenger på junilønna. Hadde jeg ikke samla opp feriepenger i fjor ville jeg altså ikke fått noen lønn. Tror dette er den vanligste måten å gjøre det på. Men noen bedrifter betaler ut feriepenger når man tar ferie i stede. Dette må du nesten bare sjekke med lønningskontoret der du jobber. Det ordner seg vel :P Forresten kommer skattepengene før st.hans!

Skrevet

Regelen hvis du jobbet i samme firma i 2001 og går på timelønn er vel at du får pengene senest en uke før ferien. I noen tilfeller deles de opp slik at du får penger for de dagene du har ferie.

Hvis du har fastlønn får du feriepenger i stedet for lønn.

Spør de som driver med lønninger på jobben din du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...