AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Forklar det til meg som om jeg er 5 år. Anonymous poster hash: 8fc5a...495
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Det Putin og Russland gjør. Er nøyaktig det samme USA og vesten har drevet på med de siste 60 årene Anonymous poster hash: ed17b...33a 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Det Putin og Russland gjør. Er nøyaktig det samme USA og vesten har drevet på med de siste 60 årene Anonymous poster hash: ed17b...33a Jeg mener mye av det USA har gjort de siste årene er verre enn det Putin gjør nå. Krimhalvøya har tross alt vært russisk inntil 1954, og flertallet av folket som bor der er russiske. De har bedt Russland om beskyttelse etter statskuppet i Ukraina, hvor anti-russere styrtet den folkevalgte pro-russiske presidenten og dannet en anti-russisk regjering. Russland har også en stor marinebase på Krim, og har etter avtalen lov til å ha 25 000 russiske soldater på Krim, innenfor avtalesonene. Forøvrig har ingen på Krim blitt drept eller såret. Anonymous poster hash: 7b27b...6d0 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 5 år eller ei - vi trenger ikke flere tråder om dette nå. Anonymous poster hash: 21dbc...7b5 2
Floskelfrosk Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 At han var folkevalgt ville jeg ikke vært så sikker på. Russland har brutt avtalen med Ukraina angående det å gi beskjed i god tid når de vil foreta forflytning av sine tropper. I tillegg har de beleiret ukrainske baser. Putin lyver og nekter for at dette er Russlands militære. Disse lokale grupperingene på Krim har jo selvsagt slike kjøretøyer... AB ovenfor virker veldig pro-russisk og da kan man bare glemme å få en tilnærmet objektiv forklaring på hva som skjer.
Gjest Evans Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Det var en gang en mann som levde som en farlig, farlig spion i Tyskland. Denne mannen sa til seg selv: ”en dag skal jeg bli verdens mektigste mann!” Han reiste hjem til Russland og ble statsminister i 1999. Da den gamle presidenten gikk av tenkte han: nå er det min tur! NÅ skal jeg bli verdens mektigste mann. Så ble han det, eller i hvert fall en av verdens mektigste. Fordi han en gang for lenge siden hadde studert lover og regler forstod han at han ikke kunne være verdens mektigste mann hele tiden i all tid, så han ble statsminister fra 2008. Han sørget for at det var en venn som ble president så han fortsatt kunne bestemme en del. Så ble han på nytt verdens mektigste mann i 2012. For at Russlands innbyggere skal like han, for han liker å bli likt, så spiller han på nasjonalistiske strenger og viser seg som en hard og tøff leder. Han har jo trossalt vært spion en gang. I Tyskland, hvor Putin var spion, bor det ei prinsesse som en gang var i Russland for å studere, men det er en annen historie. Verdens mektigste mann har også en myk side. Han er glad i hester og bjørner. Og vil gjerne ri på de begge. Også er han glad i sport og syns det er morsomt å se folk gå på ski. Derfor syns han at det var fint med OL i Russland. Han fikk ikke ri på bjørner under OL, men han satt godt og mykt. Da OL var over fant Putin ut at han måtte finne på noe nytt. Folk ble så sure på han da han sa at homofile ikke var bra folk, og så han bestemte seg for å redde russerne på Krim. Da ville sikkert verden bli glad i han igjen. Men først måtte han alliere seg med media, for planen var å få alle til å tro at det nasjonaliser og nazister har tatt over Ukraina og at Putin kom inn for å redde de stakkars Russerne som ble terrorisert. Dessverre hadde Putin glemt å sende brev til alle pressefolk så noen forstod at det måtte være noe feil og valgte å si det på TV. Og ikke var enige med han i at russerne på Krim trengte å bli reddet. Noen mente at han skulle la Krim være i fred. Da ble Putin lei seg og sint. Så han sa at vi har ikke gjort noen ting, vi. Jeg vil jo bare være snill mot de russerne som er på Krim. Det er ikke mine soldater som er på Krim, sa Putin. Mest lei seg ble han kanskje fordi prinsessa i Tyskland sa at han lever i sin egen verden. Nå sitter Putin i palasset sitt og tenker at verden var så mye bedre før. Han tenker på prinsessa i Tysland og lurer på han skal invitere henne på te. Kanskje hun vil like han igjen om han gir henne en gave? Kanskje en liten del av Sibir? Eller kanskje hun også liker bjørner? Han tror hun i hvert fall liker kjemisett. For han vet hun studerte noe i Russland, men det var kanskje fysikk. Kanskje han kan gi henne en blank kladdebok? Da blir hun sikkert glad. Eventyret om Putin som vil bli verdens mektigste mann er ikke over og fortsettelse følger.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 At han var folkevalgt ville jeg ikke vært så sikker på. Russland har brutt avtalen med Ukraina angående det å gi beskjed i god tid når de vil foreta forflytning av sine tropper. I tillegg har de beleiret ukrainske baser. Putin lyver og nekter for at dette er Russlands militære. Disse lokale grupperingene på Krim har jo selvsagt slike kjøretøyer... AB ovenfor virker veldig pro-russisk og da kan man bare glemme å få en tilnærmet objektiv forklaring på hva som skjer. Så man får en objektiv forklaring fra en pro-vestlig bruker da? Anonymous poster hash: 21dbc...7b5 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 At han var folkevalgt ville jeg ikke vært så sikker på. Russland har brutt avtalen med Ukraina angående det å gi beskjed i god tid når de vil foreta forflytning av sine tropper. I tillegg har de beleiret ukrainske baser. Putin lyver og nekter for at dette er Russlands militære. Disse lokale grupperingene på Krim har jo selvsagt slike kjøretøyer... AB ovenfor virker veldig pro-russisk og da kan man bare glemme å få en tilnærmet objektiv forklaring på hva som skjer. Ifølge internasjonale valgobservatører var valget i 2010 gjennomført på en fri og rettferdig måte. Viktor Janukovytsj fikk 49% av stemmene, og vant dermed valget. Julia Tymosjenko fikk 45,5% av stemmene. http://no.wikipedia.org/wiki/Presidentvalget_i_Ukraina_2010 Hvis det stemmer at soldater fra Russland beleirer områder utenfor avtalesonen er det riktig at de har brutt avtalen. Husk at det også er lokale borgervernsgrupper på Krimhalvøya som kan forveksles med soldater. Jeg prøver bare å formidle fakta. Korriger meg gjerne hvis du mener jeg skriver noe som er feil. Anonymous poster hash: 7b27b...6d0 1
Floskelfrosk Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Så man får en objektiv forklaring fra en pro-vestlig bruker da? Anonymous poster hash: 21dbc...7b5 Jeg vil si at jeg i utgangspunktet er ganske nøytral, men at jeg reagerer på løgn og invadering.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 Forklar det til meg som om jeg er 5 år. Anonymous poster hash: 8fc5a...495 Det er useriøst å spørre et slikt spørsmål på et forum, hvor folk deler sine fordommer og subjektive meninger. Det bevises i denne tråden. Du kan begynne med å lese denne: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10137547 Enkelt forklart. Anonymous poster hash: afc06...63e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #12 Skrevet 6. mars 2014 Det var en gang en mann som levde som en farlig, farlig spion i Tyskland. Denne mannen sa til seg selv: ”en dag skal jeg bli verdens mektigste mann!” Han reiste hjem til Russland og ble statsminister i 1999. Da den gamle presidenten gikk av tenkte han: nå er det min tur! NÅ skal jeg bli verdens mektigste mann. Så ble han det, eller i hvert fall en av verdens mektigste. Fordi han en gang for lenge siden hadde studert lover og regler forstod han at han ikke kunne være verdens mektigste mann hele tiden i all tid, så han ble statsminister fra 2008. Han sørget for at det var en venn som ble president så han fortsatt kunne bestemme en del. Så ble han på nytt verdens mektigste mann i 2012. For at Russlands innbyggere skal like han, for han liker å bli likt, så spiller han på nasjonalistiske strenger og viser seg som en hard og tøff leder. Han har jo trossalt vært spion en gang. I Tyskland, hvor Putin var spion, bor det ei prinsesse som en gang var i Russland for å studere, men det er en annen historie. Verdens mektigste mann har også en myk side. Han er glad i hester og bjørner. Og vil gjerne ri på de begge. Også er han glad i sport og syns det er morsomt å se folk gå på ski. Derfor syns han at det var fint med OL i Russland. Han fikk ikke ri på bjørner under OL, men han satt godt og mykt. Da OL var over fant Putin ut at han måtte finne på noe nytt. Folk ble så sure på han da han sa at homofile ikke var bra folk, og så han bestemte seg for å redde russerne på Krim. Da ville sikkert verden bli glad i han igjen. Men først måtte han alliere seg med media, for planen var å få alle til å tro at det nasjonaliser og nazister har tatt over Ukraina og at Putin kom inn for å redde de stakkars Russerne som ble terrorisert. Dessverre hadde Putin glemt å sende brev til alle pressefolk så noen forstod at det måtte være noe feil og valgte å si det på TV. Og ikke var enige med han i at russerne på Krim trengte å bli reddet. Noen mente at han skulle la Krim være i fred. Da ble Putin lei seg og sint. Så han sa at vi har ikke gjort noen ting, vi. Jeg vil jo bare være snill mot de russerne som er på Krim. Det er ikke mine soldater som er på Krim, sa Putin. Mest lei seg ble han kanskje fordi prinsessa i Tyskland sa at han lever i sin egen verden. Nå sitter Putin i palasset sitt og tenker at verden var så mye bedre før. Han tenker på prinsessa i Tysland og lurer på han skal invitere henne på te. Kanskje hun vil like han igjen om han gir henne en gave? Kanskje en liten del av Sibir? Eller kanskje hun også liker bjørner? Han tror hun i hvert fall liker kjemisett. For han vet hun studerte noe i Russland, men det var kanskje fysikk. Kanskje han kan gi henne en blank kladdebok? Da blir hun sikkert glad. Eventyret om Putin som vil bli verdens mektigste mann er ikke over og fortsettelse følger. Anonymous poster hash: 8fc5a...495
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #13 Skrevet 7. mars 2014 Det er useriøst å spørre et slikt spørsmål på et forum, hvor folk deler sine fordommer og subjektive meninger. Det bevises i denne tråden. Du kan begynne med å lese denne: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10137547 Enkelt forklart. Anonymous poster hash: afc06...63e Man skal jo være særdeles evneveik dersom man virkelig for alvor tror på det som står i i denne artikkelen. ALT det som står i vestlige media om Ukraina, er løgn. Gerald Celente kaller vestlige journalister for "presstitutes , " og på norsk kan vel dette oversettes med «mediehorene». Presstitutes (mediehorene) selger seg til makthaverne for å få smør på brødet og for å beholde jobbene sine. Det har ikke vært noen journalistisk uavhengighet i Norge på mange, mange år. I dag er det slik at ALLE vestlige journalister, med unntak av noen få som skriver på internett, er kjøpt og betalt. De som forsøker å skrive noe som er sant, blir øyeblikkelig satt på gaten. Eksempel på dette er Phil Donahue ( MSNBC ) og Peter Arnett ( NBC ), som begge ble sparket for å uttrykke opposisjon til Bush- regimets ulovlige angrep på Irak . Fordømmelsen av Russland for " invadere " Ukraina er basert på vestlig propaganda om at Russland sendte 16.000 soldater for å okkupere Krim. Faktum i saken er at de 16 000 russiske soldater har vært i Krim siden 1990-tallet . Under den russisk- ukrainske avtalen har Russland rett til å basere 25.000 soldater i Krim. Likevel ser vi at det i norsk og vestlig propaganda blir tatt for gitt at Russland har «invadert» Krim ved å sende russiske soldater dit, en påstand som altså er blank løgn. USA organiserte kuppet i Ukraina for å fremme sitt verdenshegemoni. Ønsket er å få Ukraina inn i NATO og sette amerikanske rakettbaser på grensen Russlands for å degradere Russlands kjernefysiske avskrekking og tvinge Russland til å godta USAs hegemoni . Russland har ikke gjort annet enn å svare på en svært lavmælt måte til en stor strategisk trussel som er iscenesatt av USA . Hele historien som mediahorene har fortalt om Ukraina er en propagandaproduksjon. De vestlige mediahorene fortalte oss at den avsatte presidenten , Viktor Janukovitsj , beordret snikskyttere å skyte på demonstrantene. Men i en telefonsamtale mellom EUs utenriksminister Catherine Ashton og estiske utenriksminister Urmas Paet som nettopp hadde returnert fra Kiev , melder Paet : " Det er nå sterkere og sterkere forståelse for at bak snikskytterne , var det ikke Janukovitsj , men det var noen fra den nye koalisjonen . " Paet går på å rapportere at" alle bevisene viser at de som ble drept av snikskyttere, blant politimenn og deretter folk på gatene, var det de samme snikskytterne som drepte folk fra begge sider . . . og det er virkelig urovekkende at nå den nye koalisjonen , at de ikke ønsker å undersøke hva som egentlig skjedde . " Du kan lytte til samtalen mellom Paet og Ashton her : http://rt.com/news/ashton-maidan-snipers-estonia-946/ Det er veldig sannsynlig at snikskytterne ble engasjert av CIA, fordi det samme skjedde under urolighetene i Libya, Egypt og Syria, da snikskyttere fra CIA/Mossad lå på hustakene og skjøt med skarpt inn i folkemengden. De vestlige mediahorene la selvfølgelig all skyld på myndighetene i de respektive landene for dette. Hva som har skjedd i Ukraina er at USA plottet mot og ødela en valgt legitim regjering og deretter mistet kontrollen til nynazister som truer den store russiske befolkningen i det sørlige og østlige Ukraina , provinser som tidligere var en del av Russland . Disse russerne har bedt om Russlands hjelp , og akkurat som russerne i Sør- Ossetia , vil de motta Russlands hjelp. De vestlige regjeringene og mediahorene deres vil fortsette å lyve om alt . http://www.paulcraigroberts.org/2014/03/05/propaganda-rules-news-paul-craig-roberts/ Anonymous poster hash: e09fd...e8a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #14 Skrevet 7. mars 2014 Man skal jo være særdeles evneveik dersom man virkelig for alvor tror på det som står i i denne artikkelen. ALT det som står i vestlige media om Ukraina, er løgn. Gerald Celente kaller vestlige journalister for "presstitutes , " og på norsk kan vel dette oversettes med «mediehorene». Presstitutes (mediehorene) selger seg til makthaverne for å få smør på brødet og for å beholde jobbene sine. Det har ikke vært noen journalistisk uavhengighet i Norge på mange, mange år. I dag er det slik at ALLE vestlige journalister, med unntak av noen få som skriver på internett, er kjøpt og betalt. De som forsøker å skrive noe som er sant, blir øyeblikkelig satt på gaten. Eksempel på dette er Phil Donahue ( MSNBC ) og Peter Arnett ( NBC ), som begge ble sparket for å uttrykke opposisjon til Bush- regimets ulovlige angrep på Irak . Fordømmelsen av Russland for " invadere " Ukraina er basert på vestlig propaganda om at Russland sendte 16.000 soldater for å okkupere Krim. Faktum i saken er at de 16 000 russiske soldater har vært i Krim siden 1990-tallet . Under den russisk- ukrainske avtalen har Russland rett til å basere 25.000 soldater i Krim. Likevel ser vi at det i norsk og vestlig propaganda blir tatt for gitt at Russland har «invadert» Krim ved å sende russiske soldater dit, en påstand som altså er blank løgn. USA organiserte kuppet i Ukraina for å fremme sitt verdenshegemoni. Ønsket er å få Ukraina inn i NATO og sette amerikanske rakettbaser på grensen Russlands for å degradere Russlands kjernefysiske avskrekking og tvinge Russland til å godta USAs hegemoni . Russland har ikke gjort annet enn å svare på en svært lavmælt måte til en stor strategisk trussel som er iscenesatt av USA . Hele historien som mediahorene har fortalt om Ukraina er en propagandaproduksjon. De vestlige mediahorene fortalte oss at den avsatte presidenten , Viktor Janukovitsj , beordret snikskyttere å skyte på demonstrantene. Men i en telefonsamtale mellom EUs utenriksminister Catherine Ashton og estiske utenriksminister Urmas Paet som nettopp hadde returnert fra Kiev , melder Paet : " Det er nå sterkere og sterkere forståelse for at bak snikskytterne , var det ikke Janukovitsj , men det var noen fra den nye koalisjonen . " Paet går på å rapportere at" alle bevisene viser at de som ble drept av snikskyttere, blant politimenn og deretter folk på gatene, var det de samme snikskytterne som drepte folk fra begge sider . . . og det er virkelig urovekkende at nå den nye koalisjonen , at de ikke ønsker å undersøke hva som egentlig skjedde . " Du kan lytte til samtalen mellom Paet og Ashton her : http://rt.com/news/ashton-maidan-snipers-estonia-946/ Det er veldig sannsynlig at snikskytterne ble engasjert av CIA, fordi det samme skjedde under urolighetene i Libya, Egypt og Syria, da snikskyttere fra CIA/Mossad lå på hustakene og skjøt med skarpt inn i folkemengden. De vestlige mediahorene la selvfølgelig all skyld på myndighetene i de respektive landene for dette. Hva som har skjedd i Ukraina er at USA plottet mot og ødela en valgt legitim regjering og deretter mistet kontrollen til nynazister som truer den store russiske befolkningen i det sørlige og østlige Ukraina , provinser som tidligere var en del av Russland . Disse russerne har bedt om Russlands hjelp , og akkurat som russerne i Sør- Ossetia , vil de motta Russlands hjelp. De vestlige regjeringene og mediahorene deres vil fortsette å lyve om alt . http://www.paulcraigroberts.org/2014/03/05/propaganda-rules-news-paul-craig-roberts/ Anonymous poster hash: e09fd...e8a Jeg er uenig i at ALT som står i vestlig media om Ukraina er løgn, for det er det ikke! Men det er ofte vinklet på en måte som er til fordel for Ukraina/USA/EU. På samme måte som russisk media er vinklet på en måte som er til fordel for Russland. Det er kanskje ikke så rart at partene i konflikten presenterer nyhetene på en måte som fremmer deres sak. De lyver stort sett ikke, men de unnlater ofte å ta med viktige fakta som setter deres side i et dårlig lys eller motparten i et godt lys. Hvis man ikke bare leser overskriftene kan man noen ganger finne disse faktaene lenger ned i artikkelen. For eksempel VG-artikkelen som ble henvist til over her viser at de har valgt å ikke sette hendelsene i kronologisk rekkefølge. De har også utelatt viktige fakta. Hvis man ikke kjenner konflikten vil man kanskje tro at alt startet med at Russiake soldater invaderte Krim? Og det er jo helt feil. NRK har en bedre oversikt over hva som skjedde, i kronologisk rekkefølge: http://www.nrk.no/verden/ukraina-konflikten-dag-for-dag-1.11588589%C2'> For å danne seg et mest mulig riktig bilde av konflikten burde man følge med på nyhetsformidling fra begge partene i konflikten. Anonymous poster hash: 7b27b...6d0
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #15 Skrevet 7. mars 2014 NRKs artikkel som jeg henviste til forsvant fra innlegget mitt. Her er den: Oversikt over de viktigste hendelsene i Ukraina den siste tiden http://www.nrk.no/verden/ukraina-konflikten-dag-for-dag-1.11588589 Anonymous poster hash: 7b27b...6d0
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #16 Skrevet 7. mars 2014 Anbefaler også en kronikk av Helge Lurås, som er leder ved Senter for internasjonal og strategisk analyse. http://www.nrk.no/ytring/overmodige-hyklere-1.11589495 Anonymous poster hash: 7b27b...6d0 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå