AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Kan leger som skriver ut e-resepter, se hvilke andre resepter vedkommende har liggende? Har reit 3 på noe flaue greier, og så tenkte jeg å spørre ei venninne som er lege, om å skrive ut en resept på noe annet, men frykter at hun kan se at jeg har resept på noe flaut liggende på mitt navn. Anonymous poster hash: fe35e...88c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Ja alt kan sees på det navnet de søker på, så vidt jeg vet. Anonymous poster hash: c12e7...72e 1
Millimani Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Alt kan sees ja. Du kan jo selv logge inn på www.mineresepter.no og så ser du resept-lista di. Slik kan legene også se den. Kan ikke fastlegen din skrive resepten på det du skal ha da?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Alt kan sees ja. Du kan jo selv logge inn på www.mineresepter.no og så ser du resept-lista di. Slik kan legene også se den. Kan ikke fastlegen din skrive resepten på det du skal ha da? Jo, men det er så tiltak å dra til fastlegen. Akkurat nå har jeg mista fastlegen min pga. overgang til fastjobb fra studenttilværelse (brukte studenthelsetjenesten), så jeg må finne meg ny fastlege først osv. Stress. Dessuten er hadde det jo vært greit å slippe å betale egenandel for en tre minutters "sjekk". Det er snakk om resept på et middel jeg har fått av en hudlege, men som jeg klarte å spyle i vasken ved et uhell (Dalacin liniment, for de som lurte). Anonymous poster hash: fe35e...88c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Ring hudlegen du var hos, de fikser det nokAnonymous poster hash: 4ad02...729 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 Ok. Men blir reseptene liggende der i en slags historikk også etter at de har utgått eller blitt henta ut? Anonymous poster hash: fe35e...88c
Safiye Skrevet 4. mars 2014 #7 Skrevet 4. mars 2014 (endret) Dersom resepten har gått ut (etter et år) eller at alle er blitt hentet ut (og apoteket har skrevet at det er siste utlevering, det er noen ganger farmasøyten glemmer dette) så er resepten som regel borte. Dette gjelder hvertfall for apotekdatabasen, er dog usikker på om det samme gjelder på legers database. Edit: skrivefeil, mehe Endret 4. mars 2014 av Pavilion
hopeful Skrevet 4. mars 2014 #8 Skrevet 4. mars 2014 jeg har hørt at det går ann å be legen om å sette resepten på hemmelig eller noe. så det bare er farmsøyten som kan se de. jeg mener å ha hørt det, men er ikke 100% sikker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå