Gå til innhold

Hyppig vannlating og angst?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i et par år slitt med hyppig vannlating, særlig når jeg skal sove. 40-50 ganger i løpet av et døgn er helt vanlig, og ofte kommer det nesten ingenting ut, må presse ut en dråpe. Andre ganger mye.

Jeg er selvsagt utredet, verken GU eller urolog finner noe. Har i senere tid fått en mer fremtredende angst som jeg vet er årsaken til at jeg ikke får sove. Men kan denne doflyinga også være kroppens indre uro og angst? Noen andre som har det på samme måte og kanskje har noen teknikker å dele med meg?

Anonymous poster hash: dc966...4cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måten. Jeg søkte ikke hjelp for det, men jeg søkte hjelp for overdreven svetting. Da fikk jeg et medikament som heter Dridase, som ser ut til å hjelpe på både hyppig vannlating og svetting. Det er opprinnelig ment som et medikament for vannlatingsproblemer. Man må få det utskrevet av spesialist, og man må be spesialisten søke om noe som heter registreringsfritak, for medikamentet selges ikke i Norge uten spesiell søknad. Det er fort gjort egentlig.

Anonymous poster hash: ac9c8...3f0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i et par år slitt med hyppig vannlating, særlig når jeg skal sove. 40-50 ganger i løpet av et døgn er helt vanlig, og ofte kommer det nesten ingenting ut, må presse ut en dråpe. Andre ganger mye.

Jeg er selvsagt utredet, verken GU eller urolog finner noe. Har i senere tid fått en mer fremtredende angst som jeg vet er årsaken til at jeg ikke får sove. Men kan denne doflyinga også være kroppens indre uro og angst? Noen andre som har det på samme måte og kanskje har noen teknikker å dele med meg?

Dette høres ut som spenninger i kroppen pga. angst og indre uro, ja.

Har slitt med det selv.

Prøv terapi, meditasjon og/eller coaching. Det har hjulpet meg å isolere ut det som har gjort meg urolig, slik at jeg kunne løse det.

Anonymous poster hash: 3628d...f04

AnonymBruker
Skrevet

Medikamenter er uaktuelt når jeg vet det er angst som trigger det. Jeg vil heller jobbe med de underliggende problemene enn å ta medisiner som bare blir en midlertidig lettelse med tilhørende bivirkninger.

Yoga/meditasjon har ikke hjulpet, dette er dyptgående traumer som jeg må få hjelp av terapeut. Har ventet i over 2 år på hjelp, man blir desperat etterhvert.

Men greit å få bekreftet at det er angst som gjør sånne ting med kroppen, selv om det egentlig er enda verre å håndtere enn en 2 ukers pillekur.

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har hatt hyppig vannlating som følge av angst, og ga det seg med terapi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...