AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Både når jeg prater om hunden min og når de er på besøk. Det eneste jeg gjør er å passe på at behovene til hunden min er dekket. Dvs. at hun får selskap nok, blir gått tur med, får mat til rett tid og at hun er happy. Er det virkelig mulig å føle at man konkurrerer med bikkja? Det er bare en hund, jo for faen! :-P Anonymous poster hash: 609b3...831 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Du har nok et litt spesielt forhold til bikkja di. Har aldri hørt at noen blir sjalu på en hund. Viss flere har blitt det, bør du revurdere hvordan du behandler bikkja. Anonymous poster hash: 81dcb...26b 12
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Jeg ville ikke følt sjalusi, ettersom jeg er svak for hunder selv, og nok ville gitt hunden en del oppmerksomhet. Jeg synes det er en selvfølge at du passer på hundens behov, og bare fint at en mann er opptatt av hunden sin. Jeg gjør det samme med min katt. Anonymous poster hash: d134a...027 16
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Er du en av de som lar hunden sove i senga og i sofaen? Anonymous poster hash: f9aef...7ad
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Så lenge ikke hunden får være til stede når vi har sex. Anonymous poster hash: d134a...027 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 Hvilken dame er det du har møtt da? Anonymous poster hash: 162c7...bd8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #7 Skrevet 4. mars 2014 Jeg ville ikke følt sjalusi, ettersom jeg er svak for hunder selv, og nok ville gitt hunden en del oppmerksomhet. Jeg synes det er en selvfølge at du passer på hundens behov, og bare fint at en mann er opptatt av hunden sin. Jeg gjør det samme med min katt. Anonymous poster hash: d134a...027 Jeg synes det er fint med jenter som liker dyr.. Spesielt når de tar seg godt av hunden min :-). Så lenge ikke hunden får være til stede når vi har sex. Anonymous poster hash: d134a...027 Nei, det skal du slippe :-P. Anonymous poster hash: 609b3...831
Gjest Halvor Skrevet 4. mars 2014 #8 Skrevet 4. mars 2014 Vel, klø henne litt på magen, stryk henne over håret og gi henne litt mat, så blir hun nok glad hun også. Formalitetene til side: Er dette virkelig sant? Går det an å bli sjalu på en hund? 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #9 Skrevet 4. mars 2014 Kanskje de ikke liker hunder? Med mindre du er en sånn hundeeier som ikke setter grenser for hunden og lar den ta over hverdagen, har du nok bare truffet gal type dame. Velg deg heller en av dem som sender lange blikk etter hunden når dere går tur!Anonymous poster hash: 9407f...4fb
Sylvari Skrevet 4. mars 2014 #10 Skrevet 4. mars 2014 Det hender at jeg setter hunden min først og jeg kan skjønne at en date kan finne det irriterende. Men når jeg har frivillig påtatt meg ansvaret for ett annet vesen, så må jeg nesten ta vare på det. Så om den trenger mat, eller den må ut eller hva det enn måtte være, så gjør jeg det selv om daten er på besøk. Om det er noe de ikke takler, så er det jo ganske åpenbart at man ikke passer sammen, siden jeg ikke kommer til å gi vekk hunden min. 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #11 Skrevet 4. mars 2014 Skulle gjerne møtt en mann som er så glad i hunden sin Tror vi er veldig like der, og det er ikke ofte man er borti menn som faktisk viser dem er glad i dyra sine Anonymous poster hash: deb79...f92 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #12 Skrevet 4. mars 2014 Vel, klø henne litt på magen, stryk henne over håret og gi henne litt mat, så blir hun nok glad hun også. Formalitetene til side: Er dette virkelig sant? Går det an å bli sjalu på en hund? Det er ikke kødd. Det har skjedd meg nok ganger nå til at bikkja ikke er noe samtaleemne i tidlig bli-kjent-fase lenger :-P. Men jeg har nok havnet sammen med feil damer. Kan ikke akkurat si at jeg synes det er så veldig sjarmerende, men de har vel sikkert sin årsak til å reagere slik :-P. Kanskje de ikke liker hunder? Med mindre du er en sånn hundeeier som ikke setter grenser for hunden og lar den ta over hverdagen, har du nok bare truffet gal type dame. Velg deg heller en av dem som sender lange blikk etter hunden når dere går tur!Anonymous poster hash: 9407f...4fb Nei, jeg er ganske konsekvent av meg.. Samtidig som at jeg skjemmer henne bort :-). Men nei betyr nei. Det er viktig med disiplin ovenfor hunder. Så lenge det ikke blir for mye av det, så opplever jeg at usikre hunder blir mer selvsikre med litt oppdragelse :-). Det hender at jeg setter hunden min først og jeg kan skjønne at en date kan finne det irriterende. Men når jeg har frivillig påtatt meg ansvaret for ett annet vesen, så må jeg nesten ta vare på det. Så om den trenger mat, eller den må ut eller hva det enn måtte være, så gjør jeg det selv om daten er på besøk. Om det er noe de ikke takler, så er det jo ganske åpenbart at man ikke passer sammen, siden jeg ikke kommer til å gi vekk hunden min. Fullstendig enig! :-) Anonymous poster hash: 609b3...831
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #13 Skrevet 4. mars 2014 Skulle gjerne møtt en mann som er så glad i hunden sin Tror vi er veldig like der, og det er ikke ofte man er borti menn som faktisk viser dem er glad i dyra sine Anonymous poster hash: deb79...f92 Det er godt å høre at det er noe som anses som positivt hos en del av dere :-) Anonymous poster hash: 609b3...831
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #14 Skrevet 4. mars 2014 Hvor i landet bor du? Anonymous poster hash: deb79...f92
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #15 Skrevet 4. mars 2014 Hunden til min eks var en lykkelig hund i forholdet, for da fikk han dobbel dose kos og tur. Damer som blir sjalu på hunden, er feil damer. Enkelt og greit. Finn en dyreglad jente. Gjerne en med hund fra før (eller erfaring med hund). De skjønner ditt forhold til din hund. Anonymous poster hash: f87ca...d17 11
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #16 Skrevet 4. mars 2014 så lenge hunden ikke MÅ ligge mellom oss i sofaen (eller er i sofaen i det hele tatt egentlig) eller i senga (som er et stort nei for meg) så bryr det meg pokker om han overøser hunden med kjærlighet da jeg elsker hunder selv Anonymous poster hash: 8ec8f...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #18 Skrevet 4. mars 2014 Det er bare en hund, jo for faen!Anonymous poster hash: 609b3...831 Forstår hva du mener når du skriver det sånn, men en hund er ikke bare en hund, den har like stor verdi som deg og som den du blir sammen med. Den trenger like stor plass og omsorg som hvem som helst av oss. Jeg hadde likt å bli sammen med en som regnet hunden(e) som sin familie, for det hadde jeg nemlig gjort selv. Anonymous poster hash: c1cf9...558 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #19 Skrevet 5. mars 2014 Ok, for å komme med et annet synspunkt: Jeg har vel ikke vært direkte sjalu, men jeg har følt meg nedprioritert på grunn av en hund. Min eks var veldig opptatt av sin hund. Hun ble alltid kalt kosenavn som vakker, nydelig, skjønn, romantisk (!?!) osv., såpass mye og på en måte som gjorde at jeg ble en smule ukomfortabel. Mye oftere enn det ble sagt noe pent om meg. Hunden måtte alltid spise samtidig som oss og det kunne ikke forbedredes på forhånd, for kjøttet måtte være nystekt, så jeg laget og satte frem middag til oss, som ble kald mens jeg ventet på at han skulle ta hånd om hunden. Vi kunne aldri finne på noe spontant for han ville ikke at hunden skulle være alene, den hadde pass på dagtid, så alt måtte planlegges lang tid i forveien for å finne en som kunne passe. Hundens ønsker ble alltid prioritert, den likte eksempelvis ikke å gå på tur uten at alle ble med, så derfor måtte jeg alltid bli med ut. Jeg kunne aldri lukke dører i leiligheten, for den måtte gå fritt hvor enn den ville. Osv. Osv. Osv. Det var ikke veldig plagsomt, men det hendte at det irriterte meg. Selvsagt tok jeg også hånd om hunden og passet på at den hadde det bra, men på et litt annet nivå. Min familie har også hund, som jeg i mange år hadde ansvaret for, så er vant med hunder. Jeg behandlet min bare mer som et dyr og mindre som en livspartner. Tror det kommer litt an på hvordan du forholder deg til dyret. Anonymous poster hash: 1cb13...89a 6
Chien Skrevet 5. mars 2014 #20 Skrevet 5. mars 2014 Både når jeg prater om hunden min og når de er på besøk. Det eneste jeg gjør er å passe på at behovene til hunden min er dekket. Dvs. at hun får selskap nok, blir gått tur med, får mat til rett tid og at hun er happy. Er det virkelig mulig å føle at man konkurrerer med bikkja? Det er bare en hund, jo for faen! :-P Anonymous poster hash: 609b3...831 Du må tilbringe veldig mye tid med den hunden, og veldig lite tid med jentene dersom det skal være tilstrekkelig grunn å bli "sjalu" på hunden. Har hund selv, og selvfølgelig dekker jeg hundens behov selv om at jeg har besøk eller er sammen med kjæresten. Hunden trenger da tur, kos, mat og pleie uansett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå