Gå til innhold

Øl hver dag....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du drikker 3-4 halvlitere hver kveld, for å slappe av, er dette normalt? Dette er en kvinne, ikke en mann.

Tomflaskene går i søpla, og ikke til panting. Det er vel ikke noe godt tegn?
Jeg tror min nye kjæreste sliter med et alkoholproblem- selvom hun har jobb og familie og er tilsynelatende oppegående.....

Anonymous poster hash: 6c000...0ae
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I mine øyne er det altfor mye å drikke 3-4 halvlitere hver dag. Da har man et alkoholproblem.

Min samboer (mann) drikker 6 halvlitere hver dag å jeg mener at han er alkoholiker.

Anonymous poster hash: 00a80...5c0
AnonymBruker
Skrevet

I mine øyne er det altfor mye å drikke 3-4 halvlitere hver dag. Da har man et alkoholproblem.

Min samboer (mann) drikker 6 halvlitere hver dag å jeg mener at han er alkoholiker.

Jeg som skreiv dette.

Ser at ditt forhold er nytt, å jeg ville tenkt meg om grundig før jeg gikk inn i et alvorlig forhold med henne. Nå har min samboers alkoholproblem økt med årene, men hadde jeg blitt kjent med han nå, hadde jeg ikke innledet noe forhold. Jeg er på vei ut av forholdet.

Han har også jobb som han foreløbig håndterer. Ellers deltar han ikke lenger på sosiale ting eller familiesammenkomster. Da kan han jo ikke drikke alkohol.

I hverdagen begynner han å drikke med en gang han kommer fra jobb, å når han har fri begynner han å drikke ca kl 11.00 på dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig mye ja. Mer enn en øl eller et glass vin - kanskje to er etter min oppfatning alkoholisme. I tillegg er det rart om det aldri er alkoholfrie dager.

At tomgodset går i søpla tyder på at hun er flau over forbruket og ikke vil vise hvor stort konsumet er.

Anonymous poster hash: 3b0a2...a4a
  • Liker 2
Skrevet

Hun drikker ca 12 liter øl i uken, det er 36 x 0,33L, som er en alkoholenhet. Benymringsgrensen på kvinner er vel på 12-14 enheter i uken ca?

Skrevet

3-4 øl hver eneste dag er ikke et bra tegn. Aldri alkoholfrie dager?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her...

Aldri alkoholfrie dager nei, iallefall ikke i 'min tid'. Hun sier det er normalt og at jeg er den unormale. Hun trenger bare slappe av etter jobb....

Men takk for støtten- godt å høre at jeg ikke tar helt feil i min bekymring. Må nok gå, for det er dødfødt å snakke med henne om det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her...

Aldri alkoholfrie dager nei, iallefall ikke i 'min tid'. Hun sier det er normalt og at jeg er den unormale. Hun trenger bare slappe av etter jobb....

Men takk for støtten- godt å høre at jeg ikke tar helt feil i min bekymring. Må nok gå, for det er dødfødt å snakke med henne om det.

Si fra at det er derfor du går. Hvis hun ikke har et problem, burde det heller ikke være noe problem å ikke drikke enkelte dager.

En venninne av meg var alkoholiker og brukte samme unnskyldning - trengte bare å slappe av, trengte noe å sove på. Dessverre døde hun veldig ung, og jeg nådde aldri frem med mine bekymringer.

Anonymous poster hash: 3b0a2...a4a

AnonymBruker
Skrevet

Ts her...

Tror nok ikke at det å gå er det dummeste du gjør. Hvorfor gå inn i et forhold med åpne øyne som bare vil skape en masse problemer. Det trenger du ikke.

Finn deg heller ei som ikke har alkoholproblemer.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har hun holdt på sånn?

Anonymous poster hash: e37bb...819
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Vet ikke hvor lenge hun har holdt på sånn, i følge henne er det jo ikke noe å henge seg opp i. Dama er over 40 og har en krevende jobb, i tillegg har hun 'full kontroll'. Hun blir aldri overstadig eller drita- men jeg har et mer moderat forhold til alkohol og reagerer på at dette er 'normalt' i hennes øyne......

Tror dere har rett- dette blir bare vanskelig fremover om jeg fortsetter.

Skrevet

Føler hun at hun trenger fire øl for å kunne slappe av bør hun legge av seg vanen mens hun enda kan.

• Liker 1
Skrevet

Ts her...

Hun har jo et alkoholproblem. Det er ikke normalt å måtte drikke for å roe seg ned. Høres ut som hun får abstinenser om hun ikke gjør det.

AnonymBruker
Skrevet

Føler hun at hun trenger fire øl for å kunne slappe av bør hun legge av seg vanen mens hun enda kan.

Ts sier jo at hun har "full" kontroll. Tror nok ikke hun er mottagelig for hverken å innse at hun er alkoholiker eller hjelp.

Det beste ts her kan gjøre er å komme seg unna mens forholdet enda er ferskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...