1987 Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Hei, Jeg går på cerazettepillen for å ikke ha mensen. Nå er det sånn at kroppen aldri har tilpasset seg den pillen og jeg har hatt gjennomblødninger ofte. Noen ganger i en måned, andre ganger har jeg vært uten noe blødning i lang tid og nå i det siste går det avogpå med noen uker mellomrom. Har holdt på med disse pillene i et år. Nå så har jeg blødd i ca en uke. Og idag så kommer det plutselig masse levret blod. Jeg fyker frem og tilbake på do fordi jeg kjenner det kommer store klumper. Samtidig som de kommer er også masse friskt blod som renner ut. Jeg har ofte hatt levret blod, men aldri i de mengdene. Nå gjør det også skikkelig vondt i magen og jeg er svimmel. Jeg har prøvd å lese på forumet her og andre steder. Noen sier det er helt normalt, andre snakker om spontanabort og andre igjen om svangerskap på utsiden av livmoren. Jeg lurer på om det er nødvendig å stikke til legen eller om det er normalt? Også lurer jeg på om noen har erfaring med andre typer prevensjonsmidler som ikke inneholder østrogen. Jeg har migrene med aura, så jeg skal ikke gå på kombinasjonspiller. Jeg har heller ikke lyst til å sette inn spiral da jeg generelt sliter med å tilpasse meg prevensjon.
Nerine_ Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Hvorfor ikke prøve kobberspiral? Den påvirker ikke kroppen, så det er ikke noe du trenger å tilpasse deg på samme måte som annen prevensjon. Men jeg syns du skal høre med legen, det høres litt voldsomt ut med så store klumper.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå