Gå til innhold

Næringsmangel- tips til mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommer med noen konkrete tips, jeg :)

- Gresk yoghurt med frukt og bær (proteiner og antioksidanter)

- Omelett (proteiner)

- Knekkebrød med avokado og peanøttsmør/annet nøttesmør (sunt fett)

- Smoothie med banan, yoghurt og det du ellers har av frukt og bær

- Havregrøt (blir friskere med litt bær på, om du synes det blir for tungt alene)

- Kyllingfilet med litt grønnsaker (lett, og mye protein)

- Skyr-yoghurt

Til kos!

- Banan, dyppet i sjokolade (og nøttesmør)

- Milkshake-smoothie - lag smoothien med iskrem!

- Små pannekaker med syltetøy, banan e.l.

Og, ang næringsdrikke! Spør på apoteket etter "juice style" næringsdrikke. De smaker friskt av frukt, og minner... vel, ja.. mye om juice :)

Hvor finner jeg nøttesmør? :) Tusen hjertelig for utrolig god hjelp! Det jeg skriver under er til dere begge :)

Havregrøt og smoothie er ok nok, det, men dersom du vil gå raskt opp er det kalorier som teller. Det jeg valgte var næringsdrikker (som nevnt) og så telte jeg kaloriene i det jeg fikk i meg og drakk 1-2 slike for å komme opp mot 2000 kal i døgnet.

Tips:

-biola eller drikkejoghurt

-nøtter

-potetgull

-salater med olje og nøtter/ost

-bytt ut brødet ditt med loff (metter mindre og har mer kalorier)

-nudler

-husk å få i deg så masse grønt du kan. Jeg spiste heller grønnsakssuppe + potetgull til middag enn å ofre grønnsaker for feks grovt brød når matinntaket var lite (grønnsakene har flere vitaminer og mer fiber, så de bør du ikke ofre)

-spis hva som helst som frister. Cola er nå plutselig sånn rimelig ok mat

-om du kan for matlysten så bytt ut lettrømme med ekte rømme, lettmelk med helmel k og såvidere. Les bakpå produktene og ta den med høyest kaldt kg. Det varierer mye selv mellom nudler og nudler, altså!

Anonymous poster hash: 2feb9...89a

Dere er så gode, helt perfekt med konkrete tips :) Er sengeliggende nå, så nå kan jeg gi konkrete "ordre" til mannen som handler inn, enklere for oss begge.

De siste dagene har jeg fått i meg ennå mindre enn sammenlignet da jeg lagde tråden, men tipsene deres er skrevet ut slik at jeg ikke må inn hit for å huske alle tipsene jeg har fått i tråden. Dere hjelper meg så mye nå, tusen takk <3

TS

Anonymous poster hash: 2792a...f7d

Skrevet

Hvor finner jeg nøttesmør? :) Tusen hjertelig for utrolig god hjelp! Det jeg skriver under er til dere begge :)

Dere er så gode, helt perfekt med konkrete tips :) Er sengeliggende nå, så nå kan jeg gi konkrete "ordre" til mannen som handler inn, enklere for oss begge.

De siste dagene har jeg fått i meg ennå mindre enn sammenlignet da jeg lagde tråden, men tipsene deres er skrevet ut slik at jeg ikke må inn hit for å huske alle tipsene jeg har fått i tråden. Dere hjelper meg så mye nå, tusen takk <3

TS

Anonymous poster hash: 2792a...f7d

Nøttesmør får du kjøpt på noen velutstyrte matbutikker, og på helsekost :)

Anbefaler organisk mandelsmør, eller organisk peanøttsmør.

Skal du kjøpe nøttesmør i vanlig butikk - leeees innholdsfortegnelsen, noen av dem (særlig noen typer peanøttsmør) er fullt av ekstra salt, sukker og fett, som ikke er nødvendig i det hele tatt. Den organiske typen er litt dyrere, men du får kun de gode, fine tingene som er bra for kroppen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...