Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg begynner smått å stresse med alt utstyr vi trenger til førstemann, selv om det er 6 måneder til h*n skal ankomme. Men har hørt at en ikke kan få begynt for tidlig :fnise:

Det jeg tenker mest på nå er stellebord/kommode. Jeg vet det er praktisk å ha det på badet pga tilgang til vann, men vi har ganske lite bad, så jeg lurer på om jeg vil ha det på soverommet. Noen som har erfaringer med hva de har vært mest fornøyd med?

I tillegg lurer jeg på hva en trenger i en stellekommode. Jeg vet jo selvfølgelig om et par ting, men vi lurte på å bygge egen, så da vil jeg ha en idè om hvor mange skuffer og rom vi burde ha. Jeg er en stor fan av system og orden, så vil gjerne ha alt greit tilgjengelig! Hehe.

Håper noen kan hjelpe :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikea sin er helt perfekt og de har slike inndeler-greier i stoff som gjør at det blir flere forskjellige "rom" som passer til bleier, mesoft, badeolje osv.

Til de to eldste kjøpte vi dyre stellebord, men det er SÅ bortkasta penger. Ikea sin er helt topp!

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10224660/

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90251975/

Anonymous poster hash: 334cb...cc9
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøpt en stor komode med 3 store skuffer på ikea. Skal ha stellematte oppå. Veldig greit så kan vi bruke den til noe etterpå også :)

Anonymous poster hash: 80bf7...a43

Skrevet

Ikea sin er helt perfekt og de har slike inndeler-greier i stoff som gjør at det blir flere forskjellige "rom" som passer til bleier, mesoft, badeolje osv.

Til de to eldste kjøpte vi dyre stellebord, men det er SÅ bortkasta penger. Ikea sin er helt topp!

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10224660/

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90251975/

Betryggende å lese siden vi har kjøpt inn samme løsning^_^

Skrevet

Jeg er superglad vi har stellebordet på badet! Har dere vurdert et på hjul?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på jakt etter en stellekommode med skuffer der det er stellebord med badekar på toppen som kan tas av, syns det virker mest praktisk og greiest å bruke i etterkant.

Anonymous poster hash: 88d9b...e77
Skrevet

Vi har bare stellematte på badet og en kommode på rommet. Fungerer helt fint! Baby er så makkete at jeg hadde ikke følt meg trygg på å ha han på stellebord uansett om jeg holdt han :-P

Skrevet

Jeg er på jakt etter en stellekommode med skuffer der det er stellebord med badekar på toppen som kan tas av, syns det virker mest praktisk og greiest å bruke i etterkant.

Vi har det, og det funker supert! Kjøpt på babyshop. De hadde 2 varianter med kombinert kommode/balje :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det, og det funker supert! Kjøpt på babyshop. De hadde 2 varianter med kombinert kommode/balje :-)

Takk for tips :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde det til nr. 1 og anbefaler det IKKE!

Det blir fukt og etter en kort stund datt bare skuffefrontene av pga. fukta fra badekaret.

Mye mer praktisk med balje!

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde det til nr. 1 og anbefaler det IKKE!

Det blir fukt og etter en kort stund datt bare skuffefrontene av pga. fukta fra badekaret.

Mye mer praktisk med balje!

Oisann. Denne erfaringen har jeg ikke hørt om tidligere.

Hva anbefaler du istedet? Kommode med stellebord og uten badekar..?

AnonymBruker
Skrevet

Oisann. Denne erfaringen har jeg ikke hørt om tidligere.

Hva anbefaler du istedet? Kommode med stellebord og uten badekar..?

les innlegg nr 3 :)

AnonymBruker
Skrevet

les innlegg nr 3 :)

OK, takk. Regner med det er det samme som ikea sin løsning?

• 2 uker senere...
Skrevet

Tror jeg har bestemt meg for et enkelt IKEA-stellebord på badet som ble linket til (allerede kjøpt inn), som jeg kan sette en balje oppå ved badetid da vi bare har dusj, og hører det blir slitsomt i lengda å sitte bøyd hele tiden. Ellers kommer jeg til å ha en kommode på soverommet med alle klærne i. (Evt ha et par bodyer etc i den på badet om den plutselig på skiftes på).

Eneste ulempen nå er at badet er nede i en kald kjeller,

og en smal trapp for å gå ned. Men det går nok greit :)

Skrevet

Vi hadde stellebord på soverommet først, pga bittelite bad. Det gikk helt fint, men det var en lettelse da badet ble pusset opp så vi kunne flytte det inn dit! Har IKEA-stellebord, og baljen fra IKEA passer akkurat oppå der. Jeg hadde bodyer, bleier, kluter og det meste av klær egentlig i kurver på hyllene under stellebordet. Prøvde å ha klær i kommode på rommet, men i og med at det var på badet jeg var da han trengte klær, ble de raskt flyttet tilbake! :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...