AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Har du eller noen du kjenne hatt flåttbitt noen gang?Har du eller noen du kjenner fått påvist borreliose i blodet?Hvilke undersøkelser og medisiner ble forsøkt?Hvilke symptomer hadde vedkommende/du?Ble vedkommende/du frisk igjen?Hvor lang tid tok det evt? Anonymous poster hash: a34f7...3f3
malebarisk Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Fastlegen min mener man kjenner borreliosen i knærene, gikt-symptomer. Har hatt rød ring rundt bittet en del ganger, men det har gått greit. Nymfene er minst og mest smittsomme. Sikrest å dra dem ut før de suger blod. Bruk pinsett og ikke klem innholdet i flåttet inn i stikket. God tur i skog og mark!
itchii Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 (endret) Har du eller noen du kjenne hatt flåttbitt noen gang? Jepp, tror ikke jeg kjenner noen som ikke har hatt flåttbitt faktisk.Har du eller noen du kjenner fått påvist borreliose i blodet? Jepp, meg selv inkludert, påvist ved blodprøve og spinalpunksjon.Hvilke undersøkelser og medisiner ble forsøkt? Ingen, fant borreliaen når de lette etter noe annet, borreliaen har ikke gitt noen symptomer (som jo er ganske vanlig) så ikke nødvendig med medisiner.Hvilke symptomer hadde vedkommende/du? Jeg hadde ingen symptomer, kjenner heller ingen som har hatt det, inkludert de som har hatt rød ring rundt bittstedet. Men kjenner en som kjenner en som hadde symptomer (husker ikke hvilke), fikk medisiner og ble bra igjen.Ble vedkommende/du frisk igjen? Var aldri syk Hvor lang tid tok det evt? Som over Endret 4. mars 2014 av itchii
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Ja, flåttbitt er vanlig her. Jeg kjenner en jente som fikk borreliose. Hun ble kjempedårlig, med blant annet ukontrollerte rykninger. Hun ble bedre etter ca 6 mnd på antibiotika. Fikk antibiotika intravenøst en gang i uken eller noe sånt. Anonymous poster hash: 7b0dd...99f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå