Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2004 #1 Skrevet 29. mai 2004 Hei! Jeg er i utgangspunktet rimelig utrent, men har i det siste begynt å trene litt. Er slank, men ønsker å stramme opp mage, rumpe og lår. Har lagt om kostholdet, og sykler ca 30 min på ergometersykkel eller går ca 1-1/2 time tur (i oppoverbakke) nesten hver dag. Vil dette hjelpe på de områdene jeg ønsker å stramme opp? Eventuelt hvilke andre lette øvelser kan jeg gjøre i tillegg? Og hvor lang tid vil det normalt ta før jeg merker noe forskjell?
Gjest 1111 Skrevet 29. mai 2004 #2 Skrevet 29. mai 2004 Hvor lang tid det tar før du ser resultater er inviduelt. for noen tar det en måned, for andre tar det lenger tid. Hvis du vil stramme opp, kanskje du skal legge til litt styrketrening i tilegg til syklingen og gåingen?
Gjest the imp Skrevet 29. mai 2004 #3 Skrevet 29. mai 2004 Ville nok som Mylian foreslår lagt på litt styrketrening i tillegg for å stramme opp ja. En del slike øvelser kan gjøres hjemme også, man må ikke nødvendigvis på treningsstudio. Både sit-ups og en del ryggøvelser + bein kan fint trenes hjemme. Forslag til øvelser: vanlige sit-ups og skrå sit-ups. Press korsryggen i gulvet og tenk deg at du skal dra navlen ned mot gulvet når du hever deg fra gulvet. Ligg på magen og løft motsatt bein og arm, trener du magen bør du nemlig trene ryggen også. Øvelsen kan også utføres ved at du står på alle fire. En annen ryggøvelse består i at du løfter overkroppen og beina opp fra golvet mens du ligger på magen. For å stramme opp kan du også ta den såkalte "planken". Da ligger du og støtter deg på tærne og underarmene og trekker magen inn. Hold så lenge du orker. Denne kan være tung i begynnelsen, men prøv å holde minst 30 sek. Du kan også utføre denne liggende på siden, da støtter du deg bare på ene armen. Denne er finfin for å stramme opp siden. Lår kan du stramme opp ved å f.eks ligge på siden og løfte beinet opp og senke det igjen. Prøv å holde igjen når du senker beinet, slik at det ikke bare detter ned. Du kan også ta knebøy uten vekter. Pass på at knærne ikke skal framfor tærne og at du ikke krummer ryggen. Senk deg såpass langt ned at du får 90 graders vinkel mellom legg og lår. På rompa kan du jo bruke knipeøvelser der du kniper rumpa sammen, holder i 5 sek. og slipper opp igjen. Gjenta denne øvelsen så mange ganger du orker. Ville vel egentlig også anbefalt deg å trene litt armhevinger i tillegg. Du trenger ikke ta så mange av gangen og du kan jo også gjerne starte med knærne i golvet. Har du en lav stødig krakk, en peis eller lignende kan du også få tatt tricepsen (undersiden av overarm) ved å sitte med strake bein, støtte deg på krakk e.l, rompa opp fra golvet (du må holde rumpa oppe ved å støtte deg med armene) og så senke rompa ved hjelp av armene og heise deg opp igjen. Ta en titt på denne siden: http://www.eat-web.com/home/default.asp?sp...5&artid=&usrid= så ser du hvordan den utføres. Der ser du også en øvelse som ikke krever stol e.l. Klikker du på mage under trening ser du også bilder av hvordan "planken" skal utføres. osv. Mange gode øvelser der du kan utføre hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå