Gjest GreenSky Skrevet 30. mai 2004 #1 Skrevet 30. mai 2004 Som en del av dere vet, sitter jeg med hjemmeeksamen i disse dager. Det eneste som gjenstår nå, er å skrive metoderapport. Har dere noen tips om hva en god rapport bør inneholde?
Gjest Étoile Skrevet 30. mai 2004 #2 Skrevet 30. mai 2004 Nå vet ikke jeg helt hva oppgaven din dreier seg om, men det er innen journalistikk ikke sant? På www.skup.no ligger flere metoderapporter fra de siste årene, kan være lurt å se på. Du bør reflektere over hvorfor du har valgt problemstillingen din, problemer underveis, f.ex etiske/kildekritiske osv. Skal ha hjemmeeksamen og skrive metoderapport neste uke jeg...
Gjest Poirot Skrevet 30. mai 2004 #3 Skrevet 30. mai 2004 Som regel har jo hvert fagfelt sin egen metode. I jussoppgaver må man da eks gå igjennom de ulike rettskildene man har brukt. Går ut fra at din oppgave ikke er slik. Jeg har tittet på en annne større oppgave jeg har innlevert, på et grunnfag med flere fag innvolvert. Den ble basert på intervjuer , som deretter ble holdt opp mot aktuell teori. Her er metodekapittelet slik: Begrunnelse for valg av metode Intervjuer Observasjon Utvalg Bruk av tolk Sekundærdata Andre momenter som innvirket på svarene, deriblant språk og vår rolle. Under hvert punkt ble det drøftet fordeler og ulemper og hvordan svarene ble påvirket.
Gjest GreenSky Skrevet 30. mai 2004 #4 Skrevet 30. mai 2004 Interessant! Takker og bukker! :D Rapporter er desverre min svake side, jeg har et fargerikt språk vanligvis, og syns derfor det er vanskelig å skrive "rapportspråk". Men jeg skal få det til, altså. :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå