TurboMari Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Er det noen her med diagnosen ADHD som har gått på Ritalin og sluttet? Jeg startet opp i Januar med Ritalin men har bestemt meg for at Ritalin ikke er noe for meg. Det er ikke et alternativ og trappe ned da jeg har prøvd og det funket dårlig Hvordan gikk det for deg da du sluttet på Ritalin? Tok det lang tid før du var kvitt det værste ubehaget? Jeg opplever en del ubehag iforbindelse med at jeg sluttet som depresjon,angst, nervøsitet osv... Håper jo dette går seg til da jeg hadde det absolutt ikke sånn før jeg startet men det er veldig vanskelig og stå i dette nå merker jeg
Gjest constance90 Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Er det noen her med diagnosen ADHD som har gått på Ritalin og sluttet? Jeg startet opp i Januar med Ritalin men har bestemt meg for at Ritalin ikke er noe for meg. Det er ikke et alternativ og trappe ned da jeg har prøvd og det funket dårlig Hvordan gikk det for deg da du sluttet på Ritalin? Tok det lang tid før du var kvitt det værste ubehaget? Jeg opplever en del ubehag iforbindelse med at jeg sluttet som depresjon,angst, nervøsitet osv... Håper jo dette går seg til da jeg hadde det absolutt ikke sånn før jeg startet men det er veldig vanskelig og stå i dette nå merker jeg Har ikke sluttet selv men har en nær vennine som har. Anbefaler at det gjøres i lag med legen da omveltingen kan bli litt stor hvis du kutter ut totalt med en gang. Hun brukte litt tid men det var vel ute av systemet etter en måneds tid. Hun lever nå i hovedsak på protein-, jern- og omega3 rik diett og føler det hjelper mer enn ritalinen gjorde
Sillicious Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Jeg sluttet på Ritalin og gikk rett over på Concerta, men da jeg nådde stor dose der og fant ut at det heller ikke var noe for meg, så sluttet jeg jo ganske plutselig. Ubehaget var ikke så ille hos meg da, men gikk vel over iløpet av 3-4 uker iallefall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå