Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 17 år. Jeg har i noen år hatt store problemer med at jeg hele tiden svetter under armene. Jeg må tenke over hvilke klær jeg kjøper for å ikke få synlige svetteringer, noe som er veldig irriterende. Jeg bruker sterilan oxygen fresh dry stick deodorant. Jeg har prøvd mange forskjellige deodoranter men det er ingen som hjelper. Det er ikke slik at jeg synes det er så varmt, men jeg bare svetter. Er det noen andre som har dette problemet? Hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: d9e74...73c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med legen din?

Det finnes egne antiperspirant deodoranter som du får kjøpt på apoteket, har du prøvd noen av disse?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svetter også ekstremt under armene.. Aner ikke hvor mange klær jeg har kastet fordi lukten og gulfargen setter seg. Har søkt om operasjon to ganger, men det skal tydeligvis ekstremt mye til, pluss at det ofte blir en del komplikasjoner i etterkant. Har heldigvis funnet løsningen: Lauga. Følg bruksanvisningen som følger med! Jeg gjorde ikke det, og fikk svi for det (bokstavelig talt), da jeg nettopp hadde barbert meg før jeg påførte.

Det eneste negative er at man må "spare"/gå med litt hår under armene, men det er uansett bedre enn å gå med store svetteringer under armene :)

Anonymous poster hash: 7feab...765
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd Diane p-piller? Det hjalp på meg.

Anonymous poster hash: 0f988...586
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svetter også ekstremt under armene.. Aner ikke hvor mange klær jeg har kastet fordi lukten og gulfargen setter seg. Har søkt om operasjon to ganger, men det skal tydeligvis ekstremt mye til, pluss at det ofte blir en del komplikasjoner i etterkant. Har heldigvis funnet løsningen: Lauga. Følg bruksanvisningen som følger med! Jeg gjorde ikke det, og fikk svi for det (bokstavelig talt), da jeg nettopp hadde barbert meg før jeg påførte.

Det eneste negative er at man må "spare"/gå med litt hår under armene, men det er uansett bedre enn å gå med store svetteringer under armene :)

Du bør unngå operasjon, for svært mange innebærer det mye kompensatorisk svetting andre steder. Vil du ofre en tørr panne og armhuler mot å være klissvåt på korsryggen hele tiden. Har selv brukt aluminiumsklorid, men det funker best dersom du kun svetter noen få steder. Sliter du over hele kroppen er ikke nødvendigvis mye hjelp.

Botox og tabletter har effekt for de fleste, men det finnes bivirkninger.

Anonymous poster hash: d6f36...8f8

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg er en jente på 17 år. Jeg har i noen år hatt store problemer med at jeg hele tiden svetter under armene. Jeg må tenke over hvilke klær jeg kjøper for å ikke få synlige svetteringer, noe som er veldig irriterende. Jeg bruker sterilan oxygen fresh dry stick deodorant. Jeg har prøvd mange forskjellige deodoranter men det er ingen som hjelper. Det er ikke slik at jeg synes det er så varmt, men jeg bare svetter. Er det noen andre som har dette problemet? Hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: d9e74...73c

botox? http://www.teresstavanger.no/behandlinger/kosmetiske-behandlinger/botox-svette

AnonymBruker
Skrevet

Du bør unngå operasjon, for svært mange innebærer det mye kompensatorisk svetting andre steder. Vil du ofre en tørr panne og armhuler mot å være klissvåt på korsryggen hele tiden. Har selv brukt aluminiumsklorid, men det funker best dersom du kun svetter noen få steder. Sliter du over hele kroppen er ikke nødvendigvis mye hjelp.

Svettingen min er genetisk, og både mormoren og moren min har operert vekk svettekjertlene. Begge to er blitt svettefrie og svetter ikke andre steder (ikke mer enn normalt). Siden det er snakk om konstant svette under armene, så anbefalte jeg bare noe TS kunne dra nytte av. Botox er effektivt, men det er dyrt og varer ikke veldig lenge.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

ja det fins bivirkninger men botox har relativt lite bivirkninger. Eller jo det har bivirkninger, men skal mye til for at det blir alvorlige utfall, men noen kan jo gjøre vondt verre andre steder da. Du kan få økt svette i andre områder så da blir det mellom pest eller kolera, HVIS du får de https://helsenorge.no/Sykdomogbehandling/Legemidler/Sider/Botox002853/Bivirkninger.aspx

Men jeg ville snakket med lege om alternativer mot svetting

Endret av BettyBoop
Skrevet

Jeg og slet veldig meg svette under armene for noen år tilbake, det ble bare verre og verre siden jeg gikk rundt og konstant tenkte på at "nå må jeg ikke svette!!!". Jeg prøvde natrium klorid som gjorde så vanvittig vondt at jeg kun holdt ut to behandlinger med det. Prøvde også alt av deodoranter fra apotek og parfymeri. Så jeg har dessverre ingen råd til deg, MEN for meg så sluttet det plutselig en dag uten at jeg tenkte noe over det og har så og si vært svettefri siden da!

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg og slet veldig meg svette under armene for noen år tilbake, det ble bare verre og verre siden jeg gikk rundt og konstant tenkte på at "nå må jeg ikke svette!!!". Jeg prøvde natrium klorid som gjorde så vanvittig vondt at jeg kun holdt ut to behandlinger med det. Prøvde også alt av deodoranter fra apotek og parfymeri. Så jeg har dessverre ingen råd til deg, MEN for meg så sluttet det plutselig en dag uten at jeg tenkte noe over det og har så og si vært svettefri siden da!

sikkert noe hormonelt som gjorde at det gav seg

Skrevet

sikkert noe hormonelt som gjorde at det gav seg

Ja, jeg tror det hadde med at jeg gikk igjennom en unormalt plagsom og intens pubertet. Kjenner flere som har slitt med svette som ung, men at det bare har gitt seg etter en stund heldigvis, fordi det er ekstremt plagsomt og flaut når det pågår som verst.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Ja, jeg tror det hadde med at jeg gikk igjennom en unormalt plagsom og intens pubertet. Kjenner flere som har slitt med svette som ung, men at det bare har gitt seg etter en stund heldigvis, fordi det er ekstremt plagsomt og flaut når det pågår som verst.

jeg slet med mye av det samme, ikke sånn kjempeekstremt men nok til at det var irriterende

Skrevet

jeg slet med mye av det samme, ikke sånn kjempeekstremt men nok til at det var irriterende

Gikk det over av seg selv eller tok du noen form for behandling?

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg svettet mye i tenårene hjalp Yerka og aluminiumklorid bra. Yerka fås kjøpt på blant annet parfymeriavdelingene til Cubus og Vita (tror jeg), og aluminiumklorid fås kjøpt på apoteket. Hvis jeg husker korrekt fungerte Yerka best og var minst ubehagelig å bruke.

Nå svetter jeg helt normalt igjen, men bruker fremdeles Yerka/aluminiumklorid/Lauga nå og da, så jeg slipper å bruke vanlig deodorant i hverdagen.

Anonymous poster hash: bb4b0...cd2
Skrevet

Stop 24 :)

AnonymBruker
Skrevet

Får opp feilmelding når jeg åpner linken :/ Hva heter den/det?

oi! Det merket jeg ikke.. det er aluminiumklorid NAF 25 % sprit liniment :)

Anonymous poster hash: f52b8...f91

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Var veldig plaget med svette under armene fra jeg var ca 13 år. Prøvde alt aapotekprodukter og fant til slutt aluminiumsklorid! Tok på om kvelden før eg la meg og vasket av om morningen. Funket bra, men kunne ikke bruke det hver dag da det klødde og huden ble sår. Etter jeg ble 18 avtok heldigvis svetten og i dag er svetteflekker historie! Lykke til!

Anonymous poster hash: c5ad4...f4e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet veldig med samme i tenårene. Jeg gikk på apoteket og kjøpte en deo som stoppet svetten, husker desverre ikke hva denne heter nå.. Men den var gjennomsiktig, luktet sprit og var veldig sterk! Greia med denne var at du ikke kunne barbere deg under armene før du brukte denne, du måtte gå 3 dager uten shaving under arma. Den deoen svei noe inn ihelvette, og var helt forjævelig. Men om du er villig til å lide for skjønnheten bør du teste ut denne. Hør på apoteket, mener det var grønn etikett eller noe. Den stoppet svetten med en gang, men den var et helvette. Klødde helt sykt under armene og svei som bare det.

Anonymous poster hash: 661ed...17a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...