AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Den kikket gjennom vinduer og mjauet for å få litt varme og omsorg. Forgjeves. http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/article7209359.ece – I helgen gikk den hjemløse hannkatten inn i en garasje og la seg ned for å dø, sier Jenny Rolness til Finnmark Dagblad. Noen tok seg bryet med å ta bilde av katten for å prøve å finne eierne. Det også forgjeves. Og i mellomtiden gikk hannkatten ute og frøs. Hjertet mitt blør for denne og alle andre katter som ikke har et varmt og godt hjem lenger pga idiotiske eiere. Anonymous poster hash: 599ed...be7 7
Hoppetaujenta Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Hvordan er det mulig at ingen hjalp? Det der kjente jeg langt inn i margen. 6
Purple Basil Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Hvorfor var det ingen som tok ham inn? Helt utrolig!! Jeg har selv tatt inn en syk og hjemløs katt og gjør det gladelig igjen! 5
Gjest Belle âme Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 Måtte klemme kattene mine litt ekstra hardt.
Gjest hulderjenta Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 (endret) Huff, forferdelig trist dette.. Jeg har selv tatt vare på en katt jeg fant ute (etter å forgjeves ha lett etter eier), hun er hos meg på 6. året nå. Jeg ville aldri nølt med å prøve å hjelpe igjen. Endret 5. mars 2014 av hulderjenta
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Huff, så grusomt. Jeg tok inn en avmagret eierløs katt forrige vinter. Jeg ble nesten kastet ut fra leiligheten min da huseier oppdaget katten. Kontrakten sa nemlig at husdyr ikke var tillatt her. Jeg har ennå katten og leiligheten. Angrer ikke ett sekund på at jeg reddet han. Anonymous poster hash: 599ed...be7 5
floppesopp Skrevet 5. mars 2014 #9 Skrevet 5. mars 2014 Jeg forstår ikke hvorfor folk skaffer seg katt om de ikke har tenkt til å ta vare på dem. De er en del av familien, ikke ne forbruksvare du kan kaste fra deg når du blir lei. Stakkars stakkars lille pus. 5
Shira Skrevet 5. mars 2014 #10 Skrevet 5. mars 2014 Det jeg synes er verst er at katten visste ikke at noen faktisk brydde seg. Hvis han bare hadde gått til de riktige husene. Mennesker er noen ondskapsfulle jævler. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Fy flate! Anonymous poster hash: f4f55...f68 1
Sillicious Skrevet 5. mars 2014 #12 Skrevet 5. mars 2014 Åhgud hvor jeg skvatt av det bildet.. Uff, stakkar.. Så fælt, får vondt inni meg Jeg har også tatt inn en avmagret katt, matet den opp og ga den til ei venninne av meg, er som at den fortsatt husker meg når jeg er på besøk der 1
Cuckold Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 (endret) Den kikket gjennom vinduer og mjauet for å få litt varme og omsorg. Forgjeves. http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/article7209359.ece – I helgen gikk den hjemløse hannkatten inn i en garasje og la seg ned for å dø, sier Jenny Rolness til Finnmark Dagblad. Noen tok seg bryet med å ta bilde av katten for å prøve å finne eierne. Det også forgjeves. Og i mellomtiden gikk hannkatten ute og frøs. Hjertet mitt blør for denne og alle andre katter som ikke har et varmt og godt hjem lenger pga idiotiske eiere. Anonymous poster hash: 599ed...be7 Jeg ser ikke bort fra at denne katten ville endt opp med en sprøyte hos veterinæren hvis noen hadde tatt den inn og ikke funnet eieren. Vi lever i en kultur der vi tenker at dyr ikke må lide (det vidner om manglende forståelse for forholdene i naturen, der livet er knallhardt og i stor grad innebærer lidelse), mens dyrets egen trang til å overleve nærmest for enhver pris oppfattes som tåpelig og ikke verdt å ta hensyn til. Selv har jeg respekt for dyrs trang til å leve og mener denne trangen bør respekteres i større grad enn vi gjør i dagens vestlige kultur. Derfor synes jeg det ville vært nesten like tragisk om katten ble «tatt hånd om» og avlivet. Det som var trist her var at katten ikke fikk et lengre liv, at den led en periode er til sammenlikning mindre av en katastrofe. Selv om vi selvsagt bør gi dyrene vi har avlet frem et godt liv. Endret 5. mars 2014 av Cuckold 1
Gjest Mr. Toad Skrevet 5. mars 2014 #14 Skrevet 5. mars 2014 Du bør ha en jævla kraftig allergi eller katteangst for å ikke slippe inn den katten der. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #15 Skrevet 5. mars 2014 TS her. Det er godt å se at noen her bryr seg. Katten sultet visst ihjel men uansett er den død fordi ingen brydde seg. http://www.driva.no/nyheter/article9265613.ece Anonymous poster hash: 599ed...be7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #16 Skrevet 5. mars 2014 Stakkars! Desverre er det alt for mange som bryr seg døyten om hjemløse katter, at det ikke er dem sitt ansvar. Det er forferdelig! Hadde en hannkatt som søkte tilflukt i garasjen min, gikk daglig ut med vann og mat da den var for vill til å bli tatt med inn. Hissig "liten" sak som fikk tak i hånda mi i det jeg skulle legge ned mat *auch* La inn en annonse i lokalavisa, men ingen seriøse som tok kontakt, var flere som kom å så, men den var nok født ute, eller kastet ut for mange år siden. Laget en oppholdskasse til den, men katten hadde det selvsagt ikke bra på vinterstid, selv i en garasje. Tok kontakt med Dyrebeskyttelsen. Forsøkte i flere uker å få tak i den, den ble til slutt fanget i en human felle, la et pledd over og dro til veterinæren, stakkaren var så sjokkskadet. Desverre ble den avlivet pga. dårlig helse, men bedre enn den skjebnen den var overlatt til ute. Det skulle vært påbudt med kastrasjon/sterilisering, og at man ID-merket katten sin, det bør være det første man gjør! Anonymous poster hash: d6487...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #17 Skrevet 5. mars 2014 Dette er helt forferdelig. Katten ba om hjelp, han kom til vinduer og dører og skrek etter hjelp og husly. Jeg mener man skal være steinkald og rett og slett en jævelfitte som ikke bryr seg for ikke å slippe det dyret inn. Noen katter er gjerne så ville at de ikke vil komme inn og holder seg på avstand, men denne her var desperat og visste han måtte i ly. Den ba for sitt liv og ingen gjorde det som trengtes. Drittsekker, jævla drittsekker. Anonymous poster hash: 8353b...726 3
Gjest Lille-pus Skrevet 5. mars 2014 #18 Skrevet 5. mars 2014 Min første var en som hadde gått fra dør til dør i borettslaget.... siste dør han besøkte var den døren som da var vår. Han var så tynn at hodet hans var urimelig stort i forhold til kroppen.... det var som å ta på en Rema1000 pose med avgnagde ben oppi... Han elsket meg. 6
Santflows Skrevet 5. mars 2014 #19 Skrevet 5. mars 2014 Fyfaen, den lille hjelpeløse sjelen.. Greide ikke å holde tilbake tårene da jeg leste denne artikkelen. At vi som er så intelligente også kan være så egoistiske. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #20 Skrevet 5. mars 2014 Dette gjør så vondt. Det får meg til å tenke på min kjære katt som sannsynligvis har gjennomgått noe lignende. Jeg hadde levd med allergien i en del år og klarte ikke mer, så jeg la ut en annonse på finn.no. Burde aldri gitt den vekk til helt ukjente, men jeg var så ung og tenkte ikke så langt, og det var en litt forhastet beslutning fordi vi skulle flytte. Så kom det noen å hentet hun, da. De virket helt greie. Men tydeligvis klarte de ikke å passe på katten min, slapp hun ut for tidlig, for hun rømte en måned etter de fikk henne. Forøvrig løy de til meg i over et halvt år senere om at hun var borte, og fikk meg til å tro at alt var bra, selv om de hadde lovt å sende bilde flere ganger, dog ikke gjort det. Gjett hvor sur og såret jeg ble da jeg la på telefonen til den dumme svensken som hadde gjort meg for narr, et halvt år senere. Jeg var til og med innlagt på psyk, altså i en sårbar situasjon.. Nei huff, for en tid.. Anonymous poster hash: 44c38...e26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå