Gå til innhold

Vask i vaskehall ved rust?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bil som er ganske rusten nederst på dørene. Det henger sammen med at vedlikeholdet har vært svært dårlig. Min dårlige samvittighet knyter seg i magen hver gang jeg ser den stakkars bilen, og jeg vil vaske den!

Går det fint å vaske bilen i vaskehall selv om den er rusten? Det vil ikke forverre problemet på noe vis?

Jeg gidder ikke gjøre noe med rusten egentlig, fordi den skal skrotes om bare et par år. Så var det sagt. :)

Anonymous poster hash: 0be37...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kraftig sprut med vann kan få lakken til å revne litt mer og gjøre mer stål ekstra sårbart for rust, klin på litt lanolin eller annet anti-rust så er det ihvertfall mye bedre enn å ikke vaske bilen.



Anonymous poster hash: b81bd...653
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftig sprut med vann kan få lakken til å revne litt mer og gjøre mer stål ekstra sårbart for rust, klin på litt lanolin eller annet anti-rust så er det ihvertfall mye bedre enn å ikke vaske bilen.

Anonymous poster hash: b81bd...653

Men tenker du da at det ikke er behov for å vaske den i det hele tatt?

Anonymous poster hash: 0be37...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bil som er ganske rusten nederst på dørene. Det henger sammen med at vedlikeholdet har vært svært dårlig. Min dårlige samvittighet knyter seg i magen hver gang jeg ser den stakkars bilen, og jeg vil vaske den!

Går det fint å vaske bilen i vaskehall selv om den er rusten? Det vil ikke forverre problemet på noe vis?

Jeg gidder ikke gjøre noe med rusten egentlig, fordi den skal skrotes om bare et par år. Så var det sagt. :)

Anonymous poster hash: 0be37...766

Ja - du kan (og bør) vaske, på tross av rust - selv i vaskehall.

Det er manglende vask som er årsaken til rusta der i første omgang.

Om høyt vanntrykk flekker av noe løs lakk - så er det bare bra, fordi det ellers ville ha samlet seg vann bak der i alle fall - og laget enda mere rust.

Og så har det jo ikke noe å si om en smører noe (nesten hva som helst) på eventuelle flekker uten lakk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Autosol. Ta en grundig vask med avfetting først. Så smører du på rustbehandling, olje, fett(gjerne i den rekkefølgen) for å forsegle hele dritten. Du får ikke oksideringsprosessen til å stoppe opp, men du kan forsinke det en del. Lykke til!

Anonymous poster hash: 00c51...590

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - du kan (og bør) vaske, på tross av rust - selv i vaskehall.

Det er manglende vask som er årsaken til rusta der i første omgang.

Om høyt vanntrykk flekker av noe løs lakk - så er det bare bra, fordi det ellers ville ha samlet seg vann bak der i alle fall - og laget enda mere rust.

Og så har det jo ikke noe å si om en smører noe (nesten hva som helst) på eventuelle flekker uten lakk...

Helt enig med Autosol. Ta en grundig vask med avfetting først. Så smører du på rustbehandling, olje, fett(gjerne i den rekkefølgen) for å forsegle hele dritten. Du får ikke oksideringsprosessen til å stoppe opp, men du kan forsinke det en del. Lykke til!

Anonymous poster hash: 00c51...590

Tusen takk for svar! :) Da får nok bilen en etterlengtet vask i løpet av uka.

Jeg er klar over at manglende vask som er årsaken til rust, og det er bare min skyld at bilen ikke er vasket! Men nå skal det bli andre boller. :)

Anonymous poster hash: 0be37...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har rust, vasket i vaskehall mange ganger, ikke noe forverring her.

Men kommer an på hvordan det ser ut også da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...