Gå til innhold

Kan jeg være gravid?!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har hatt jevnlig sex siden begynnelsen av januar med en gutt som så og si er kjæresten min nå.

Jeg har ikke sex i hytt og pine, og kun med gutter jeg har følelser for, så jeg gikk ikke på p-piller første gangen vi hadde sex. Det som skjedde, skjedde. Dagen etterpå kjøpte vi en angrepille. Et par-tre dager etter angrepillen fikk jeg mensen.

De andre gangene i mellomtiden det brukte vi kondom. Så omtrent 2 uker etter jeg hadde hatt mensen begynte jeg på p-piller. (Loette) Legen sa jeg skulle vente 7 dager til jeg hadde ubeskyttet samleie, men jeg telte dessverre feil, og hadde ubeskyttet sex etter den 6. pilla på første brettet! Vet ikke om det har stor betydning?

Etter det har jeg tatt hver eneste pille, og fikk mensen med en gang jeg begynte på de hvite pillene. Mensen varte kortere enn vanlig og var litt mindre vond.. kan det være pga. at jeg kan være gravid? Eller er det en bivirking at mensen blir "mildere"?

Tenkte ikke noe særlig over det, siden jeg tross alt har hatt mensen 2 ganger når jeg skulle få det, og har tatt pillene hver dag.

Men den siste uka har jeg vært litt smårar i formen, litt hodepine og svimmel. Så i går natt begynte jeg å spy og hadde diare, og nå er jeg veldig kvalm og føles som jeg må spy hele tiden. (Må legge til at kjæresten min hadde det samme for over en uke siden, han hadde omgangssyke) tror dere at jeg ble smittet av han? Bare så rart at jeg fikk det så lenge etter han, når vi har vært sammen så og si hver eneste dag. Eller kan det være symptomer på at jeg er gravid?

Jeg telte, det har gått 9 uker siden vi hadde sex for første gang. Har hatt mensen 2 ganger etter det. Så er det sannsynlig at jeg er gravid?!

Ser at jeg virker ganske naiv her nå, men jeg er ung og er ikke klar for å bli mamma. :(

Anonymous poster hash: 9b06c...1ec
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Antageligvis ikke, men TA EN TEST!

Anonymous poster hash: a1102...4cc
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som kan gi deg et klart svar på om du er gravid er en graviditetstest. :-)

Du er sannsynligvis ikke gravid, det høres mer ut som at du har fått omgangssyke. At mensen var kortere og mindre vond er normalt på p-piller.

Anonymous poster hash: f86b5...2e8
Skrevet

Det kan være bivirkning av p-pillene. Og at du ikke har like vondt under menstruasjon lengre kan også skyldes p-pillene.

Men om du mistenker at du kan være gravid, så vil du få et mer nøyaktig svar av å ta en test, enn å spørre inne på et forum. :)

Skrevet

Ja, det kan du.

Nei, det kan du ikke.

Take your pick, en test er den eneste som vet sannheten.

Gjest Allergikeren
Skrevet

Sjansen for å bli gravid er der hver gang du har samleie. Basert på dette sier jeg ja til spørsmålet ditt; ja, du kan være gravid.

Men jeg sier ikke at du er gravid. Både p-piller, angrepiller og graviditet kan gjøre mensen kortere og mindre vond. Kvalmen kan like gjerne være dårlig mat eller omgangssyken som graviditet.

I en slik situasjon er det like greit å ta en test. Den sjekker om du har HCG-hormon i urinen, det er dette hormonet kroppen din produserer når du er gravid. Forekomsten av dette hormonet gir et mye sikrere svar enn opplisting av symptomer og hvisomatte det er en sjanse for at kanskje det muligens i så fall ...

Tvi tvi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...