Gå til innhold

Ultralyd uke 5, erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet du, da ville jeg sett alle svarene her fra oss som har sett tom fostersekk på samme tid som deg og tenkt "Alt er normalt og der er baby!" og senket skuldrene i flere uker fremover og gled deg over at du er gravid! Og om du er som meg og MÅ vite, så vent hvertfall til uke 9-10+ før du betaler for privat UL... Jeg er glad jeg holdt ut til uke 12, for det er litt mer stas jo større den er, tror jeg.. og jo mer man kan se. Jeg fikk se ham/henne drikke og svelge.. og en hikk.. Og stupte kråke... Det var magisk! :)

Anonymous poster hash: d8659...d2a

Vi betaler ikke for ultralyden, pga henvisningen fra legen så er ganske greit å komme tilbake om to uker. Jeg var på UL med min første, men det var i uke 8 og da er det jo ingen tvil. og i uke 13 og da var det hikking og drikking av fostervann her også :fnise: Det er helt utrolig. Vi tar neste i uke 12.

Men aldri vært i uke 5 før, men hvis det er normalt i uke 5 så er jeg happy. Håpe håpe!

Anonymous poster hash: 1bc6a...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg fekk sjølv tilbud om UL rundt veke 5 pga. tidligare habituell abort, men takka nei nettopp fordi det er altfor tidlig å sjå noko særlig (anna enn riktig plassring), og det ville på ingen måte gjera meg tryggare på at det kom til å gå bra. Første UL var vel rundt veke 6-7, og då var det ikkje stort anna enn hjertet og riktig form på plommesekken som kunne sjekkast.

Nå veit eg ikkje grunnen til at du har fått tidlig UL så tidlig, men eg hadde ikkje bekymra meg meir enn nødvendig etter dagens kontroll. Du veit ikkje så mykje meir nå enn tidligare om dette går bra, men det høyrest iallfall ikkje ut til å vera noko unormalt. Prøv å senka skuldrene, om du får det til. Det går helst bra. (Seier ho som ikkje slappa av før ei stund etter ordinær UL med begge barna... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ultralyd i uke 5 ( etter mensterminen) pga mye smerter i magen, så det var for å utelukke svangerskap utenfor livmor, da så legen kun fostersekken, kunne ikke se noe inni, men han sa det var normalt så tidlig :) hadde ikke ny ultralyd før den ordinære og da var alt helt normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...