AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Hva syns dere om foreldre som er gift for barnas skyld? Et vennepar har sagt at de ikke har følelser for hverandre lenger, men er gift pga barna. Jeg syns dette høres veldig rart ut. Kan man ikke være gode foreldre og gi barna en god oppvekst selv om man er skilt?Anonymous poster hash: 5e9c3...4cf
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Selvfølgelig kan skilte foreldre være gode foreldre. En skilsmisse er helt riktig i de tilfeller hvor det er ufred og krangling i hjemmet pga at mor og far ikke går godt sammen. Men hvis du mener at alle foreldre som ikke lenger har kjæreste-følelser for hverandre, bør skilles, så - tror meg - ville mange flere vært skilt.<br /><br />Hva opplever et barn som tidligere har hatt et trygt hjem, ved en skilsmisse:<br /><br />1. Tidvis savn etter den av foreldrene som ikke er til stede.<br />2. Sorg og tap over det hjemmet de kjente til, som ble borte<br /><br />Man KAN ikke rive opp hjemmet av den "enkle" grunn at følelsene gikk over i noe annet. Har man barn sammen, får man forsøke å gi de den trygge rammen de har krav på. For meg er det en selvfølge. Få av mine/våre vennepar føler mer enn vennskap etter å ha vært gift i flere år, inkl. meg og min mann. Men vennskapet kan være dypt og verdifullt, i et samliv som har vart i flere år. Husk det. Anonymous poster hash: d9990...c81 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Barn har det bra når mor og far har det bra. Da er det bedre med en lykkelig mor og far på hver sin kant, enn samlet med krangler og utilfredshet i heimen. Anonymous poster hash: 66162...96a 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Jeg mener at det er høyt spill å leve i et dødt forhold av hensyn til barna. Det er lett å leve uten intimitet, romantikk og sex i et år eller to. Men tre, fire, fem...? Plutselig faller den ene parten for en annen, og da er helvete løs. Mye bedre å skilles mens man fortsatt har et rimelig greit forhold.Anonymous poster hash: 3934b...cdc 7
Gjest Magdalene Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Barn har det bra når mor og far har det bra. Da er det bedre med en lykkelig mor og far på hver sin kant, enn samlet med krangler og utilfredshet i heimen. Anonymous poster hash: 66162...96a Men man kan da leve sammen, uten følelser, uten at det er høylydte krangler og utilfredshet? 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 Men man kan da leve sammen, uten følelser, uten at det er høylydte krangler og utilfredshet? Barn har det bra når mor og far har det bra. Da er det bedre med en lykkelig mor og far på hver sin kant, enn samlet med krangler og utilfredshet i heimen. Anonymous poster hash: 66162...96a Enig i at det finnes en mellomting mellom stormende forelsket og krangling. Så lange man har et vennskap og en respekt for hverandre syntes jeg man skal holde sammen. De fleste jeg kjenner som har barn og er over 35 har det sånn... Anonymous poster hash: c8b83...2c4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 Men hvis den ene fortsatt har følelser og den andre ikke har det. Er det fortsatt riktig? Anonymous poster hash: 5e9c3...4cf
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Men hvis den ene fortsatt har følelser og den andre ikke har det. Er det fortsatt riktig?Anonymous poster hash: 5e9c3...4cf ser ikke noe i veien for det, så lenge det er et vennskap i bunnen. Skal vi jakte flyktige følelser hele livet på bekostning av stabilitet i barnas oppvekst? Hvis følelsene du hadde for den første partneren gikk over så er det vel ingenting som tyder på at følelsene i neste forhold kommer til å vare livet ut...? Så lange man ikke krangler og har det relativt bra, så syntes jeg det er egoistisk å rive i stykker familien til barna... Anonymous poster hash: c8b83...2c4 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #9 Skrevet 5. mars 2014 ser ikke noe i veien for det, så lenge det er et vennskap i bunnen. Skal vi jakte flyktige følelser hele livet på bekostning av stabilitet i barnas oppvekst? Hvis følelsene du hadde for den første partneren gikk over så er det vel ingenting som tyder på at følelsene i neste forhold kommer til å vare livet ut...? Så lange man ikke krangler og har det relativt bra, så syntes jeg det er egoistisk å rive i stykker familien til barna...Anonymous poster hash: c8b83...2c4 Kjenner meg igjen i dette. Man har jo sex og gode samtaler, selv om man ikke er rivende nyforelsket.Anonymous poster hash: 0750b...7f7
minister-mio Skrevet 5. mars 2014 #10 Skrevet 5. mars 2014 Dette var en vanlig tanke i gamledager. I dag vet man bedre, barna merker den dårlige stemningen det er mellom to som er gift men ikke elsker hverandre. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Dette var en vanlig tanke i gamledager. I dag vet man bedre, barna merker den dårlige stemningen det er mellom to som er gift men ikke elsker hverandre. Det er ingen automatikk i at to som bor sammen, men ikke elsker hverandre, skaper dårlig stemning... Anonymous poster hash: c8b83...2c4 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #12 Skrevet 5. mars 2014 Dette var en vanlig tanke i gamledager. I dag vet man bedre, barna merker den dårlige stemningen det er mellom to som er gift men ikke elsker hverandre. Hvilken dårlig stemning? Må det være dårlig stemning bare fordi man ikke er nyforelsket?Anonymous poster hash: 0750b...7f7 1
minister-mio Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 Det er ingen automatikk i at to som bor sammen, men ikke elsker hverandre, skaper dårlig stemning... Anonymous poster hash: c8b83...2c4 Stemningen er skjelden god mellom to som er gift uten å elske hverandre
minister-mio Skrevet 5. mars 2014 #14 Skrevet 5. mars 2014 Hvilken dårlig stemning? Må det være dårlig stemning bare fordi man ikke er nyforelsket?Anonymous poster hash: 0750b...7f7 Nei, men de elsker hverandre ikke og er samme bare for barnas del. Ganske sikkert ikke god stemning mellom de to
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #15 Skrevet 5. mars 2014 Stemningen er skjelden god mellom to som er gift uten å elske hverandre Hva begrunner du denne påstanden med? Jeg ser i alle fall ikke logikken Anonymous poster hash: 0750b...7f7 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #16 Skrevet 5. mars 2014 Nei, men de elsker hverandre ikke og er samme bare for barnas del. Ganske sikkert ikke god stemning mellom de to Hva legger du da i å elske? Og er du sikker på at det er bare for barnas del? Ikke også for trygghet, stabilitet, sex, økonomi, fellesskap?Anonymous poster hash: 0750b...7f7 1
minister-mio Skrevet 5. mars 2014 #17 Skrevet 5. mars 2014 Hva begrunner du denne påstanden med? Jeg ser i alle fall ikke logikken Anonymous poster hash: 0750b...7f7 Neida, mangel på kjærlighet er så trivelig atte
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #18 Skrevet 5. mars 2014 Neida, mangel på kjærlighet er så trivelig atte De aller fleste personer er mennesker jeg ikke elsker. Det er da ikke utrivelige å tilbringe tid med dem likevel. Jeg har bodd med folk jeg ikke elsker, jeg har hatt sex med folk jeg ikke elsker. Og disse menneskene har uansett barn sammen. Hvorfor mener du at kjølende følelser må gi dårlig stemning? Anonymous poster hash: 0750b...7f7 5
minister-mio Skrevet 5. mars 2014 #19 Skrevet 5. mars 2014 De aller fleste personer er mennesker jeg ikke elsker. Det er da ikke utrivelige å tilbringe tid med dem likevel. Jeg har bodd med folk jeg ikke elsker, jeg har hatt sex med folk jeg ikke elsker. Og disse menneskene har uansett barn sammen. Hvorfor mener du at kjølende følelser må gi dårlig stemning?Anonymous poster hash: 0750b...7f7 De aller fleste personer gifter du deg ikke med eller får barn med eller?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #20 Skrevet 5. mars 2014 De aller fleste personer er mennesker jeg ikke elsker. Det er da ikke utrivelige å tilbringe tid med dem likevel. Jeg har bodd med folk jeg ikke elsker, jeg har hatt sex med folk jeg ikke elsker. Og disse menneskene har uansett barn sammen. Hvorfor mener du at kjølende følelser må gi dårlig stemning?Anonymous poster hash: 0750b...7f7 Så utrolig sant, en familie er basert på mer enn det å elske noen. Det handler om stabilitet, selskap, arbeidsfordeling, vennskap, trivsel, sex, og mye mer. Det og elske noen er bare en av komponentene, om denne forsvinner og du har det bra på andre måter ser jeg ingen grunn til å skille seg... Anonymous poster hash: c8b83...2c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå