AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Jeg vil ta full scanning av hodet bare for å få svar på at jeg IKKE har hjernesvulst. Jeg er nemlig den typen som er redd for å få kreft selv om ingen i familien har eller har hatt det. Har litt vondt i hodet for tiden og svir på øynene. Kan det være tegn på hjernesvulst ? Noen som vet? Jeg vil jo ta undersøkelse men er så sinnsykt redd for å ligge der i den trange plassen osv. Og værste av alt, TENK om jeg har hjernesvulst .... Blir gal Anonymous poster hash: 9a0ab...ad4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Symptomene du beskriver gjenspeiler ikke hjernesvulst. Heller synsproblemer. Har du sjekket synet? Hvis det kommer til at du tar MR så forklar til radiografen som skal ta bildene at du er redd. Du får hørselvern, med musikk om du ønsker. Jeg pleier å kjøre redde pasienter inn dit de skal uten hørselvern og "antennen" på hodet. Du skal ca halvveis inn i maskinen, så beina er utenfor. Det er åpent i begge retninger og en vifte sørger for frisk luft hele tiden. Scannen tar omtrent 20 minutter og du hører forskjellige bankelyder. De siste minuttene kjøres det en spesiell serie, med en helt annerledes bankelyd som er høyere og tettere. Greit å bli varslet om det da jeg har opplevd at pasientene har ristet til og må ta den serien på nytt pga bevegelse i bildene Om du skal ta med kontrastmidler får du venflon (nål i armen) og kontrasten er helt ufarlig. Noen kan få metallsmak i munnen, og kjenne ut som de tisser på seg da kontrasten går i de store venene i skrittet. Ikke noe farlig, går over så fort du har merka det Lykke til, håper dette hjalp. Hilsen radiograf Anonymous poster hash: 209d2...17c 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Hei Radiograf Tusen takk for svaret ditt. Det hjalp veldig. Men er ikke det vanlig at man får vondt i hodet når man har hjernesvulst da? Da ligger jo press oppi hodet som kan gi smerter. Jeg er selv helsesekretær og har lært litt om sykdommer men mener det er vanskelig å oppdage hjernesvulst. Anonymous poster hash: 9a0ab...ad4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Jeg har ikke klaustrofobi og syns at MR er greit, men bråkete selvsagt. Lukk øynene dine når du blir ført inn i maskinen og åpne de når du er ute igjen. Jeg gjorde det sist da jeg uansett måtte lukke øynene da de skulle ta MR av synsnerven. (når man har øynene åpne så beveger man mer på de) Det går sikkert fint, men skjønner at du er bekymret. Anonymous poster hash: 0a7ba...0fe
Havbris Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Lytt til svaret som radiografen her skriver. Ingen her kan uttale oss om din medisinske tilstand. Da må du oppsøke en lege.
fresia Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 vondt i hodet kan jo være hva som helst, men om du er så fryktelig nervøs er det bedre å ta en sjekk og få det avkreftet enn å gå rundt og bekymre seg. jeg har bare vært på MR for magen og da hadde jeg hele kroppen inne i maskinen. det tok ca 30 minutter og gikk veldig fint. synes det var litt spennende faktisk! fikk instrukser gjennom høretelefoner da jeg måtte puste sånn og sånn. det er ikke noe farlig men tror virkelig ikke at du har hjernesvulst altså.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #7 Skrevet 4. mars 2014 Diagnose: Hypokonderi. Anonymous poster hash: 7f128...332 3
Sillicious Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Jeg var også veldig nervøs før MR og har skikkelig klaustrofobi, men gikk kjempefint! Var langt ifra så ille som jeg trodde, ingenting å grue seg til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå