Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

oops sorry. vet ikke hvorfor jeg gikk ut fra at du var en han

Kanskje fordi jeg er så selvstendig :fnise:

Anonymous poster hash: b9da0...e35

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Kanskje fordi jeg er så selvstendig :fnise:

hehe kanskje :P

Skrevet

hmm har jeg ikke lagt merke til, men er nå det verre enn de kristnes "åå vi synes så synd på dere ikkekristne som kommer til helvete"?

Dette har null niks nada relevans til noe som helst, men skal svare lell: ja, det er verre. Kristne følger troen sin, som er at de som ikke tror drar til helvete. Dette er trist, synes de kristne.

Hefferne er derimot poster-piker for respekt for samfunnets mangfold av livssyn og den enkeltes rett til å utøve sin (ikke)tro uten å bli krenket. Det sier seg selv at dette krasjer med "å så dum du er som tror på noe se meg da JEG er smart jeg for jeg har hørt om Darwin og leser evt skriver tjomlid"-pisset som en del lirer av seg.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Dette har null niks nada relevans til noe som helst, men skal svare lell: ja, det er verre. Kristne følger troen sin, som er at de som ikke tror drar til helvete. Dette er trist, synes de kristne.

Hefferne er derimot poster-piker for respekt for samfunnets mangfold av livssyn og den enkeltes rett til å utøve sin (ikke)tro uten å bli krenket. Det sier seg selv at dette krasjer med "å så dum du er som tror på noe se meg da JEG er smart jeg for jeg har hørt om Darwin og leser evt skriver tjomlid"-pisset som en del lirer av seg.

De syns ikke det er trist. De ser ned på de som ikke tror. Må du slutte å si at alle kristne er så snille og gode bare fordi de er kristne. Når kristne sier det er synd på ikke kristne som havner i helvete er det ikke ekte medfølelse bak. De ser ned på deg og mener det er vel fortjent om du ikke velger å ta imot Jesus. NOEN kristne syns kanskje oppriktig det er trist men det gjelder langt fra alle.

Skrevet

Hvordan er man det???

Utover å ikke se at det finnes bevis for påstandene om Gud eller Guder, så har ikke ateisme noen dogmer.

Ateisme er IKKE et livssyn.

Likevel er det altså fullt mulig med en dogmatisk tilnærming til konseptet. Meta-moro på høyt plan!

Skrevet

De syns ikke det er trist. De ser ned på de som ikke tror. Må du slutte å si at alle kristne er så snille og gode bare fordi de er kristne. Når kristne sier det er synd på ikke kristne som havner i helvete er det ikke ekte medfølelse bak. De ser ned på deg og mener det er vel fortjent om du ikke velger å ta imot Jesus. NOEN kristne syns kanskje oppriktig det er trist men det gjelder langt fra alle.

Hva i helvete er det du babler om? (No pun intended)

Gjest BettyBoop
Skrevet

Likevel er det altså fullt mulig med en dogmatisk tilnærming til konseptet. Meta-moro på høyt plan!

men det er jo ikke rart da når sannsynligheten for at det faktisk fins eg Gud ikke er så fryktelig stor. Jeg mener hvorfor er det greit å tro på en gud, men så blir det ansett som tåpelig og overtro å tro på alle mulige andre ting? Det være seg gjenferd eller Jack Frost?

Gjest BettyBoop
Skrevet

Hva i helvete er det du babler om? (No pun intended)

Hva jeg babler om er at kristne og ateister kan være like bitchy mot hverandre

Skrevet

Jeg er helt med på et sånt møte!! :D

Skrevet

Hva jeg babler om er at kristne og ateister kan være like bitchy mot hverandre

Men hva har det med noe som helst i denne tråden å gjøre?

(For øvrig har jeg ganske mange kristne i min omgangskrets og på Facebook, men ikke en kjeft av dem har produsert en tøddel for å sverte dem som tror noe annet enn dem selv. Det samme kan definitivt ikke sies om skeptikerne, som gjør slikt et nummer ut av det hver gang noen hvisker et fadervår at en kan lure på om de ikke burde skaffet seg noen virkelige problemer).

Skrevet

men det er jo ikke rart da når sannsynligheten for at det faktisk fins eg Gud ikke er så fryktelig stor. Jeg mener hvorfor er det greit å tro på en gud, men så blir det ansett som tåpelig og overtro å tro på alle mulige andre ting? Det være seg gjenferd eller Jack Frost?

Jeg aner virkelig ikke hva du prøver å svare på her. Det er mulig du siterte feil innlegg.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg aner virkelig ikke hva du prøver å svare på her. Det er mulig du siterte feil innlegg.

Jeg svarer at ateister har større grunn for å være dogmatiske når det kommer til deres oppfatning enn det religiøse har, da en ateists syn har større sannsynlighet for å være riktig.

AnonymBruker
Skrevet

Dra deg ut av tråden min med denne kveruleringen din.

BB ignorer han.

Skrevet

Mange av de som tar avstand fra religion samler seg der religion diskuteres, fordi ingenting får dem til å føle seg mer vel enn å rakke ned på religion og de religiøse samt klappe hverandre på skulderen i gjensidig fortreffelighet.

Ingenting er mer irriterende enn en hardbanket og misjonerende ateist.

• Liker 1
Gjest Sala21
Skrevet (endret)

Jeg er en ikke troende, meldt meg ut fra den norske statskirken og kaller meg ingenting spesielt. Hverken ateist eller annet. Jeg bare ikke tror på noen religiøse retninger og ønsker en verden uten religioner.

Hvor finner jeg likesinnede?

Jeg gidder ikke å lese alt, med mange rare kommentarer så det kan jo hende noen har svart dette før meg. Men hvis du trenger et sted å finne likesinnede kan du jo prøve å se om humanetisk forbund er noe for deg? Humanistisk forbund eller noe liknende. Humanister i alle fall, de tror at det ikke fins noen gud i verden. :)

Endret av Sala21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...