AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Og da mener jeg ingenting. Står opp, spiser, ligger på sofaen. Det er livet mitt om dagen. Sjekker ledige stillinger og sender søknader, men det tar ikke så altfor mye tid. Etter studiene var ferdig tenkte jeg å bruke jobbsøkingsperioden til å trene, bake, være sosial osv, men søren heller jeg kommer meg såvidt opp av senga Noen i samme situasjon? Dette er jo helt håpløst Anonymous poster hash: af33e...d3b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Tror det er veldig vanlig å bli litt tiltaksløs når man ikke må noe til et spesielt tidspunkt. Det er en grunn til at de sier at lediggang er roten til alt vondt Hva med å begynne å avtale å møte noen, bestemme seg for en saltime man skal rekke på treningssenter osv. Når du først har kommet deg ut, går det mye bedre! Anonymous poster hash: 3a453...8c8
stortsettglad Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Min redning var at jeg fikk tatt meg sammen med trening. Trente på morran, så jeg kom meg opp til fornuftig tid. Da fikk jeg automatisk etterhvert mer tiltak til å gjøre alt annet jeg egentlig hadde lyst til. 3
Dolce Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Du blir nok nødt til å ta deg selv i nakken. Jeg har hjemmekontor, og det også krever disiplin. Det er mange ganger fristende å sløve med andre ting, og at arbeidsdagen forsvinner bort i idiotiske spill og elendige TV-programmer. For å nevne noe... Bruk en ukes/dagkalender. Enten gammeldags på papir eller på PC'en. Sett opp i kalenderen (senest dagen før, men gjerne flere dager på forhånd) hva du skal gjøre om dagene og når på dagen du skal gjøre det - og forhold deg superstrengt til det du har bestemt. Det kan jo også f.eks. være: torsdag 10.00-13.00 Bake. Prøv å fylle mest mulig av dagen(e) med en fin blanding av ting du må gjøre og ting du har lyst til å gjøre. Kom deg opp forholdsvis tidlig hver dag. Ihvertfall før 08.30. Helst før. Det eneste som hjelper er selvdisiplin og rutiner. 3
Solstrålemamma Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 Du blir nok nødt til å ta deg selv i nakken. Jeg har hjemmekontor, og det også krever disiplin. Det er mange ganger fristende å sløve med andre ting, og at arbeidsdagen forsvinner bort i idiotiske spill og elendige TV-programmer. For å nevne noe... Bruk en ukes/dagkalender. Enten gammeldags på papir eller på PC'en. Sett opp i kalenderen (senest dagen før, men gjerne flere dager på forhånd) hva du skal gjøre om dagene og når på dagen du skal gjøre det - og forhold deg superstrengt til det du har bestemt. Det kan jo også f.eks. være: torsdag 10.00-13.00 Bake. Prøv å fylle mest mulig av dagen(e) med en fin blanding av ting du må gjøre og ting du har lyst til å gjøre. Kom deg opp forholdsvis tidlig hver dag. Ihvertfall før 08.30. Helst før. Det eneste som hjelper er selvdisiplin og rutiner. Jeg er også mellom to jobber og merker hvor sløv man blir. Har fra og med i dag laget meg timeplan. Oppfordrer deg til å gjøre det samme. Deilig med fri en liten stund men etter en stund blir man sløv og slapp. Vi må strukturere oss, det klarer vi !! Lykke til ! 1
Nowayback Skrevet 4. mars 2014 #7 Skrevet 4. mars 2014 Høres nesten ut som en begynnende depresjon dette her. Kom deg i det minste ut og trene, finne på ting med venner..
Solstrålemamma Skrevet 4. mars 2014 #8 Skrevet 4. mars 2014 Meld deg på et kurs! Ta en helgetur vekk.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #9 Skrevet 4. mars 2014 Kjenner meg veeldig igjen her! I begynnelsen av perioden som arbeidsledig så sov jeg, spiste og spilte ps3, alt jeg gjorde. Men nå trener jeg på formiddagen, står opp 10-11 tiden (vet, litt sent men klarer ikke tidligere enda, er b-menneske!), men treningen hjalp på mye da. Prøver å være litt sosial også, men er ikke alltid jeg føler for det.. Det ER håpløst, helt enig! Anonymous poster hash: de521...b0a
Solstrålemamma Skrevet 4. mars 2014 #10 Skrevet 4. mars 2014 Var så opptatt når jeg jobbet at syntes ikke jeg hadde noe sosialt liv utenom ferier. Gledet meg til mer fritid for å treffe venner så blir det ikke slik likevel for da er DE opptatt..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå