AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Hei, Jeg har lenge slitt med depressive tanker. Redd for sykdom og død. Redd for at det skjer noe med mine nærmeste osv. Av og til har jeg dager der jeg ikke engang orker å rydde i huset eller pynte meg noe særlig, jeg som er så glad i å pynte meg Da dukker det opp tanker som; hva er vitsen hvis jeg kanskje har kreft og kan dø snart? Eller; hvorfor skal jeg orke å rydde, tenk hvis det skjer noe forferdelig og da er det jo ikke så nøye om huset er ryddig. Vet ikke om noen skjønner hva jeg mener men håper på noe svar her inne. Kanskje noen har det som meg Anonymous poster hash: 055bf...511
2shy Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Det aller meste av frykt er helt ubegrunnet, og noe av det som tapper oss mest for krefter og livskvalitet. Alle er innerst inne redde for å miste sine nærmeste, bare tanken kan være uutholdelig. Og de fleste av oss vil på et eller flere tidspunkt i livet oppleve nettopp det. Kanskje vil vi oppleve å bli syke selv. Men, og dette er et viktig men; vi slutter å leve når vi gir fra oss kontrollen til bekymring. Du kan velge, akkurat nå, om du vil vie oppmerksomheten din til frykt for noe som ikke en gang har skjedd, eller til noe som gir deg glede. Finn ut hva som gjør deg glad og får deg til å være tilstede, og gjør mer av det
Vannflaska Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Mitt råd er: SMIL! Jeg begynte å smile til ukjente mennesker jeg gikk forbi bare for å se hvor mange som gadd å smile tilbake. Den positive effekten jeg fikk av å gjøre dette var at jeg kanskje muntret opp noen som ikke følte seg så bra, og jeg ble selv glad når noen smilte til meg Et råd til: Når de negative tankene kommer, spørr deg selv om det er en reell tanke eller om du fant på det selv i hodet ditt. Fant du selv på den, kast tanken vekk eller skriv den ned. Jeg skriver ofte ned negative tanker slik at de ikke skal ta unødvendig plass i hodet mitt som allerede har for mye å tenke på. Disse to triksene hjalp meg under depresjon, og ser jeg bare at noen smiler nå, smiler jeg automatisk. Det er deilig det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå