TakeThePain Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Har slitt med ryggsmerter lenge og ble tipset om denne siden: http://kilden.info/dyp-kneboy-den-orginale-hvileposisjon-3/ Syns det virket spennende, så ble med på 30/30 squat facebook gruppen det er linket til i artikkelen. Her skal man sitte i denne posisjonen i 30 minutter hver dag i 30 dager. Allerede etter dag 5 er hoften og rygg MYE bedre. Dag 1 hadde jeg store smerter i ryggen, men etter noen minutter i denne posisjonen ble jeg mye bedre. Fikk litt vondt i ankler og lår de første dagene, men dag 4 og 5 ble det mye bedre. Verdt å prøve for alle egentlig, men kanskje spesielt de som sliter med kroniske smerter i ankler, legg, knær, hoften eller rygg.
TakeThePain Skrevet 5. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2014 Reklame For hva? En sittestilling du gjør hjemme gratis 30 min hver dag? 12
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Den sittestillingen ser bekvem ut, men passer ikke for alle. Bør nok ha en spinkel kropp slik de fleste asiater har, for å kunne få fullt utbytte av den. Har en mye muskler eller fett, er det unaturlig å sitte slik. Anonymous poster hash: 4b662...987
Gjest Ciegus Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Jeg har litt lyst å "lære" det, ser utrolig praktisk ut å kunne "hvile/sitte" uten å måtte sette rumpa i bakken overalt. 1
Kreps1 Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 Dette har nok mer for seg enn mange tror. Før i tiden satt man mye i denne stillingen, når man spiste, var på do og slappet av/ventet. Men så ble djevelens verk oppfunnet (den moderne stolen), hvor hofte, rygg og bein er unaturlig posisjonert, som igjen fører til muskelubalanser. Jeg tror mye av rygg- og hofteproblemer man har i den vestelige verden i dag, skyldes måten vi sitter på 5-15 timer hver dag. 7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #8 Skrevet 7. mars 2014 Hm, da jeg var i Kina, satt folk slik overalt i byen, i parker, på fortauene. Det var meget merkelig å se. Pent antrukkede menn i dress etc. I russland sitter også endel folk (menn, i allefall) slik. Da jeg spurte min russiske svigerinne, fortalte hun at det var et tegn på at de hadde sittet i fengsel lenge. Fordi i russisle fengsel får ikke folk lov til å sette seg på bakken, så de må stå eller squatte hvis de vil hvile seg. Anonymous poster hash: 4151a...6be 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #9 Skrevet 7. mars 2014 Den sittestillingen ser bekvem ut, men passer ikke for alle. Bør nok ha en spinkel kropp slik de fleste asiater har, for å kunne få fullt utbytte av den. Har en mye muskler eller fett, er det unaturlig å sitte slik. Anonymous poster hash: 4b662...987 Tull. Vektløftere går i veldig dyp og bred squat. Man må være fleksibel, ikke tynn. Anonymous poster hash: 370ed...2af 8
Wolfmoon Skrevet 7. mars 2014 #10 Skrevet 7. mars 2014 Men hvordan kommer man dit at man kan hvile i denne posisjonen? For jeg må innrømme at jeg på ingen måte kan sitte så dypt med føttene i bakken. Så hvordan kommer jeg meg dit til at jeg faktisk kan sitte slik?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #11 Skrevet 7. mars 2014 Veldig vanlig med squat-sitting og kne-sitting i japan blant annet, og små barn gjør det jo ofte, og hender jeg gjør det om jeg er ute lenge av gangen uten steder å sette meg. Men det er nok ikke for alle, selv har jeg problemer med knærne, og passer jeg meg ikke så sklir det ene kneet mitt ut av ledd når jeg sitter på huk/på kne, og at det er vondt er århundrets underdrivelse:P Anonymous poster hash: 5681d...c8d
missdior Skrevet 7. mars 2014 #12 Skrevet 7. mars 2014 Prøvde den, og herregud det brant i fremsiden av leggene!
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #13 Skrevet 7. mars 2014 Jeg faller bare bakover, er for tung i rumpa Mannen min sitter sånn ofte, kan ikke forstå hvordan han klarer det. Han er forøvrig en høy og muskuløs mann, tyngre enn meg. Anonymous poster hash: 7a50c...642
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #14 Skrevet 7. mars 2014 Men hvordan kommer man dit at man kan hvile i denne posisjonen? For jeg må innrømme at jeg på ingen måte kan sitte så dypt med føttene i bakken. Så hvordan kommer jeg meg dit til at jeg faktisk kan sitte slik? Tøying. Tøy forside og bakside legg og lår i tillegg til lysken og hoftene. Massasje med rulle eller ball hjelper også. Anonymous poster hash: 370ed...2af
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #15 Skrevet 7. mars 2014 Sitter slik ofte jeg. Om ryggen er sliten etter at jeg kanskje har stått lenge rett opp og ned, så setter jeg meg ned på huk. Jeg slutta egentlig aldri med det fra jeg var liten. Nå bruker vi denne posisjonen mye i yoga også (med albuene på knærne og håndflate mot hverandre, så vi får bendt ut litt ekstra). Fint for hofter og rygg. Litt om yoga squat pose - http://www.yogawiz.com/yoga-poses/warm-up-poses/squat-pose.html I hele Asia, så er dette vanlig. Anonymous poster hash: 0114d...7a7
pantora Skrevet 7. mars 2014 #16 Skrevet 7. mars 2014 Sitter sånn stadig vekk, om jeg skal finne noe i en veske, plukke opp noe fra gulvet osv. Aldri tenkt over det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå