Gå til innhold

jeg vil blø.. nå

Rio

Anbefalte innlegg

Gjest Myumi
Snakker ikke folk sammen lenger?

Mange kvinner er dessverre utrolig kyniske når det gjelder å lure seg til å bli gravide- vi kan i grunn bare takke oss selv for at en økende andel menn ser seg nødt til å kontrollere oss på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange kvinner er dessverre utrolig kyniske når det gjelder å lure seg til å bli gravide- vi kan i grunn bare takke oss selv for at en økende andel menn ser seg nødt til å kontrollere oss på dette området.

Ja, dessverre finnes det jo sånne kvinner. En av mine venninner da jeg bodde i England spurte meg faktisk om det var greit å bare la være å ta p-pillen uten at hennes samboer visste det, slik at hun kunne bli gravid selv om han egentlig ville vente litt (aldeles hårreisende, og heldigvis forstod hun det selv til slutt). Men jeg håper og tror at disse likevel tilhører mindretallet, og det burde uansett være mulig å kommunisere bedre. Og det er også noe forbausende at menn er villige til å dele livet sitt med kvinner de ikke stoler på, og som de selv ikke tør å snakke med om problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi

Mange menn er nok redde for å snakke om problemet, kvinners forhold til graviditet/barn er for mange menn et ormebol de ikke vil stikke hånden inni- derfor blir det enklest å kontrollere dem i smug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Mange syke kvinnfolk der ute Jeg hadde aldri villet bli gravid om ikke han ville det. Hva i alle dager skulle det være godt for.

Jeg sitter her igjen jeg, og venter på mensen. Hvor er du? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Min samboer spør av og til om jeg har huska. Og oftere VISER jeg ham at "se, jeg har huska". Dette har ikke å gjøre med at han ikke stoler på meg.

Så hvorfor er han sammen med meg selv om han må "sjekke om jeg tar pillen"? Fordi han elsker meg vel? Vi bare rett og slett anser det som vårt felles ansvar å se til at det ikke blir noen baby når vi da altså ikke planlegger noe slikt enda. Ja, det hender at jeg kan glemme ting. Derfor er det bedre om vi er to til å huske.

Jepp, jeg har glemt den et par ganger. Jeg informerer ham selvsagt om det med en gang jeg oppdager det, og vi beskytter oss på annet vis de neste ukene. Det har ikke skjedd mer enn et par ganger altså, ikke en vane.

Men... han stoler på meg, jeg stoler på ham, jeg viser ham, han spør. Vi er sammen likevel, fordi vi elsker hverandre.

Det er et felles ansvar med prevensjon, så da gjør vi begge vårt beste for at det skal være så sikkert som mulig, selv om vi vet at det ikke er 100% (og ja, med tanke på en annen tråd her inne, vi har en "plan B". Vi snakket for lenge siden om hva vi ville gjøre om det likevel skulle skje... "Jeg blir vel pappa da" som han svarte når jeg spurte hva han ville gjøre.)

Synes ikke det er noe rart at menn spør/sjekker jeg. Med mindre de er sammen med en slik "detaljorientert datamaskin" som aldri glemmer noe som helst.... Slik er ikke jeg, så heldigvis har jeg min samboer til å hjelpe meg. Felles ansvar for å huske.. felles ansvar om det skulle "gå galt"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sier at da blir det tur til doktorn! Om jeg blir gravid asså. Er enig, vi er altfor unge - selv om jeg ikke liker abort blir det eneste utvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Har opplevd at mensen har "hoppa" over en mnd et par ganger, og det er ikke moro... :-( Håper den kommer snart, Rio.

Min begynte forresten å komme annenhver uke etter å ha hoppa over en mnd, så jeg er rimelig lei nå... :tunge1: MEN - da vet jeg jo i hvertfall at jeg ikke er gravid da! :wink:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...