Gå til innhold

Dreamliner= ingen turbulens?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tørr ikke å fly pga turbulens, jeg har hørt at dreamliner vingene er designet annerledes og at man ikke merker turbulens.

Er dette virkelig sant?

Isåfall kan jeg dra ut å reise igjen, noe som er helt fantastisk.

Har noen av dere flydd med dreamliner, merket dere noe turbulens? Jeg har sett videoer, og det er vingene som tar turbulensen.

Anonymous poster hash: 9292a...f40
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe. Om et fly kommer inn i en jetstream på 200 km/t er det ikke et fly i verden som ikke merker det. Hemmeligheten er piloter som følger med på værradar og flyr utenom slikt vær.

Du har en irrasjonell frykt for turbulens. Det er det minst farlige for et fly. Et fly er laget for å tåle enorm påkjenning.

På Dreamlineren har de bøyd vingene under tester. Ikke før vingen var bøyd 90 grader brakk den..

Du bør heller bekymre deg for det elektriske anlegget på Dreamlineren. Der har de hatt store problemer.

Men regner med etter et par års "testflyving" så har de fikset dette. Men tør ikke tenke på om det elektriske styresystemet på Dreamlineren får totalsvikt..

Anonymous poster hash: 2e98b...257
Skrevet

Har flydd med Dreamlinerfly tre ganger nå, og kan faktisk ikke huske å ha opplevd turbulens noen av gangene. Det kan nok forekomme altså, men det spørs som nevnt over på været/luftstrømmer.. Vil uansett anbefale Dreamlinere altså - de er overraskende behagelige og ikke minst mer stillegående enn vanlige fly ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hehe. Om et fly kommer inn i en jetstream på 200 km/t er det ikke et fly i verden som ikke merker det. Hemmeligheten er piloter som følger med på værradar og flyr utenom slikt vær.

Du har en irrasjonell frykt for turbulens. Det er det minst farlige for et fly. Et fly er laget for å tåle enorm påkjenning.

På Dreamlineren har de bøyd vingene under tester. Ikke før vingen var bøyd 90 grader brakk den..

Du bør heller bekymre deg for det elektriske anlegget på Dreamlineren. Der har de hatt store problemer.

Men regner med etter et par års "testflyving" så har de fikset dette. Men tør ikke tenke på om det elektriske styresystemet på Dreamlineren får totalsvikt..

Anonymous poster hash: 2e98b...257

Huff ja, det vil jeg tro er mer skremmende. Men sjansen er generelt liten for det, i forhold til å oppleve turbulens da.

Har flydd med Dreamlinerfly tre ganger nå, og kan faktisk ikke huske å ha opplevd turbulens noen av gangene. Det kan nok forekomme altså, men det spørs som nevnt over på været/luftstrømmer.. Vil uansett anbefale Dreamlinere altså - de er overraskende behagelige og ikke minst mer stillegående enn vanlige fly ;)

Oi, så godt å høre.

Ja, det tror jeg på. De virker svært behagelige.

Anonymous poster hash: 9292a...f40

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en 10-timers tur på en 747 for noen uker siden. Flyet ristet i 5-6 timer pga vind, ting ramlet i gulvet og var nok noen skremte folk.

Man må bare tenke at det går bra :-)

Anonymous poster hash: a69c5...124

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...